Totaal aantal pageviews

zaterdag 25 november 2023

Kn(open)

 Bijna recht tegenover het gebouw van de Vrije Academie, aan de Herengracht,  zag ik op de terugweg dit:




Een knopenwinkel! Dan vind ik het bijna jammer dat ik nooit iets naai en nooit een knoop hoef te kopen omdat ik een grote knopenpot bezit. Helemaal vol. Omdat ik het mooi vind en omdat ze allemaal zo verschillend zijn. 

Maar hoewel ik dus niks nodig had,  ging ik  toch even binnen kijken. 


Knopen dus, maar ook allerlei keramiek en schilderijen. Er was ook iemand aan het schilderen. 


Ik ben niet meer zo van het winkelen. Maar zo'n apart winkeltje, ja dat vind ik heel erg leuk! Een mazzeltje dus dat ze geopend waren!

20 opmerkingen:

izerina zei

Zo was er vroeger in Middelburg een kralenwinkel. Ook zo'n kleurenfeest

Sjoerd zei

daar was ik ook naar binnen gelopen, wat een leuk winkeltje.

Mevrouw W. zei

Wat een leuke winkel! Ik kan me daar vast wel uitleven :)

Judy zei

Ik heb ook geen knoop nodig, maar dit is wel een hele leuke winkel. Dat raam ook..!

miekequilt zei

Wauw, wat een leuke winkel. Aan de buitenkant te zien bestaat hij al heel lang. Ik heb meteen op de site gekeken en ik ga er zeker eens heen. Wat ben ik toch blij met jouw uitstapjes naar Amsterdam. Altijd iets leuks te beleven.

KnutzEls zei

Dat is echt leuk, bijna een snoepwinkeltje..

Emie zei

Daar ben ik ook wel eens per ongeluk terecht gekomen. Fantastische winkel!

Miriam zei

Oh, daar ga ik eens kijken! Wel gevaarlijk overigens, want ik heb ook op dit moment niets specifieks nodig. Bedankt voor de tip!

Marieke zei

Leuk en de deur lijkt wel op een gezichtje.

Kitty zei

Ahhh, leuk dit soort winkeltjes!

Iris Flavia zei

They truly love buttons there - the art is tempting!

roentare zei

love the button shop door!

Ferrara zei

Oh heerlijk een knopenwinkel. Ik naai ook niet, maar je kan van mooie knopen wel oorknoppen en reversspelden maken of er een saai kledingstuk mee opleuken. In de kringloop grut ik vaak in de knopenbak

biebkriebels zei

Dat is zo leuk om al die verschillende knopen te bekijken.

Jolande zei

Oh wat een leuke winkel!
Als ik ooit weer eens in Amsterdam kom ga ik die deurknopen fotograferen :-)
Ik naai ook niet (meer), maar gebruik knopen bij het knutselen.

Floor zei

Knopen... ze zijn zo leuk en verschillend!
Prachtig zo'n winkeltje met al die leuke details.
Ook hier in Utrecht is een knopen en bandwinkeltje. Maar ik heb ook geen knopen nodig, wel een grote doos vol oude.
Zo heel af en toe mag er eentje uit de doos om gebruikt te worden.

Charlie zei

Ik ben ook niet meer zo van het winkelen, maar dit soort winkels daar geniet ik van ! En daar kan je leuke ideeen opdoen!

Elizabeth zei

Het is lang geleden dat ik knopen heb gekocht, want ik heb een hele voorraad. Als ik dit winkeltje tegen was gekomen, wat ik er zeker ook naar binnen gelopen. Echt harstikke gaaf!

Neeltje zei

Wat een leuk winkeltje!

Alet Venhuizen zei

Ik hoop dat zulk soort kleine, aparte winkeltjes nog lang zullen blijven bestaan!