Totaal aantal pageviews

vrijdag 24 mei 2019

Spannend en druk

Kaart ontvangen via Postcrossing
Ik heb een paar hectische weken achter de rug.
Meestal ben ik wel druk met van alles en nog wat, daar kies ik zelf voor,  maar nu was het echt niet normaal.
Bovendien zaten we in spanning. 
Want deze week werd mijn man  geopereerd. Niet ernstig, zoals vorig jaar, dit was een liesbreuk.
Maar het is toch een operatie van 54 minuten.
('Hoe lang zal het duren, zuster?'  '54 minuten, mevrouw')
Onder volledige narcose en dat blijft spannend. Dat wordt ook vooraf duidelijk vermeld.
('Ja er kunnen altijd complicaties optreden, of infecties'. )
Het is goed gegaan hoor, daar niet van.
We moesten om 11.30 in het ziekenhuis zijn (in Purmerend of all places) en om 18.30 waren we weer thuis. Ook bijzonder vind ik. Met de trein heen, alsof het een feestelijk uitstapje betrof en gehaald en thuisgebracht door onze lieve schoonzoon.
'Mijn' patiënt herstelt voorspoedig. Maar moet zes tot acht weken heel rustig aan doen.
Spanning en drukte blijkt niet zo'n goede combinatie, dus nu ben ik best moe en  laat ik het hier even bij.
Misschien laat ik het er morgen ook nog bij en overmorgen.
We zullen zien.

Ps: Ik hoorde gisteravond dat in het Dijklander 20% van de operaties wordt geschrapt, wegens personeelsgebrek. Pffff, hebben we ook in dat opzicht geluk gehad

35 opmerkingen:

Nietzomaarzooo zei

Wens hem voorspoedig herstel en hoop dat jullie een beetje kunnen teren op de mooie reisherinneringen. Jou wens ik kalmte.

anja zei

Beterschap!!

Kitty zei

Dat hebben jullie toch niet met het openbaar vervoer gedaan hoop ik? Beterschap voor Frits.

Bertiebo zei

Ik heb het er nog even bij vermeld, Kitty

KnutzEls zei

Voorspoedig herstel gewenst voor Frits. En wat gaat zoiets toch snel tegenwoordig. Leo bleef (1970) een week lang in het ziekenhuis.

Happy Earl Grey zei

Soms wordt je geleefd en moet je gewoon van alles. Fijn dat het goed gegaan is, neem ook even tijd voor jezelf. Een timeout is vaak heel inspirerend. Keep Calm :)

nicole orriens zei

Ik kan me je spanning goed voorstellen. Fijn dat alles voorspoedig is verlopen.

Emie zei

Doe samen rustig aan en kom maar lekker bij. Beterschap voor de patiënt.

pourquoi pas ??? zei

Zeker heel spannend als er iets met je man is. Wat heerlijk dat het achter de rug is.
Nu goed op jezelf passen en veel beterschap voor de patient.

Griemmank zei

Jij bent altijd zo ontzettend druk, dat het wel eens goed is dat je wat rustiger aan moet doen. Laat alle tentoonstellingen en andere zaken maar eens even zitten, hoor. Lekker thuis met een - ik hoop erg snel herstellende echtgenoot - is ook wel eens een goed idee.
Gewoon lekker in de tuin zitten met een boek en een glaasje van teen of tander en verder niks. Proberen maar :-)

Els04 zei

Beterschap en alle goeds en geluk!

Neeltje zei

Eenvoorspoedig herstel toegewenst. En een heerlijke vrije vrijdag.

Floor zei

Complicaties... daar wil je niet aan denken toch?
Bij mijn liesbreukoperatie vroegen ze of ik gereanimeerd wilde worden!!!
Schrok me dood!
Dat schijnen ze altijd te vragen, voor het geval dat.
Je bent elke dag al heel druk denk ik aan alle blogjes te lezen, dus wel fijn om eens even rustig aan te doen toch?
Van harte beterschap voor je man.

Sjoerd zei

Vooral niet aan het lachen maken de patiënt... Voor de rest zien we het wel voorbij komen. Wens hem maar sterkte...

Jeanette Renting zei

Beterschap voor man en hopelijk ietsje rust voor jou. Maar voor een bezig bijtje is dat best lastig om te nemen. Doe vooral wat voor jou goed voelt. <3

Jeanne zei

Probeer nu alles weer achter de rug is, wat te relaxen met zn tweetjes.
Wens Frits beterschap, en een snel herstel; en voor jou even gewoon een paar lekkere boeken lezen.
Of zoiets.
Liefst buiten in t zonnetje!
Enne... een dag niet geblogd is meestal wel een dag goed geleefd, hoor,
dus maak je niet druk als je eens ff niet schrijft.

Anoniem zei

Een spoedig herstel voor jouw man. Doe het voorlopig maar even rustig aan met z’n tweetjes.

Ferrara zei

Beterschap gewenst. Blogland loopt niet weg. Jezelf een beetje rust gunnen kan geen kwaad.

Marga zei

Veel beterschap voor Frits en voor jou: doe maar kalm aan! Hoewel dat niet mee zal vallen, vrees ik. Groet, ook van JW

Marga zei

en wat een prachtig plaatje van een Eerste Comunicantje (vooral met hoofdletters!)Zal mijn fotootje eens opzoeken uit het rijke roomse leven (ZONDER hoofdletters!

Bertiebo zei

Haha ja, dat zei hij zo ongeveer als eerste

schrijfselsvanmij zei

Beterschap voor Frits en even rustig aan voor jou!
Leuke foto trouwens, deed me eraan denken dat ik deze maand vijftig jaar geleden mijn communie deed :-)

blauwruitje zei

Beterschap voor manlief. Wel bijzonder he dat als je in Hoorn woont en een ziekenhuis om de hoek hebt, toch naar Purmerend moet. Rustig aan en fijn weekend.
Groetjes Sandra

Ineke zei

Een spoedig herstel voor je man!

Mrs. T. zei

Een goed herstel voor manlief!

Vlimbouter zei

Veel beterschap voor je man en rust jij ook maar even lekker uit.

Mevrouw W. zei

Fijn dat de operatie achter de rug is en dat alles goed gegaan is. Beterschap voor je man en probeer het zelf ook een beetje rustig aan te doen.

izerina zei

Beterschap voor je man.

juffrouw Ooievaar zei

Een operatie is niet niks, dus ook spannend!
Fijn dat het weer achter de rug is, wel even elkaar goed in de gaten houden,
spanning moet er meestal ook weer uit.
Een fijn en ontspannend weekend, groetjes Anita

Ageeth Mooij zei

Het kost veel energie allemaal Bertie! Wees lief voor je man en jezelf, X

Judy zei

Beterschap voor je man, Bertie, en rustig aan voor jezelf.

In de weer zei

Goed herstel voor je man en lekker even in de relax stand is ook wel eens fijn.

Mijntje zei

Ik wens je man spoedig herstel en jullie beiden veel rust!

Alet Venhuizen zei

k kan me goed voorstellen dat dit allemaal de nodige energie heeft gekost. Doe het rustig aan samen en spoedig herstel voor je man.

Sami zei

Wishing your husband a speedy recovery.