Totaal aantal pageviews

donderdag 21 februari 2013

Les Misérables

De film kreeg nogal wisselende kritieken, maar daar hebben we ons niets van aangetrokken.   Gelukkig maar, want ik vond hem geweldig. Twee uur en 37 minuten (zonder pauze) heb ik geboeid gekeken, genoten van de muziek en het verhaal en het op meerdere momenten niet droog gehouden!  Ik moet erbij zeggen dat ik de muziek goed ken, we hebben met het koor grote stukken eruit gezongen. De musical heb ik trouwens twee keer gezien.  Ik moet er ook bij zeggen dat ik soms wel wat romantisch ben, dat het verhaal me aanspreekt en dat ik me niet erger als iemand vlak voor zijn of haar dood gaat zingen. Overigens wordt bijna alles gezongen, er is nauwelijks gesproken tekst.  Dus ik zag een een prachtige film, echt! Zeer geloofwaardig met uitstekende acteurs. Als drie sterren het hoogste was, zou ik drie sterren geven. Hier zijn ze ***!

4 opmerkingen:

Jolande zei

Leuk je verslag te lezen, wij gaan vanavond en heb er erg veel zin in.
En de musical heb ik ook 2 keer gezien :-)

Bertiebo zei

Vast in Londen, of niet Jolande? Wij wel!

Jolande zei

Eén keer in Londen en één keer in Amsterdam.

Over Londen gesproken, zaterdag over een week...:-)
(en dan gaan we Matilda kijken)

Wieneke zei

Ja hoor, goed dat je naar mij hebt geluisterd hahahahaha ..
Wij helpen elkaar de wereld wel door, Bettie!