Totaal aantal pageviews

woensdag 8 februari 2023

Wat een raam

 Mijn fototoestel heeft ruim twee maanden in de reparatie gezeten en keerde pas thuis terug toen ik al twee dagen in London was. Behelpen met een ander oud cameraatje  dat zich ineens niet meer liet opladen. Erg vervelend, mijn foto's zijn al tijden niet zo best.

Enfin, Westminster Abbey dus. Ik zei al hoe mooi ik het er vond.


Natuurlijk is er heel veel te zien. Natuurlijk heb ik er,  op tv en in films,  al heel veel  van gezien. Bij huwelijken, kroningen, begrafenissen.
Maar dan is er nog steeds zo ontzettend veel ongezien. 
Zoals dit prachtige raam. 


Dit is The Elizabeth II Window. 
Onthuld in 2018. Om de langst regerende monarch ter wereld  te eren. 
Hier,  in wat je toch wel het hart van het land mag noemen. 
En dan nog wel ontworpen door David Hockney. Het verbeeldt de countryside, waar de Queen zo van hield.

Vanwege dus mijn slechte foto,  heb ik deze nog even gepikt, met Hockney himself erbij.


Je zou toch denken dat het wel een schok zal hebben veroorzaakt, zo'n kleurrijk, modern raam. Daar in dat traditionele Engeland.  
Maar dat doen ze dus gewoon. Fantastisch!

14 opmerkingen:

Emie zei

Fantastisch om er nu ook in het echt geweest te zijn! Wat een kunstwerk, dat raam.

Kitty zei

Supergaaf!

Judy zei

Ja wat een prachtig raam!

Mormorsweb.blogspot.com zei

Die prachtige kerken en kathedralen zijn in Engeland goed bewaard gebleven. Geen beeldenstorm vermoed ik, omdat Henry 8 de hele zaak "overnam" ;-)

Tine de Jong zei

Dat was een hele belevenis voor je dat je het nu in het echt mocht zien en je fotos vond ik dan ook erg mooi. En ja als je een camera gewend bent om mee te fotograferen dan is het altijd fijn als deze ook gemaakt kan worden.

biebkriebels zei

Een heel mooi eerbetoon voor de Queen en prettig om naar te kijken.

In de weer zei

PRACHTIG !

Iris Flavia zei

Very brave and simply "cool"! As the Queen herself was.

Ferrara zei

Juist mooi dat er nog steeds glas in lood wordt geplaatst, dit ontwerp wordt over 100 jaar ook weer bewonderd net als wij nu doen.

sjannesblog.com zei

dat is nou weer het leuke van die Engelsen!

miekequilt zei

Wat een mooi raam. Natuurlijk wordt dat geplaatst, de Queen kon zo mooi geëerd worden. Ik vind die rode lampjes echt geweldig. Goed dat je nu eens binnen bent geweest.

Marthy zei

Prachtig, dat raam van Hockny. Maar ook in grote kerken in Nederland, o.a. Den Bosch en Gouda zijn tussen de oude ramen moderne ramen te vinden.

Jolande zei

Wat jammer dat je fototoestel pas klaar was toen je al weg was, maar gelukkig dat je toch wel foto's kon maken en die zijn best goed hoor.

Alet Venhuizen zei

Een mooi en bijzonder glas in lood raam!