Totaal aantal pageviews

maandag 30 oktober 2023

Jantje

 Nu ik dus weer lekker door Amsterdam struin, zie ik natuurlijk ook weer van alles op de muur. Soms in een flits. 

Dan ben ik er eigenlijk al voorbij maar dan ga ik, als het tot me door dringt, toch nog terug om even te kijken. 


Een moeder met kind, madonna.  Als symbool voor vrede, frieden, peace, pace? Zoiets zal wel de bedoeling zijn. 
Misschien wel een spontane uitbarsting geweest, in alle wereldellende van de laatste tijd. Jammer dat het meteen enigszins is verpest. 

Jantje, die de eerste steen voor dit huis legde in 1909, zal het denk ik niet begrepen hebben en ook niet gewaardeerd.

16 opmerkingen:

Iris Flavia zei

Haha, you, too! I sometimes have to go back, also!
Glad you did, it´s a beautiful one.
Sad some stupid had to tag it... No, Jantje would not have liked this. Sad. Is it jealousy that makes people tag art?
To peace, Frieden...

Sjoerd zei

Jammer dat deze mooie beeltenis verloren gaat in geknoei van anderen.

In de weer zei

Het is precies zoals het op dit moment op heel veel plekken in de wereld is.
Moeders die hun kinderen proberen te beschermen voor de ongelooflijke puinhoop van ellende .

sjannesblog.com zei

Een mooie madonna, ondanks de krassen.

Sami zei

Lovely tender mural, what a pity it has been tagged. Thanks for participating in Monday Murals Bertie.

Emie zei

Ontroerend mooie schildering en onuitstaanbaar geklieder er omheen.

Ferrara zei

Zo mooi en dan moet het toch verpest worden. Ik begrijp steeds minder van de wereld om ons heen.

Jolande zei

Leuk als je zulke dingen tegenkomt, maar waarom dat nou weer verpest moet worden...

Judy zei

Er staat wel een combinatie van allerlei tijden op die muur.

Janny zei

Ach wat zonde, al die tags, maar het oorspronkelijke beeld is mooi.

Mae Travels zei

Intriguing graffiti!

magiceye zei

Beautiful art!

Tom zei

...Bettie, we need more symbols of peace!

Marthy zei

Ik vind het een prachtig kunstwerk, zomaar in een portiek. Wat jammer van dat geklieder.

roentare zei

The mural and signs are glimpses into the world there

Bleubeard and Elizabeth zei

Very thought provoking murals that seems to have been tagged so much they are almost unnoticeable.