Totaal aantal pageviews

donderdag 30 mei 2019

Charlotte Caspers

Wij komen tamelijk vaak in allerlei musea. We zien dus ook tamelijk veel kunst.
De ene keer vind ik iets echt een ontdekking, een andere keer is het fantastisch om iets in het echt te zien en soms is er een tentoonstelling waar ik niks aan vind.
Bijna niks aan, want er is altijd wel iets dat het toch de moeite waard maakt om bij zo'n niks-aan tentoonstelling  te zijn.
Van één mooi iets word je net zo blij als van tien, of word je net zo ontroerd.  Denk ik.
Ik schreef al eerder iets over de Vlaamse expressionisten in Museum Kranenburgh  in Bergen.
Dat was er dus zo eentje van niks aan, maar...  ook daar was nog meer te zien.
Bijvoorbeeld de tentoonstelling, Studio Charlotte (Caspers) en die vond ik buitengewoon leuk om te zien.

foto gepikt van de site van de Museumkijker
Kijk, daar zit ze: Charlotte Caspers. Midvoor in het team van 'Het Geheim van de Meester'.
Gezien, dat programma? Ik heb een aantal afleveringen gemist, maar wat ik wel zag vond ik zeer geslaagd. Charlotte was er heel belangrijk in. Zij probeerde beroemde schilderijen na te maken, met hulp van dat team dus en dat deed ze fantastisch.
Maar eigen werk had ik nog niet  van haar gezien. Nu wel. En ik was echt onder de indruk!
Ze maakt schilderijen en een soort collages, heel precies, heel fijntjes en gebruikt materialen als bladgoud, hout, pigmenten. Ook vaak op oud papier.
'Bosrand in malachiet', bijvoorbeeld, uit 2013




Deze kwam niet heel goed uit op de foto. Maar in het echt... wow. Zo mooi met die gouden vlakjes. Veranderend met hoe het licht valt natuurljk. Zo dat het altijd anders is en nooit zal vervelen.
Deze spreeuw tenslotte. Deze foto maakte ik niet zelf, die komt van Caspers' website: klik


De tentoonstelling was al bijna afgelopen, maar is 'wegens groot succes', verlengd tot 30 juni.




21 opmerkingen:

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

Wat mooi, dat je het werk van Charlotte uitlicht.
Ziet er schitterend uit...
Vandaag ga ik naar Krannborgh...

Groetjes van Malou

.

Marlou zei

Kranenborgh natuurlijk....

In de weer zei

Echt héél mooi werk. Ik vond het zo’n goed programma en dan vooral het speurwerk naar de juiste kleur, de juiste verf, de juiste lijst en......zo kan ik nog wel even doorgaan. Het kan ook bijna niet anders dan dat haar eigen werk geweldig is. Een vakvrouw met passie.

Judy zei

Ik heb echt genoten van Het geheim van de Meester! Charlotte is fantastisch.
Mooi om haar eigen werk nu te zien. Die bosrand... wauw!

Ageeth Mooij zei

Prachtig werk!

klaproos zei

ik vind ze allemaal mooi bertie, maar de eerste spant de kroon :-)

Nietzomaarzooo zei

Ja, echt hoe ze zo veel verschillende technieken beheerst is meesterschap. Modern maar ook een schilderij van honderden jaren terug kunnen reproduceren. Lijkt me een mooie tentoonstelling, vooral om haar eigen stijl te zien.

Happy Earl Grey zei

Ik heb die programma's wel gezien en ik vond haar werk daarin al fascinerend. Maar nu ik dit zie, wil ik zeker meer zien en over haar weten. Wat een prachtig werk. Bedankt voor de tip!

Floor zei

Heb alle uitzendingen gezien, echt fantastisch wat het team bereikte. Ook verleden jaar heb ik gekeken. Benieuwd of het nog verder gaat.
Haar eigen werk had ik nog nooit gezien, maar zoals wel te verwachten valt... prachtig!

Neeltje zei

Mooi!

sjannesblog.com zei

Prachtig, als ik nog weer eens in Bergen kom................

Anoniem zei

Vooral dat bos van Charlotte vind ik héél mooi!

Ferrara zei

Ik heb dat programma met aandacht gevolgd. Zonder meer fascinerend.
De resultaten van dat programma zijn nog tot 10 juni in Museum More in Gorssel te zien. Helaas voor ons niet haal baar momenteel. Maar Bergen moet kunnen. Kan ik gelezen hebben dat jij onlangs in Gorssel was met de trein?

Bertiebo zei

Ja dat klopt. Morgen meer!

Ferrara zei

Reuze benieuwd!
(haalbaar uiteraard zonder spatie)

Sjoerd zei

Het is dat het niet naast de deur ligt en ik me even rustig moet houden... Haar werk lijkt me wel wat.

Jeanne zei

Heel mooi werk!

Ineke zei

Prachtig!

Marthy zei

Die bosrand, prachtig!

nicole orriens zei

Het schilderij met die bomen is mijn favoriet! Die vind ik echt prachtig.

Els04 zei

moooi!