Totaal aantal pageviews

woensdag 28 augustus 2019

Kneelers


'Nou hebben we hier een mooie kerk, alles is hier mooi, behalve die blauwe plastic  knielkussens. 
Laten we daar nou eens wat aan gaan doen. Come on, ladies'. 

Zo gezegd, zo gedaan.
De vrouwen van deze kerk borduurden allemaal samen. Een uurtje in de week.
Er waren een stuk of acht patronen om uit te kiezen en het werd móói.
Ze hadden het bovendien erg gezellig en al pratend schoot het goed op.
Het nuttige met het aangename verenigen heet dat,  toch?

(En als ik nou bij Petra van het Lieve Leven niet over die kussens had gelezen, dan had ik niet geweten dat het 'kneelers' zijn. Misschien zouden ze me niet eens zijn opgevallen. Maar ik had het wel gelezen en ik zág ze)


Dit was in een kerk in Oxford. Om precies te zijn de University Church of St Mary the Virgin.
Wat ik al zei, een mooie, oude kerk. Er was veel te bekijken en dat deden we ook.




20 opmerkingen:

Alet Venhuizen zei

In alle opzichten, erg mooi!!!

Judy zei

Je ziet het voor je: kletsend en bordurend!

Sjoerd zei

Het is in ieder geval knap handig zo'n kussentje, en als ze dan ook nog mooi zijn.

Kitty zei

Ze zijn móói!

KnutzEls zei

Wat een mooie kussens. Die wil ik wel voor op de bank ook.

Neeltje zei

Mooi!

Happy Earl Grey zei

Prachtig en nog verbindend ook dat samenwerken.

Onliemie zei

Geweldig. Zo mooi gemaakt en zo samen is inderdaad helemaal verbindend.

sjannesblog.com zei

Altijd een bezienswaardigheid in Engelse kerken, mooi!

Nietzomaarzooo zei

Mooi die details van die kussens. En het verhaal erachter.

Jeanette Renting zei

Door het bloggen zien we al heel veel, want we willen graag foto's maken en dan er iets bij vertellen. Maar wat ik minstens zo leuk vind, is dat we van elkaar leren en door elkaar weer heel veel nieuws zien!!!!

Marthy zei

Mooi, de kussens en heek mooi dat houtsnijwerk van die bank.

Marleen zei

Mooi om de details te zien, en natuurlijk het verhaal erachter.

Matroos Beek zei

Neen, dat vind ik absoluut ook niet kunnen in een mooie kerk!
De geborduurde zijn helemaal in stijl!

Het lieve leven... zei

Ach wat leuk..jij ontdekte ze ook! En dan je verhaal...wat een goed besluit!!

Els04 zei

knap!

miekequilt zei

Wat een mooie kussentjes. Heel leuk dat je er via een ander blog achterkomt wat het zijn.

Ineke zei

Wat een leuke kussens!

Unknown zei

Een Losse Draad van Tracy Chevalier gaat over zo 'n groep borduursters.

Bertiebo zei

Ja, heb ik gelezen en een blog over gemaakt:https://bertiebo.blogspot.com/?m=1