Totaal aantal pageviews

zaterdag 4 november 2023

Gezichtjes

 Vandaag begin ik met een soort zoekplaatje. 
Het is een gezichtje dat Jolande instuurde. Ze schrijft: 
'Op de schoorsteen van de oude walvisfabriek en zag ik ineens een gezicht.
Ik had de camera bij me dus heb ik er gelijk een foto van gemaakt.
De roestvlek lijkt op een mond, de zwarte vegen op gesloten ogen en het stuk waar de zwarte stenen doorheen komen vond ik net op haar lijken'.


Nou ik heb getuurd en getuurd, maar ik zie het niet. Echt niet. En nu ben ik benieuwd of jullie het wel zien. 
(Ik zag het een half uur later ineens wel!!!!!)
Het volgende gezichtje komt van Emie. Zij was in Perugia (Italië) en zag dit fraaie gezichtje:


Ook het volgende gezichtje werd gezien door Emie. Ze fotografeerde een echtpaar in de Duome en zag pas later dat het houtsnijwerk in de bank een gezichtje vertoonde:


Emie schreef dat een dagje Perugia drie gezichtjes opleverde en dit is het derde gezichtje:


En ook hier zag Emie pas thuis op de foto dat een gezicht van verse kruiden,  in de spaghetti alle vongole, een beetje sip keek.

Dan nog fraaie, gestuurd door bloglezer Dora:


En tenslotte een leukerd van bloglezer Marianne C. 


'Zowel  de gezichtjes op de knieën als de gezichtjes op de bal keken me aan', schreef Marianne. 

Dat was het voor deze ronde. Alle inzenders hartelijk dank en... Blijf speuren mensen: bettievdgriend@hotmail.com

17 opmerkingen:

Emie zei

Oh, die knieën zijn echt geweldig.

Kitty zei

De eerste zag ik hoor, na een poosje turen... ;P
Ze zijn allemaal weer leuk. Mijn douze points gaan naar de knietjes :)

Judy zei

Ja, ik zag hem! En die knieën... geweldig!

Ton zei

Hoi Bettie, Het gezicht op de schoorsteen zag ik direct. Het deed me meteen denken aan een portret van een of andere Nederlandsche zeeheld. Vooral het hoogopgetaste zwarte haar. De knieën zijn hilarisch. Met groetenTon

Charlie zei

Na een paar keer proberen zag ik het gezicht op de schoorsteen! Gek hoe dat werkt!
En dan die knieën! Geweldig!
De mooiste vind ik het hek in Perugia!

Iris Flavia zei

Those knees are the winner! LOL. I keep my eyes open, but...

Petra1945 zei

Same here... die knieën zijn prachtig en de bijbehorende voetbal is leuk.
Naar de schoorsteen tuur ik nog even verder, tot dusver klikte er niets.

Sjoerd zei

De eerste zag ik meteen, Een leuke reeks weer

Jolande zei

Vandaag zag ik alle gezichtjes gelijk en vind ze heel leuk, maar die knieën...niet te doen zo grappig.

miekequilt zei

De eerste zag ik meteen. De laatste vind ik de leukste. Gelukkig dat veel mensen gezichtjes insturen want aan mij heb je niet veel, ik zie ze gewoon nergens ( meer).

s.c zei

Ze zijn weer erg leuk. Dank voor het tonen.

Mevrouw W. zei

Weer erg leuk allemaal!

Josephine zei

De eerste zag ook ik meteen, en ook de andere zijn weer heel geslaagd.
De laatste is echt een giller die twee knieën en dan de bal nog,
je kunt het wel een voltreffer noemen.

Miriam zei

Deze gezichtjes zijn weer erg goed gevonden en voor mij duidelijk. Het is namelijk niet altijd zo dat ik ze meteen zien, ik ben niet zo'n goede "kijkerd".

Janny zei

Die op de schoorsteen zag ik gelijk en de knieën zijn hilarisch.

ella zei

Zo grappig. Bij psychologie les hadden we het er laatst over en het heeft een naam, wist je dat? Het heet pareidolia als je overal gezichtjes in ziet. Ik ga er ook steeds meer op letten, zo leuk.
Groetjes Ella.

Bertiebo zei

Wist ik niet, Ella. Dankje!