Totaal aantal pageviews

woensdag 22 november 2023

Selamat Makan

De eerste foto haalde ik uit het boek dat ze schreef. En op de tweede foto signeert ze dat boek, dat ik kocht op de Pasar Malam.


Zij is Nanja Pol en het boek is een kookboek getiteld: Pinda uit de Polder. 
Zo omschrijft ze zichzelf: 'Een pinda uit de polder. Geboren uit een Indische moeder en een oer-Hollandse vader'. Ze houdt van koken en eten. 

In mijn boek schrijft ze dit: 

Leesplezier heb ik nu al, het is echt een ontzettend leuk boek. 

Het komt er op neer dat er een heleboel recepten in staan,  gelardeerd met verhaaltjes over die Indische roots, het koken, de liefde.  Van alles en erg leuk geschreven. 

Het stomme is dat ik nota bene abonnee ben van het Noordhollands Dagblad en dat dit allemaal columns zijn die in die krant zijn verschenen. 
Ik stond er stomverbaasd bij toen ze dat vertelde, want ik léés die krant. En ik wist zeker dat ik nooit zo'n column had gezien. 
Gelukkig bleek dat die columns zijn verschenen in de weekendbijlages en die kijk ik wel eens in maar als het met koken te maken heeft,  lees ik het zeker niet. 



Enfin, nu dus wel. En het is echt heel erg leuk. Afgezien van leuk, lijkt het me ook allemaal erg lekker. Het ziet er zelfs naar uit dat ik af en toe iets ga proberen uit het boek. En als dat is gebeurd, zal ik er hier verslag van doen. 


13 opmerkingen:

Judy zei

Ah leuk! Ben wel geïnteresseerd in de recepten.

izerina zei

Heel benieuwd, hoe het gaat smaken

Miriam zei

Daar houd ik van: kookboeken waarin ook wat te lezen valt. De ervaring leert dat je het merendeel van de recepten niet gaat maken, maar het is wel erg leuk als je ze wel kunt "proeven" door het verhaal erachter te lezen.

sjannesblog.com zei

Leuk zo'n nieuwe ontdekking. Veel kookplezier ermee!

Emie zei

Lijkt me een heerlijk boek! Veel kookplezier.

Kitty zei

Ze was ook eigenaar van restaurant Zuid-eten hier in de haven (vh De Haai). We hebben er meerdere keren gegeten. Helaas bestaat het niet meer en ik heb geen idee wat er nu in zit.

Iris Flavia zei

Same here. Have a cookbook with heaps of background from the GDR-time. Very interesting.

miekequilt zei

Wat een leuke ontmoeting. Als ik de foto's van gisteren en vandaag bekijk, past " onze" tas er perfect bij.

Jeanette Renting zei

Kookboeken die lijken op leesboeken, dat zijn mijn lievelings. En als er dan ook nog mooie foto's bij staan, ben ik helemaal gelukkig.

Nietzomaarzooo zei

Leuk een gesigneerd boek. En een goede tip voor een kadootje voor mijn schoondochter.

Jolande zei

Alleen die inleiding is al fantastisch leuk om te lezen.
Ik heb ooit eens een Indische kookkursus gevolgd en die lerares kon ook zo smakelijk vertellen.

Ferrara zei

Wat geeft ze haar gerechten grappige namen mee.

Sjoerd zei

Dat lijkt me een heel mooi boek, ik hou van de Indonesische keuken.