Totaal aantal pageviews

donderdag 15 augustus 2019

Nogmaals over de tube

Al eerder vertelde ik over 'Labyrinth' van Mark Wallinger, een kunstwerk bestaande uit 270 verschillende labyrinthen.
Voor elk van de 270 metrostations in een London één.
Hier kun je dat nog lezen.
Wij gaan natuurlijk niet een kostbare dag in London gebruiken om er zo veel mogelijk te spotten, zoals sommige mensen schijnen te doen. Maar als we op een station zijn, dan zoeken we wel.
Ze hangen niet allemaal standaard bij de ingang of zo. Dat is heel verschillend. Je moet echt goed kijken.
Als we het niet vinden, vragen we het. En telkens weer blijkt, dat de mensen van de stations het gewoon weten. Ook op de hele grote stations.
Op één station, Liverpool Street,  zei de vrouw aan wie we het vroegen,  dat ze het wel wist, maar dat de gang waar het zou moeten hangen,  helaas was afgesloten.
Toen ze mijn (ongetwijfeld)  teleurgestelde gezicht zag, gaf ze haar collega een vette knipoog, greep haar sleutelbos en zei:  'Follow me, please'.
Dat deden we natuurlijk en zo kwamen we in die afgesloten gang en daar mocht ik snel een foto maken.
Ze sloot af  en rende terug. En wij vervolgden onze weg.

De stations vlnr: Monument, Southwark, Liverpool Street Station, Westminster, Green Park, Angel.


13 opmerkingen:

Petra1945 zei

Bettie, hoe groot zijn deze labyrinthen? Ik neem aan dat ze allemaal dezelfde maat hebben. (Te oordelen naar de tegels - niet dat ik weet hoe groot die zijn - schat ik zo'n 40 cm, maar jij kunt het vast beter inschatten.)

Judy zei

Leuk!

Sjoerd zei

Dat is pas service...

Kitty zei

Aardige mevrouw. :) Leuk hoor die labyrinthen, zo knap bedacht!

Bertiebo zei

Ik schat iets groter, 70cm. Maar het is een schatting hoor. Heb nog even gegoogeld, maar niet gevonden

Jolande zei

Ik heb inmiddels ook al een stel van zulke foto's :-) ze zijn zo leuk.

Nietzomaarzooo zei

Leuk die kunst in de Tube. En wat een leuk gebaar dat jullie toch nog even snel mochten kijken in een afgesloten gang. Geen Brexit-sentiment in ieder geval.

Adriaantje zei

Leuk hè, die kunstdingen, wij hebben ze ook bekeken, 't was steeds een to-do-dingetje van de dag ;).
Ook al wilde ik door, de jongens moesten eerst een "doolhof" scoren...

biebkriebels zei

Wat een leuke verzameling!

Ferrara zei

Leuke serie. Met je bezoeken aan Londen moet je hem op den duur toch compleet kunnen krijgen
Ik ken het van sommige kerken en kerkvloeren.

In de weer zei

Erg leuk om er steeds weer een te vinden !

Ineke zei

Wat ontzettend lief van haar!

Het lieve leven... zei

Ik had het al gelezen maar nog niet gereageerd. Super zeg!!! Als ik ooit nog eens in Londen ben....... Dank je voor de tip!