Totaal aantal pageviews

dinsdag 14 mei 2019

Aaah... Archie

Ja,  ik was een dag of twee na de geboorte van de jongste Britse royal, in London.
In mijn geval zou je dan kunnen zeggen dat ik met mijn neus in de boter viel.
Want het betreft hier toevallig  wel een achterkleinkind van mijn favoriete Queen.
Leuk dan om de kranten te zien en me te verbazen over de aandacht de geboorte krijgt


Echt hoor, soms zes pagina's met bijna niks. Want de Sussexen zijn nogal terughoudend. 
Een fotomomentje met het kindje gewikkeld in een doek en met een muts op en dat was het wat de baby betreft. 
Dus nu weten we nog niet veel. Wordt het een mooie rooie, ginger als zijn vader? Of een heel donkere look-alike van zijn moeder?
L

De Queen leek oprecht verheugd en keek vertederd naar de kleine Master Archie. Toch mooi dat ze dat nog meemaakt. Een achterkleinzoon. Haar derde geloof ik.
De grootouders van vaders kant waren even elders en namen aldaar veel cadeautjes in ontvangst.

.
Over de naam, die toch,  op zijn zachtst gezegd, bijzonder is, werd niet veel gezegd. Wel werd er lang gesproken over de titels. Archie is geen koninklijke hoogheid, maar kan dat wel worden als zijn grootvader koning wordt, zoiets...

En in deze winkel namen ze wat de cookies betreft het zekere voor het onzekere, er staat nog geen naam op de trommeltjes

25 opmerkingen:

Sjoerd zei

Een hoop vertoon, terwijl het eigenlijk om niets gaat...

Onliemie zei

Ja, die naam! Ik moet steeds maar aan die Archie Bunker, die mopperaar uit "all in the family" denken. Maar heel waarschijnlijk heeft de koninklijke familie nog nooit van die serie gehoord.
:-)

Lot zei

Als ze hem nu Archibald hadden genoemd hadden ze het koosnaampje binnenshuis kunnen houden

Els04 zei

Wat een feest he!

KnutzEls zei

Papa Harry is niet zo voor al dat chique gedoe, geloof ik. Maar ik moest meteen aan meneer Bunker denken. 😊

KnutzEls zei

Leo dacht dat je wel met een bordje met biscuits with blues Mice was langs gegaan.

Nietzomaarzooo zei

Ja, Blue Mice inderdaad. Onze generatie denkt aan Archie Bunker, maar deze generatie kent die beste man niet. Those were the days!

miekequilt zei

En ik dacht aan “Archie, de man van staal”. Die kennen jullie toch nog wel?!!

Judy zei

Leuk, die naam, gewoon.

Happy Earl Grey zei

Ik vind het een leuke naam, ook al zegt iedereen er Bunker achter. Ik hoop maar dat die vergelijking in de toekomst achterwege blijft.

Pippa's Hus zei

Wat leuk dat jij daar net was! Zou ik ook fantastisch hebben gevonden. Heerlijk dat Engelse gekneuter. XX Esther

Griemmank zei

Ik ken een hond die Archie heet. Leuk beest en hij moppert nooit.

In de weer zei

Toch wel leuk om dat sfeertje te proeven denk ik.

Vlimbouter zei

Een meevallertje dat je net in Londen was.

Marga zei

Dat trof je wel!

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

ja... wat een aandacht voor dat kleine ventje...
Ik mag dat wel.
En jij bent een echte anglofiel dus! :-))

Groetjes van Marlou

.

orriens nicole zei

Leuk hoe een heel land dan meeleeft! Ik vind de naam Archie niet optimaal, maar ieder zijn smaak natuurlijk : )

Marthy zei

Veel geschreeuw om weinig wol.

schrijfselsvanmij zei

Smaken verschillen, maar ik vind het een naam van niks. Net als de namen van de 3 Nederlandse prinsessen trouwens. Maar ja, ik zei het al: smaken verschillen

Annemieke zei

Tja, die naam zegt veel over de ouders. Archie is een karakter in een Amerikaanse tekenfilm.
En Harrison is misschien een kennis die Harry opgedaan heeft tijdens een ski vakantie....
Zehadden het kind toch minstens Archibald kunnen noemen...

Ineke zei

Het is volgens mij de vijfde of zesde achterkleinkind, want Harry's broer heeft 3 kinderen, volgens mij de dochter van An heeft er 1 of 2.
Persoonlijk vind ik de naam ook niet bijzonder mooi, maar goed, ieder zijn smaak.

Mrs. T. zei

Ik hoop dat de kleine vent vooral heel blij door het leven mag gaan.

Bertiebo zei

Drie achterkleinzoons en vijf achterkleindochters

Bertiebo zei

Harrison is denk ik Harrys son

Ineke zei

@Bertiebo, nog meer achterkleinkinderen dus... ;-))