Totaal aantal pageviews

maandag 20 februari 2023

British Museum

 


Natuurlijk waren we ook in het British Museum. Ik liep voor gek met mijn gele plasticje, maar who cares. 
Ik hou eigenlijk helemaal niet van die giga musea. Waar ga je kijken, wat doe je, wat doe je niet? 
Maar ik heb gemerkt dat als je je op een paar dingen richt en dan ook echt stopt, dat het dan goed gaat.  

Ik zag deze keer bijvoorbeeld dit: 




De tombe van de duiker. Een wand van een graftombe. De bovenkant om precies te zijn.  Is het geen geweldige mural? Ruim 2500 jaar oud! 

Er is van alles over te vertellen. Er is van alles onderzocht. Er zijn vele theorieën op los gelaten. Het is ook in een van mijn kunstgeschiedenislessen aan de orde geweest. 
Toen kwam het me al zo bekend voor. 
Ik ben dan ook echt in Paestum geweest, dus het zou kunnen dat ik het in het echt gezien heb. 
Maar ja, in die vakantie, Sicilie en Napels en Paestum dus, werden mijn man en ik verliefd en dus lette ik misschien niet heel goed op. 

Ook niet op prachtige fresco's! 

Het origineel staat overigens gewoon in Paestum en ik snap niet helemaal waarom ik dit zag in het BMuseum. Volgende keer nog maar eens kijken! 

Linking to Sami's Colourful World




13 opmerkingen:

Bleubeard and Elizabeth zei

What a great photo in the rain and what a lovely mural and close up.

Sjoerd zei

Inderdaad een hele mooie foto "in the rain". Beter dat dan helemaal nat...

Sami zei

Very old mural! I had never seen it before.
Hope you can visit London again, I haven't been there for about 30 years!
Thanks for contributing to Monday Murals Bertie.

Judy zei

In die mural kwamen een paar dingen bij elkaar: je liefde voor Londen, en je liefde voor elkaar! Mooi!

Kitty zei

Ik vond het in eerste instantie zo 'modern' aandoen dat ik dacht dat het iets recents was dat op oude tegels geschilderd was... Prachtig!

Marieke zei

Het staat je wel goed, dat geel.

biebkriebels zei

Een elegante duik, niet te geloven dat het zo oud is.

Iris Flavia zei

I have such a superman-rain coat, too ;-)
And a proper one. Nice mural! Fun!

Tom zei

...making a fool of yourself, but who cares. You were trying to stay dry, you were the smart one!

magiceye zei

Interesting.
This museum is a collection of all the loot of the countries that the British colonised!

Nietzomaarzooo zei

Singing in the rain!

Dacht dat het een nieuw tegeltje was, is het al eeuwenoud. Prachtig.

Ferrara zei

Hoe zou dat komen dat we er een moderne schildering in zien. Misschien is het de houding van de duiker.

Emie zei

Die foto van jou is fantastisch en de muurschildering een wonder!