Totaal aantal pageviews

dinsdag 31 oktober 2023

Verrukkelijk

 


Dit is George. Je kent hem misschien nog wel. Het is zeker niet de beste foto, maar ik moet er om lachen omdat het net lijkt of dat  teckellijf van hem gewoon te lang is voor de foto. 
Enfin, George was een paar weken te logeren,  omdat zijn baas, onze jongste zoon, vakantie vierde met zijn vriendin in Italië. 
Ik vind dat George goed opgevoed is. De eerste avonden piepte hij een beetje, maar daarna, toen de routines weer duidelijk waren: voorbeeldig. 
En hij kan zo lekker naast je kruipen. Dan lig ik op de bank, onze niet al te brede bank en dan perst hij zich daar gewoon tussen. Tussen mij en de rugleuning bedoel ik. Heerlijk! 


Om ons te bedanken werden we uitgenodigd op een Italiaanse maaltijd bij onze zoon. Die kan (en dat vind ik nog steeds verrassend) echt erg goed koken. 
Dirk had de hele dag in de keuken gestaan vertelde zijn vriendin. En dat was goed te merken. 
Heerlijk!


Het was ossobuco. De term kende ik, maar gegeten had ik het nog nooit. 
Heerlijk, lekkere hapjes vooraf, met Italiaanse wijn, ravioli (het deeg en de vulling  ook zelf gemaakt), een superlekkere risotto, doperwtjes en dan het toetje. Toetje klinkt wat gewoontjes, desssert is beter. 

Als ik zou weten dat ik dat moest maken, zo'n sinaasappel uithollen, zou ik bijkans hysterisch worden. Het zou ook ongetwijfeld mislukken net als het bakje dat ik moest gutsen vroeger. 
Maar Dirk kan dat. 
De ossobuco was verrukkelijk dus, maar dat dessert.... tsjongejongejonge, dat was echt volmaakt.

Ja mensen, je voedt zo'n kind op, althans dat probeer je maar je weet nooit wat het wordt. Nou, dit dus! 




27 opmerkingen:

Sjoerd zei

Hier thuis ben ik de kok, mijn zoon kent alleen de werking van de magnetron... Daar heb jij dus geluk mee. Onmiddellijk vragen wat hij met de Kerst maakt.

izerina zei

Deed hij dat vroeger ook al?

Judy zei

Wat verrassend, zo'n verborgen talent bij je zoon! Ziet er heerlijk uit! En ja, zo'n hond tegen je lijf: onbetaalbaar!

Bettie zei

Nee, maar dan ook echt helemaal niet. Daarom is het juist zo leuk. Hij is echt goed hoor. En lief!

Elizabeth zei

Soms schuilen er verborgen talenten in iemand... Maar wat leuk zeg! Je mag lekker trots op je zoon zijn!

Emie zei

Leuk dat jullie zoon zo geïnspireerd is geraakt door de Italiaanse keuken en het ziet er allemaal heel smakelijk uit. Jullie willen vast wel vaker op die leuke hond oppassen!

Jeanette Renting zei

Dat vind ik het mooie aan het ouder worden van de kinderen. Je leert ze van een hele andere kant kennen. Zo'n kok in de familie is geweldig.

In de weer zei

Wat een verwennerij Bettie.
Het ziet er heerlijk uit allemaal.
Fijn zo’n talent, een sterrenkok is het !
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de inhoud van de uitgeholde sinaasappel :-)

pourquoi pas ??? zei

Wat een leuk verhaal weer om blij van te worden.

Kitty zei

Heerlijk hoor!

roentare zei

Looks good food

Marieke zei

Daarom heet hetnook OP-VOEDEN.

Sami zei

George is very cute :)
Wow, your son is a very accomplished cook. I've never made Osso buco, nor hollowed out an orange like that, lol.

biebkriebels zei

Ja leuk is dat die kokende mannen he. Mijn zoon en man staan ook vaak in de keuken en hebben er plezier in. Ben blij dat ik het nu af en toe kan overslaan na al die jaren.

Jolande zei

Echt hartstikke leuk zo´n bedankje waar hij zoveel werk van heeft gemaakt.

Griemmank zei

Wat zat er nou in die sinaasappel?

Charlie zei

Wat een knappe zoon hebben julie! En zo attent om jullie zo te verwennen !

Ferrara zei

Wat een heerlijke verwennerij en wat voel ik met je mee wat betreft kookprestaties ... sinaasappelen uithollen en ze daarna mooi opvullen. Ik moet er niet aan denken.
Zo mooi als zijn kaas ligt gedrapeerd, zelfs dat wordt bij een schots en scheef plaatje.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Osso buco, heerlijk! Het wordt in NL niet vaak gegeten omdat men soep van het bot kookt 😄😄

Anna Lines zei

Met behulp van een grapefruit mesje kun je een sinaapappel en/of grapefruit in de kortste keren uithollen. Maak zoveel mogelijk los aan de zijkanten en snij dan door het centrum aan de onderkant

Miriam zei

Ziet er echt heel erg lekker uit!

miekequilt zei

Voor zo’n heerlijk maal wil je graag oppassen op die leuke George. Hier geen echte koks, maar wel een man en zoon die graag koken. En dat is ook fijn.

Marthy zei

Beide zonen kunnen goed koken en dochter een stuk minder, dus ook verrassend. Maar wat Dirk heeft gemaakt ziet er zeer smakelijk uit. Zo wil je wel uitgenodigd worden.

Josephine zei

Wat een heerlijke verwennerij Bettie, en dat voor het oppassen van die leuke
en lieve harige vriend George. Geweldig dat je zoon zo fantastisch kan koken,
het ziet eruit om van te watertanden. Grappig dat je daar opeens achter komt,
het kooktalent van je zoon. Ook ben ik nieuwsgierig hoe de gevulde sinaasappel
er uit heeft gezien.

Hans zei

Ha George, mijn buurvrouw had ook een Teckel en die kreeg een keer per week een haring, vond ze lekker haar hond dan.
Gezellig bij je zoon eten, hij heeft goed zijn best gedaan. Hans

Alet Venhuizen zei

Heerlijk om op deze manier bedankt te worden!

Ingrid Katrientje zei

Trots natuurlijk!