Totaal aantal pageviews

donderdag 1 augustus 2019

Alex Prager


Het laatste onderdeel van een  dag Amsterdam  werd het Foam, het Fotomuseum van Amsterdam
Ik had er in de krant en bij blogmaatje Jeanne over gelezen en wist dat ik wilde gaan kijken.
Toch hadden we voor deze dag vooraf niets gepland. Alleen de Noordermarkt.
Daar was het vertrekpunt
We liepen gewoon maar wat en op een of andere manier kwamen we terecht bij drie totaal verschillende dingen.
De kerk, de koekjes en nu dus de foto's.
Een tentoonstelling van het werk van Alex Prager.
Echt, je kijkt je ogen uit. Ik heb zeer van het werk van die vrouw genoten.
Bijna alles is in scene gezet en er is zoveel te zien op haar foto's. Echt ongelooflijk veel.
Ik las dat het een combinatie van straatfotografie, popcultuur en film betreft
En dat zou heel goed kunnen, sterker nog, het zal zeker zo zijn. Mij maakt het niks uit
Kijken en genieten, dat is wat ik deed.
Ik laat wat zien:

Susie and friends, 2008, from the series The Big Valley


Desiree 2008, from the series The Big Valley
Nou vooruit, nog eentje dan:

From the series Face in the Crowd
En de allerlaatste, gewoon omdat ik Pragers foto fantastisch vind en mijn foto grappig:

Ellen, 2007, from the series Polyester

10 opmerkingen:

In de weer zei

Onverwachte dingen zijn vaak het leukst.

Sjoerd zei

Vooral de laatste foto is super... Maar zonder gekheid, hij maakt hele mooie foto's. Ik ben eens even op zijn site gaan kijken.

sjannesblog.com zei

Het zijn bijzondere foto's.

Bertiebo zei

Alex Prager is een zij, Sjoerd

Pippa's Hus zei

Bijzonder! En leuk om een paar foto's te zien hier. XX Esther

Judy zei

Ik las er bij Jeanne al over. Heel bijzonder!

Emie zei

Fascinerende foto's! Leuk om er via jullie een kijkje te kunnen nemen.

Nietzomaarzooo zei

Mooie dingen weer gezien (dankzij jouw blog ik ook).

Vlimbouter zei

Met de echtgenoot bezoek ik vaak fotomusea. Alex Prager heb ik nog niet gezien. Lijken me boeiende foto's.

Marthy zei

Boeiende foto's.