Totaal aantal pageviews

vrijdag 10 februari 2023

Besjes

 

Mijn man kwam terug van een boodschap en was bijna thuis toen van de andere kant een jongen, een jongeman eigenlijk, kwam aangelopen. 

Ze knikten naar elkaar en de jongen stopte.
'Kent u me nog,  meneer?'

Mijn man keek nog eens goed. Hij dacht dat het misschien een oud-leerling van mij was. 
Die kennen de man van de juf, omdat die altijd meeging op kamp. En ik vierde mijn verjaardag met mijn klas altijd bij ons thuis. Soms worden we daar op aangesproken. 

Maar dat was het nu niet. Déze jongen had een heel andere herinnering.

Ooit was hij met wat vriendjes besjes aan het schieten met zo'n blaaspijp. Tegen ons keukenraam.
Leuk natuurlijk, ik heb het zelf ook gedaan , lang geleden. Onze kinderen ook.
Maar na een paar waarschuwingen kreeg mijn man er genoeg van.

'Als je nu niet ophoudt, grijp ik je', zei mijn man.
Wat hij deed, want vanuit de bosjes ging het schieten door. 
Hij had zijn hardloopschoenen nog aan en dat scheelde: de jongen werd in zijn kraag gevat. 
Hij kreeg een emmer water aangereikt en mocht het raam lappen.

Mijn man wist het weer en ze lachten allebei.  

'Nou meneer', zei de jongen,  ''Nou meneer, weet u...u had nog gelijk ook!'.

Waarna ze allebei verder liepen.

21 opmerkingen:

Elizabeth zei

Wat leuk van die knul om daar op terug te komen!

Judy zei

Geweldig! Dat ie het raam moest lappen, vind ik zo goed!

izerina zei

Wat leuk,dat die jongen en nu zó over denkt

Sjoerd zei

Die heeft er in ieder geval van geleerd...

miekequilt zei

Wat een leuke ontmoeting.

sjannesblog.com zei

Die actie heeft impact gehad!

Marieke zei

Gaaf verhaal.

Kitty zei

Zit hier met een grote grijns... :D

KnutzEls zei

Levensles

Emie zei

Wat goed van die jonge man om er op terug te komen. Heel sportief!

In de weer zei

Goed van je man en zeker ook van die jongen.
Mooi ! Ik kan hier zo blij van worden.

Nicole Orriëns zei

LOL wat een mooie en bijzondere ontmoeting! Je man heeft duidelijk wel indruk gemaakt toen.

Ferrara zei

Ik zie het al voor me, deze knul gaat hetzelfde doen als de jeugd van nu zijn ramen met besjes beschiet.
Als er geen besjes meer waren rolden wij vroeger pijltjes van papier, maar die haalden het niet bij besjes, dus werd de blaaspijp als snel opgeborgen tot het volgende seizoen.

Anoniem zei

Ja, zoiets vergeet je niet. Ook vroeger witte besjes geschoten, totdat iemand naar het ziekenhuis moest. Deze besjes zijn zooooo giftig! Groet, TinekeD.

Floor zei

Die jongen had destijds een goede les gehad van je man.
Nu hij er over nadenkt vond het het ook niet zo geslaagd, maar ja als je zo jong bent....
Leuk dat hij je man er over aansprak.

Jolande zei

Wat een leuk verhaal en geweldig dat die jongen het nu helemaal eens is met je man en hem zelfs aansprak.

Koffie Digitalix zei

Altijd leuk, die achteraf inzichten van de jeugd.

conny's quilts en creaties zei

Dat was een echte levensles, waardoor die jongen na die jaren je man nog herkende. Geweldig verhaal!

Mrs. T. zei

Wat een leuke (her)ontmoeting.

Josephine zei

Wat een leuk verhaal, zo zie je maar weer dat doen wat je zegt een
behoorlijk indruk achterlaat. Top dat die jongeman toen hij bij het
zien van je man zijn herinnering weer boven kwam borrelen daarover
in gesprek ging.

Marthy zei

Kijk, het bleef toch hangen.