Totaal aantal pageviews

woensdag 29 november 2023

Fleur en Jantje

De verzekering van onze elektrische fietsen liep af en dan moet je een besluit nemen: verlengen of laat maar. 
Onze fietsen zijn nog in zeer goede staat, rijden heerlijk en ja als er onderweg iets zou zijn, krijg je hulp en dat vind ik een geruststellende gedachte. Dus verlengen. 
De fietsenmaker moest de fiets keuren en was daar zeer snel mee klaar. Hij kent de fietsen.  Hij moest ons wel een extra slot verkopen. Moest, van de verzekering. 
Want het schijnt bar en boos te zijn met de fietsendiefstal. Echt heel erg. Vooral in Amsterdam. En wij wonen in de buurt hè. 


De eigenaar van Jantje, die misschien zelf ook wel Jan of Jantje heet, heeft zijn fiets een naam gegeven. Misschien wel in de hoop dat niemand een Jantje gaat stelen. 
Fleur heeft misschien ook zoiets gedacht:  Deze fiets is van Fleur: afblijven!


Hopelijk helpt het!

17 opmerkingen:

Iris Flavia zei

Mine "lives" in the living room. And my friend yesterday put hers into our hall. Luckily we live ground floor! To be safe otherwise I painted green stripes on the black in hopes that keeps people from stealing.
So... Good luck!

Judy zei

Ja, dat schijnt te helpen, je fiets persoonlijker maken met verf en zo. Weet ik nog van vroeger. Want fietsen jatten is van alle tijden.

Sjoerd zei

Je fiets met lichtgevende verf spuiten schijnt een goede oplossing te zijn. Een fietsendief wil niet gezien worden.

izerina zei

Daarom fiets ik in het dorp meestal niet op mijn e-bike maar een heel oude gewone fiets

Elizabeth zei

Nou, dan moeten jullie je fiets ook maar een naam gaan geven!

sjannesblog.com zei

Zo jammer, dat je zo voorzichtig moet zijn met je fiets. Ik durf hem nooit ergens lang neer te zetten.

Chelshea Flo zei

You have a very cool bike, it makes me wanted to ride a bike again.
Anyway, nice to know you, I am Chelshea :)

xoxo,

CHELSHEAFLO

miekequilt zei

Wat een gedoe. Die sloten moet je ook allemaal maar meenemen als je gaat fietsen. Maar ja, je wilt je trouwe ros toch goed beschermen. En dus moet je wel.

Janny zei

Jammer dat het nodig is, maar je wilt je fiets niet kwijtraken.

Kitty zei

Onze verzekering loopt gelukkig nog even. Het is nog een heel eind fietsen naar Amsterdam hoor maar ja, met een busje zijn ze hier zo. Jammer dat je dan weer op kosten gejaagd wordt maar "better safe than sorry".

roentare zei

Beautiful bicycle in capture

Emie zei

Wij zetten vroeger onze naam op onze pennen, omdat die op ons werk altijd verdwenen. Een arts, hij heette Rob, zei: die pen waar Irene op staat is van mij.
Dus of het helpt je naam op je fiets te zetten?

biebkriebels zei

Het is bar en boos ,pakken wat je pakken kan tegenwoordig. Afblijven!

Jolande zei

In Leuven graveren ze postcode en huisnummers op fietsen als je dat wil, dat helpt niet tegen het stelen, maar wel als je de fiets terug vind, dan kun je bewijzen dat hij van jou is.

Floor zei

Ze stelen tegenwoordig vooral die snelle elektrische fietsen, maar elke fiets is geld waard natuurlijk.
Zo'n zwaar slot er omheen en dus altijd bij je hebben is wel een gedoe.
Hoop dat die van jullie veilig zijn en dat je er nog lang plezier van hebt.
Ik heb mijn scootmobiel ook een naam gegeven: "Floor" hahaha, daar had ik nog een leuk metalen bordje van mijn mijn naam er op.

schrijfselsvanmij zei

Ik heb eens op YouTube gekeken naar een fietsslottest, daar word je niet vrolijk van ….

Marthy zei

Wij besloten juist om de verzekering niet te verlengen maar onze woonsituatie is heel anders. In ons dorp doe ik alles lopend, Mart pakt soms zijn oude fiets om naar de kinderen te rijden voor een klusje. Wij doen er in Nederland en ook in Frankrijk verder alleen maar fietstochten mee en laten ze nooit alleen staan.