Totaal aantal pageviews

vrijdag 17 februari 2023

Onze Griek

 Ze zijn er nog wel hoor, de mannen met bolhoeden (die uit een zwarte taxi komen natuurlijk). Maar het is geen gewoon beeld meer. Dus des te verrassender!


We waren onderweg naar 'onze' Griek, die van mijn man en mij waar we al een paar jaar altijd op onze eerste avond in London eten. 
Ik wilde er ook met onze dochter eten al was het niet op de eerste avond. Nou kon ik  er altijd zo naar toe lopen, maar we hadden een ander hotel en vanuit die buurt zag ik het even niet. Ik wist ook de straatnaam niet meer. Gelukkig kon ik even appen met mijn man en die wist het nog wel.
Maar ja, zou die Griek er nog zijn?  
Corona, faillissementen... Er had wel van alles gebeurd kunnen zijn. 
Maar onze dochter die net zo'n hekel aan bellen heeft als haar moeder, belde en ja hoor, hij was er nog en er was plaats. Dus we gingen maar wisten nog steeds niet of de Griek zelf er nog was.



Hij was er en wat ik heel bijzonder vond: hij kende me nog. 
Ik voelde me ontzettend welkom. Hij informeerde meteen naar mijn man. Waarop ik aankondigde dat we in het voorjaar weer komen. Mijn man en ik, met onze kleindochter. 
Dat gaat nu denk ik zomer worden. We zullen zien hoe het allemaal gaat verlopen.  
Maar als... dan gaan we zeker terug. 


19 opmerkingen:

Emie zei

Dat soort vaste ijkpunten maken het dat je er je helemaal thuisvoelt. Leuke foto's van jullie!

nicole orriens zei

Hartverwarmend inderdaad dat hij nog wist wie je was!

Anita Willems zei

Wat zet je dit weer leuk op papier.
De Griek is een echte waard voor zijn gasten; sommige horecamensen hebben dat van nature, dat ze nog weten wie ze te gast hebben gehad. Prachtig!
Hopelijk tref je de Griek deze zomer weer, samen met je man.

Iris Flavia zei

Thank you for the very BIG SMILE :-)
Wonderful!
Like "my" Da Nico where even my Mum could order a Pizza, saying "10 without ham" and they knew it goes to Braunschweig.
See, we are people!! We care. Not just customers who bring in money.

Marieke zei

Leuk dat de Griek je herkende. En leuk dat jullie plannen hebben om met jullie kleindochter naar Londen te gaan.

In de weer zei

Wat leuk Bettie dat je werd herkent, dat voegt toch wat toe !

izerina zei

wat heeft die eigenaar een goed geheugen voor mensen

Mormorsweb.blogspot.com zei

Oh wat gezellig! Leuk op de foto met de restaurateur en een leuke foto van je dochter. Hopelijk knap je snel op zodat het lopen weer loopt ;-)

Miriam zei

Het ziet er uit als een heerlijk en gezellig etentje!

Ferrara zei

Je hebt indruk gemaakt op de Griek, leuk toch?

Judy zei

Wat ontzettend leuk, zo'n welkom adresje in die mooie stad!

Jolande zei

Wij hebben ook zo onze vaste adresjes :-)
Wat leuk dat hij je herkende.
En wat een fijn vooruitzicht dat jullie weer naar London gaan, ook al is het dan niet in het voorjaar.
In de zomer is er een Morph Trail! Kom je overal die vrolijke figuren tegen.

schrijfselsvanmij zei

Wat bijzonder, wat leuk!

Sjoerd zei

Dan voel je je meteen gewaardeerd met zo'n binnenkomst.

Mevrouw Niekje zei

In 1984 was ik met een vriendinnetje naar vrienden van haar in Engeland. Met de dochter des huizes gingen we een dagje naar Londen en we bezochten ook het kantoor waar haar vader werkte. Dat was in The City en er liepen toen nog tientallen heren met bolhoeden rond! Ik keek mijn ogen uit!

Josephine zei

Dat is nog eens een leuk binnenkomen Bettie, denk dat jouw enthousiaste
persoonlijkheid niet snel doet vergeten. En deze charismatische Griek
voelt dat haarfijn aan, wat zullen jullie heerlijk gegeten hebben.

Kitty zei

Wat leuk Bettie. Volgens mij staan Grieken er wel om bekend dat ze gastvrij zijn en attent. "Onze" Griek in Hoorn is iig wel zo :)

Nietzomaarzooo zei

Wat een leuke verhalen en vooral foto's.

miekequilt zei

Geweldig. Wat een ontvangst.