Totaal aantal pageviews

vrijdag 10 mei 2019

Zomaar

Leuk toch, die viooltjes...
Maar het gaat nu even om dat blik.
Ha, we waren aan het wandelen in Amsterdam, om precies te zijn op de Zeedijk. 's Morgens, nog vrij vroeg.
Er is daar gerust een heleboel te zien, dus niet alleen ramen met rode gordijnen. Nu ik er over nadenk heb ik die eigenlijk helemaal niet gezien.
Wel zag ik dit blik.
'Aaah, leuk blik, zou ik best willen hebben en het staat zomaar bij het nog op te halen vuilnis.
Maar ja, we zijn nog maar helemaal aan het begin en we hopen de hele dag in Amsterdam door te brengen en dan loop ik er de hele dag mee te sjouwen en dat is heel vervelend en het is natuurlijk ook nog vet ook, dat blik en het is gewoon helemaal niet handig, loop nou maar door'.
Wat we deden.
Maar we moesten na een tijdje langs dezelfde weg terug en toen stond het blik er nog.
En mijn geliefde zei niet meteen dat ik niet zo idioot moest doen.
Ja, dan is het voorbestemd
Er kwam een man naar buiten en ik vroeg of hij misschien een vuilniszak voor me had. Hij was zo Chinees als een Chinees, maar hij moest lachen en begreep me helemaal. En haalde een vuilniszak. Ik kon hem niet dichtknopen, wat het lastig maakte, maar in een winkel ietsje verderop vroeg en kreeg ik een elastiekje  en dat maakte het iets makkelijker te dragen. Maar lastig was het wel.
Toen moest thuis het deksel er nog afgehaald, een hele klus, maar dat deed mijn man.
Hij plantte ook de grote kluit viooltjes die ik voor drie euro op de markt kocht.
Nou? Is dat niet leuk?

30 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Dat is zeker leuk! Goed gedaan!

Onliemie zei

Super! Prachtig blik, prachtig met die viooltjes!

Sjoerd zei

Dat is pas echt een gerecycled blik... super.

Judy zei

Hartstikke leuk! Geluk ligt gewoon op straat!

KnutzEls zei

Veel leuker dan een plastic pot.

mar zei

Blik met een verhaal.

Ton zei

Hoi Bertie, Kijk dan smelt mijn hart. Malle Pietje had hem ook meegenomen. En een prachtig resultaat. Met gorten Ton

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

zo... dat was nog een heel gedoe, maar het is je gelukt.
En het staat ontzettend leuk.
Lekkere kleurtjes!

Groetjes van Marlou

.

izerina zei

Dit herken ik. Leuk, zo'n vondst

Céline zei

Staat geweldig!

nicole orriens zei

Dat is zeker leuk! Prachtige manier om afval een nieuw leven te geven en het is nog een leuke herinnering aan je dagje Amsterdam ook.

Nietzomaarzooo zei

Je hebt oog voor leuke en speciale dingen.

Kitty zei

Hij stond daar gewoon op jou te wachten, denk ik zomaar... ;). Erg leuk!

Ferrara zei

En mijn geliefde zei niet meteen dat ik niet zo idioot moest doen. Om die zin heb ik zitten grijnzen, de schat haalde er ook nog het deksel af. Super!!
Eerlijk gezegd vind ik de violen het leukst.

Onliemie zei

Super! Prachtig blik, prachtig met die viooltjes!

Griemmank zei

Jij hebt toch uh.... speciale vind-genen, hoor :-)

Vlimbouter zei

Wat een leutige vondst. En die viooltjes staan er prachtig in!

Els04 zei

leuk!

botervliegje zei

haha en dan moet het mee, linksom of rechtsom, hoe lastig het ook is.
Prachtig zo met die viooltjes.

miekequilt zei

Wat leuk dat dat blik er nog stond. Het stond vast gewoon op je te wachten.

Floor zei

Bij het grofvuil vind je soms de leukste dingen :-)
Leuk blik hoor, lekker van genieten, zo heeft het nog een tweede leven.

Pippa's Hus zei

Mooi! En het verhaal erbij maakt het helemaal af. XX Esther

Marthy zei

Helemaal Leuk!

Marga zei

geweldig leuk!!

Marleen zei

Haha wat leuk :) Gewoon je gevoel volgen!
Staat hartstikke mooi zo.

Anoniem zei

Mochten al mijn peperzaadjes plantjes worden, zal ik ook aan de blikken (en glazeb potten) moeten.

Ik vind het er schitterend uitzien!

Elizabeth zei

Wat je niet meer gebruiken kunt, zet je in Amsterdam aan de weg .. dan mag een ander het mee nemen! Leuk blik hoor, daar zou ik ook voor vallen!

Ineke zei

Geweldig idee en staat nog leuk ook!

Jeanette Renting zei

S U P E R L E U K ! ! ! !

Ageeth Mooij zei

Prachtig, goede kitsch!