Totaal aantal pageviews

dinsdag 27 augustus 2019

Even weg uit London.


London verveelt nooit hoor, echt nooit.
Toch maakten we deze keer een uitstapje.
En wel naar Oxford.
Ik had net een paar afleveringen Morse bekeken en die hele serie speelt zich af in Oxford.
Wat ik er van zag leek me mooi, dus vandaar.
We gingen met de trein en dat is op zich al leuk, zo'n reisje in een ander land.
Tja en dan heb ik nu een probleem, want wat vonden we het mooi daar.
Wat hebben we veel gezien dat ene dagje. Terwijl we niet eens voorbereid waren. Ik had er niets over gelezen, we liepen maar wat en dat werkte uiteindelijk heel goed.
Wat maakte ik veel foto's en hoe moet ik nou toch kiezen wat ik hier wil laten zien. Keuzestress.
Zal ik het hebben over dat zeer bekende gebouw, dat je altijd ziet en waar we niet in mochten?


Of over de wereldberoemde, oude bibliotheek, die ook dicht was.
 Laat ik iets zien, of een heleboel, over het New College, uit 1379(!) of over Magdalen College?
Zal ik het over de kunst hebben, over die El Greco die daar gewoon in een chapel hangt, volgens mij niet eens bewaakt, of  over de beelden, over de sfeer...?


Of misschien over de tuinen die echt schitterend zijn, met overal ontzettend keurige en recht afgestoken grasrandjes. En nergens een onkruidje te bekennen natuurlijk.


Maar nee, dat ga ik niet doen. Ik ga alleen nog een foto laten zien van een zaal.
Een zaal waar ik ieder moment verwachtte Harry Potter te zien binnenkomen. Of zijn leraren.  Zo leuk.


17 opmerkingen:

Judy zei

Daar zou ik zo graag eens naar toe willen, Oxford.

blauwruitje zei

Als ik Morse kijk denk ik altijd een beetje "maar dat bestaat nu toch niet meer" maar niets is minder. Prachtig!

izerina zei

Misschien eens een paar dagen naar toe?

sjannesblog.com zei

en vanaf nu bekijk je Morse weer anders, nu met een mix van je eigen ervaring daar. Zo leuk en mooi daar!

Floor zei

Leuk dat een verrassingsuitstapje jullie zo goed bevallen is.

Nietzomaarzooo zei

Prachtige stad en inderdaad vol met historie. Wat leuk dat je dit deelt.

Jeanette Renting zei

Tja, dan zul je nog vaker de oversteek moeten maken, wat een straf ;-)

nicole orriens zei

Oxford lijkt mij ook een erg leuke plaats om te bezoeken! Echt zo'n klassieke Engelse plaats.

In de weer zei

Erg mooie foto’s maakte je.
Wanneer ik Morse bekijk, denk ik altijd, wonen daar nog wel mensen, want het blijft meestal niet bij één moord ;-)

miekequilt zei

Wat een leuke foto's. Daar ga je misschien nog eens naar toe, maar dan nadat er een moord gepleegd is, zodat je Morse kunt assisteren.

Anna Lines zei

Gezien jullie vele bezoeken aan Londen en het feit dat ik daar al bijna 50 jaar woon, mag ik je nog wat aanraders geven? Op loopafstand van Russell Square vind je 59 Lambs Conduit Street alwaar je een bijzondere boekenwinkel kunt vinden , London WC1N 3NB, England (Persephone Books). Je vindt er bijna uitsluitend boeken geschreven door vrouwelijke auteurs die ofwel in de vergeethoek zijn geraakt of die onterecht in hun tijd niet zijn gepubliceerd. Alle boeken zijn piekfijn geproduceerd en in de winkel kun je comfortabel gaan zitten en rondsnuffelen. Niet veel verder, in Lincoln's In Fields, is het woonhuis van Sir John Soan, architect van menig Londens gebouw. Het is verstandig om van te voren een (gratis) rondleiding te reserveren Deze architect heeft ondermeer de Dulwich Picture Gallery ontworpen
(ik woon er niet ver vandaan). Binnenkort komt er een tentoonstelling over Rembrandt en de lichtval over zijn meesterwerken. Er vallen mij nog enkele ideeen in, maar dit is genoeg om mee te beginnen.

Bertiebo zei

Dankjewel Anna Likes. Die boekwinkel heb ik genoteerd. SirJohn Soans huis, daar ben ik wel geweest, maar zonder rondleiding, dus ook genoteerd

miekequilt zei

Wat leuk als iemand zo op je blog reageert. Leuke tips, vooral die boekwinkel lijkt me interessant. En Rembrandt binnenkort. Je moest maar blijven, Bertie.

Sjoerd zei

Ik ben eens begonnen aan mijn eigen omgeving. En ik heb daar zoveel ideeën over gekregen dat ik de eerste jaren niet weg hoef. Zuid Limburg is het oudste stukje van wat ze nu Nederland noemen.

Marthy zei

Oh ja, dat herken ik. Iedere keer als ik een Morse aflevering zie zeg ik dat ik daar ook wel eens zou willen lopen. Gewoon even een dagje om een hoekje kijken.

Onliemie zei

Tof daar! Morse toevallig niet het hoekje zien omlopen?

lien zei

Mooi zo'n uitstapje! Ziet er super uit, zoals met heel veel plekken in Engeland!