Totaal aantal pageviews

zondag 15 oktober 2023

Nomen est Omen

 'Ik kwam vandaag in Beekbergen langs een bakkerij met de naam Zoet. In de bijlage een foto van de winkel. Misschien is hij al in jouw verzameling, maar misschien ook niet hahahaha….' mailde Wieneke van Griemmank.


Mijn bijna buuf Kitty mailde een stukje krant. Ze schreef erbij:
'GEEN Neo… maar toch op z’n minst een leuke woordspeling.  Zie laatste drie regels. Als hij niet door de ballotage komt dan was het gewoon voor de lol 😊'. 


Esther had ook weer een paar mooie vondsten. Zo zag ze dat 'meneer Kisjes kistjes vervoert' en dat 'meneer Zondag dominee is geworden'.




En Esther stuurde er een paar dagen  later nog een. Hilarisch vind ik:

 
Tenslotte stuurde Marina het volgende stukje:
  
Kantoor Edwin Kist Uitvaartverzorging en Uitvaartwinkel Verlies
Aan de voorzijde van het Afscheidshuis aan de Boekelosestraat is het kantoor van Edwin Kist uitvaartverzorging en de Uitvaartwinkel Verlies gevestigd. We nemen de tijd om naar uw verhaal, uw wensen en ideeën te luisteren en wij kunnen u hier mogelijkheden en voorbeelden laten zien van bijzondere urnen, waden en as sieraden. Ook kunt u zich laten voorlichten over uw uitvaart.

Dankjulliewel,  Wieneke, Kitty, Esther en Marina. 
Blijf speuren mensen én inzenden: bettievdgriend@hotmail.com


11 opmerkingen:

izerina zei

Alsof ze die baan/dat bedrijf juist opzoeken

Judy zei

Hoe is het mogelijk, weer.

Petra1945 zei

Merk je wel dat Uitvaartverzorging Kist het wel heeft over urnen, waden en as-sieraden (lastig woord) maar niet over dood- of grafkisten? Als ik die Erwin was geweest, had ik het bedrijf een fantasienaam gegeven en niet naar mezelf genoemd.

Miriam zei

Strikt genomen past het inderdaad niet in jouw rijtje, maar de combinatie van eend en Kwaak vind ik de leukste!

Emie zei

Sommige achternamen lijken me echt lastig: de kinderen van mevrouw Duim zijn natuurlijk altijd Klein Duimpje!

miekequilt zei

Die laatste is komisch en mooi tegelijk.

Kitty zei

Ze zijn weer leuk, mooi en idd hilarisch :D

Ferrara zei

Sommige zijn echt te mooi, maar ze zijn waar. Ik weet dat uit ervaring 😉

Jolande zei

We zijn eindelijk uitgehopt :-)
Je blogs heb ik steeds tijdens het ontbijt gelezen, maar dat doe ik op mijn smartphone en ik reageer op mijn pc en daar heb ik als we weg zijn geen tijd voor, maar ik ben wel helemaal bij.
Deze namen zijn ook weer heel leuk, Mevrouw Duim die handen leest vind ik helemaal te gek.

Sjoerd zei

Soms heb ik het idee dat ze het erom doen... Maar ze blijven leuk.

Hans zei

Namen en beroepen ze laten je vaak glimlachen. Hans