Totaal aantal pageviews

zondag 11 augustus 2019

Ongewenst


Wat is dat toch ontzettend irritant, die ongewenste mail.
Begrijp me goed, ik vind het fantastisch dat er zo goed gefilterd wordt en dat die ongewenste mail apart in een map komt te staan.
Dat dat kan, dat filteren, vind ik al heel bijzonder.
Maar toch is er iets heel vervelend.
Er staan soms berichten tussen die helemaal niet ongewenst zijn.
Dat gebeurt niet eens heel vaak, maar wel met grote regelmaat. Bovendien zijn het vaak mails van dezelfde.mensen. Bijvoorbeeld van 'mijn werk' in Huis Bonck. Die moet ik niet missen natuurlijk.
Of van mensen die me nog niet eerder mailden.
Het gevolg is dat ik dus al die ongewenste berichten moet doorlopen.
Niet lezen natuurlijk, maar doorlopen en verwijderen.
Ja ik kan ze laten staan, maar dan wordt het ontzettend onoverzichtelijk. Het zijn er véél,
Gisteren zat er als laatste een berichtje bij dat helemaal niet ongewenst was. Juist zeer gewenst.
En omdat het nou net het laatste bericht was in de lange lijst 'ongewenst', had ik er al zo genoeg van dat ik bijna klikte op:  verwijder.
Nog net op tijd zag ik toch iets heel bekends en zorgde dat ik het kon lezen.
Ik heb geen idee of ik daar nog wat aan kan doen.
Ik markeer het als 'niet ongewenst' en hoop dan maar dat 'ze' dat onthouden.
Maar dat gebeurt lang niet altijd.  

15 opmerkingen:

miekequilt zei

Waardeloos hè. Je moet dat mapje altijd bekijken. Ik snap er ook niks van. Had laatst ineens een reactie bij ongewenst, van iemand die al jaren op mijn blog reageert. Mocht je ooit de oplossing weten, geef het dan maar door. Fijne dag nog!

anja zei

Een tip: zet de afzender in je adres boek!

Kitty zei

Ik krijg er niet zo heel veel, toevallig van de week een bevestiging van Leen Bakker die bij de spam stond maar verder maar zo af en toe. Wat ik niet wil ontvangen blokkeer ik. Goeie tip trouwens van AnjaM.

Griemmank zei

De tip van AnjaM is echt prima, want die kreeg ik ook toen ik er over klaagde tegen iemand. Sinds die tijd geen gedoe meer met GEWENSTE mailtjes in de ONGEWENSTE map.

Bertiebo zei

Thanks Anja!

Sjoerd zei

Soms is dat spamfilter wel erg rigoureus. Je moet het inderdaad doorlopen om te kijken of er niets bijzit wat je nodig hebt.

Happy Earl Grey zei

Goeie Tip van Anja, dat ga ik ook eens proberen.

Ferrara zei

Ik heb amper last van dat probleem, maar ik begrijp nu ook hoe dat komt. De meeste afzenders staan in mijn adresboek

Marthy zei

Al die ongewenste mail in je spambox blokkeren, telkens weer. Het werden er bij heel duidelijk veel minder.

schrijfselsvanmij zei

Ik krijg nauwelijks (nog) ongewenste mail

Judy zei

Aha, ik krijg ook niet zo veel spam. Misschien ligt dat toch aan het adresboek.

Floor zei

Zelf heb ik helemaal geen map voor ongewenste mail op mijn laptop, dus kan er niets misgaan. Als je dan toch alles moet doorlopen kan je ze net zo goed gewoon laten binnenkomen.
Gelukkig heb ik er maar een paar per dag, maar vervelend is wel.
Denken de afzenders nou echt dat iemand er wel op zit te wachten of er iets mee doet?

miekequilt zei

Bij mij helpt de tip van Anja niet. De afzenders twee mailtjes die steeds in ongewenst komen heb ik allebei in mijn contacten staan. Dus schijnbaar kan het dan toch misgaan, helaas.

Petra1945 zei

Bij mij blijft de map spam (en/of ongewenst) altijd leeg. Tót ik via Webmail kijk, daar zit er eentje, ook nog lastig te vinden, die dan vol zit. En ik kéék nooit in Webmail... geen reden voor.
Nu doe ik het regelmatig en klik het aan als "geen spam". Zo'n bericht komt dan alsnog in Postvak In terecht, alleen leert het systeem er niet van, want volgende keer is het opnieuw raak. Ik ga het es proberen met die tip van Anja.

blauwruitje zei

Wat goed dat je die map regelmatig doorloopt dat doe ik maar heel zelden. Meestal gaat het goed. Misschien hangt het ook af van je provider.