Totaal aantal pageviews

vrijdag 30 augustus 2019

Notes to Strangers

Toen we in mei in London waren, zag ik er nog niet een. Ze waren er wel, maar ze zijn me toen niet opgevallen.
Zomaar ineens was dat veranderd, want in augustus zag ik er veel.
Van die notes, zoals je hier ziet,  soms op kleurig papier, soms op bruin papier: Notes to strangers.
Overal, op winkelruiten, op lantaarnpalen. Op veel verschillende plekken.
Van die uitspraken die je heel even laten nadenken, of misschien wel wat langer dan heel even.
Uitspraken die allemaal positief zijn.
Ik zette er een aantal  op de foto.
Omdat ik het leuk vond en merkte dat er een paar echt op mij van toepassing waren.
Deze hiernaast bijvoorbeeld.
Ik ben soms wel tamelijk overtuigd van mijn eigen gelijk.
Ik weet het, natuurlijk weet ik dat, maar het is goed om er even op gewezen te worden. Niet belerend of zo. Dat helemaal niet. Gewoon heel eventjes kijken en denken: oh ja.
Of oh nee, dat kan ook natuurlijk.
De notes zijn gemaakt door Andy Leek. Hij was ontwerper, iets creatiefs in ieder geval en raakte overspannen. Het maken van de notes dwong hem om positief te denken, als een soort therapie.

Ik las dat het inmiddels business is geworden. De posters zijn te koop ('selling to strangers' ) en voor Andy Leek is het een echte baan geworden.

Als je wilt kun je hier zijn verhaal horen: klik.

15 opmerkingen:

Judy zei

Wat ontzettend leuk, deze notes en deze man!
Doet me een beetje aan Loesje denken.

Sjoerd zei

Inderdaad, de Engelse Loes...

izerina zei

Ik had dezelfde gedachten over Loesje

Lot zei

Elke dag ontvang ik een e-mail met een Dagelijkse Gedachte, ook zo fijn om over na te denken en toepasselijk ook

nicole orriens zei

Wat een mooie en rake wijsheden zijn het ook!

Kitty zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
sjannesblog.com zei

Een mooi succesverhaal!

Jolande zei

Leuk! Ik heb ze nog nooit gezien en moest ook gelijk aan Loesje denken.

Het lieve leven... zei

Ik hou hier van...ga zo nog op de link klikken!

Anoniem zei

Lijkt me heerlijk om daarvan te leven. Echt leuk.

Nietzomaarzooo zei

Leven van one-liners, hoe heerlijk!

Marleen zei

Erg leuk om ze te lezen, en een goed initiatief.

Mrs. T. zei

wat Leuk!

Ineke zei

Zeer goede teksten!

Marthy zei

Heel wijs!