Totaal aantal pageviews

maandag 18 februari 2013

Dream- make- share

Toevallig kwam ik vorige week op deze blog terecht http://dreammakeshare.blogspot.nl/ . Micki is daar begonnen met een postuitwisselingsproject. Eigenlijk is het net zoiets als Postcrossing, maar dan in Nederland en met wat leuke dingetjes in de envelop.  Het  gaat zo:

Stap 1 Om je aan te melden stuur je Micki een mailtje met daarin je adres. Haar e-mailadres is: dreammakeshare@hotmail.com
Stap 2 Telkens als je wat wilt versturen stuur je Micki een mailtje met het verzoek om een adres, en stuurt zij jou een willekeurig adres van iemand die zich ook aan heeft gemeld, plus een CODE
Stap 3 Jij stuurt wat moois op naar het adres en schrijft hierop de code die je van Micki hebt ontvangen
Stap 4 Als de kaart of het pakketje is aangekomen, stuur je een mailtje met de code. Jouw adres wordt dan geactiveerd en komt vanaf dan in de lijst van personen die post willen ontvangen!

Ik vond het een superleuk idee, dus ik heb me enthousiast aangemeld. En vandaag ik heb mijn eerste postpakketje al ontvangen, van Esther van het blog www.espiratie.blogspot.nl
In het pakketje zat het boek Snikken & Smartlapjes. Dat was in 1976 het boekenweekgeschenk. Het is echt een heel leuk boekje en zeer geschikt voor mij want ik hou van smartlappen. Van echte smartlappen dan hè, zoals Tabé Nonja, Het fiere schooiershart enzo. Die staan er dan ook allemaal in en bovendien is het boekje heel mooi geïllustreerd. Super bedacht dus van Esther.

Maar ja, ik verzamel al heel lang boekenweekgeschenken en zeker vanaf 1971 heb ik ze allemaal en deze dus ook.  Helemaal niet erg, ik wil het boekje graag aan iemand doorsturen. Dus heb je belangstelling? Mail me even: bettievdgriend@hotmail.com  dan maak ik er een mooi pakje van en stuur het je op! Je kunt ook hier een berichtje achterlaten natuurlijk. En Esther: ik vond het erg leuk. Dankjewel


5 opmerkingen:

KnutzEls zei

Dat is een leuk idee. Heb me ook meteen aangemeld.

Es zei

Wat leuk dat het boekje is aangekomen en wat leuk dat ze weer op reis gaat ;)
Hopelijk een lekker kopje thee in het zonnetje kunnen drinken?
Groetjes Esther (Espiratie)

idémakeriet zei

Wat een leuk idee zeg.
Ik had er nog nooit van gehoort.
Liefs gerda

dream-make-share zei

Hoi Bettie! Ik heb je boek-verzoek vermeld in dit blogbericht: http://dreammakeshare.blogspot.nl/2013/02/verwend_9451.html (onderaan. Hopelijk vind je een gelukkige ontvanger!

Groetjes Micki

Susan van der Zwaag - Sondeyker zei

Oh was jij diegene van dat boekje. Ik hoop dat je een reactie hebt ontvangen van iemand die er iets mee kan.
Warme groetjes van Susan die ook aan het project mee doet.