Totaal aantal pageviews

vrijdag 16 augustus 2019

Christie's


Je kunt zo wel zien dat dit een heel aardige man is.
En je kunt ook zien wat hij voor de kost doet.
Dit is namelijk de portier van een van de grootste en bekendste veilinghuizen ter wereld: Christie's.
Altijd als er weer zo'n krankzinnig duur schilderij is geveild, voor vele miljoenen, dan is dat gebeurd bij Christie's (of bij Sotheby's).
Het bedrijf is erg oud, opgericht in 1766.  In London of course.
Op mijn bucketlist staat al heel lang dat ik eens wil bieden op een veiling.
Nou was ik dat niet van plan hoor, in London, maar een kijkje nemen bij zo'n institituut leek ons wel heel erg leuk.
We moesten er voor naar Kings Street en dat deden we.
Om van de portier te horen te krijgen dat er pas weer in september geveild gaat worden. We mochten gerust even naar binnen om alvast in de catalogus te kijken, maar veilen... helaas. 'I'm so sorry, Madam'.

Natuurlijk keken we even binnen, maar er was helemaal niets van onze gading in die catalogus.
De portier en ik hadden wél  een uitgebreid en leuk gesprek.
Ik weet nu dat hij dol is op zijn vrouw, dat hij al tweeënveertig jaar getrouwd is en dat hij Amsterdam bezocht heeft. Hij weet ook dingen van mij.
Over veilingen hadden we  het niet. Soms gaan dingen anders. Maar niet slechter.



18 opmerkingen:

izerina zei

Heerlijk zo'n onverwacht gesprek

Jolande zei

Wat leuk dat je er door dat gesprek toch niet helemaal voor niets bent geweest.
En nu heb je weer een mooie reden om terug naar London te gaan (alsof dat nodig is hahaha)

nicole orriens zei

Wat leuk zo'n bijzonder gesprek! En wat ziet die meneer er mooi uit!

Judy zei

Zomaar een bijzonder gesprek met een aardige man! Heerlijk!

sjannesblog.com zei

O heerlijk zo'n gesprek! Ik hoor het hem gewoon zeggen, zoals die Engelsen dat alleen maar kunnen: I'm so sorry!

Sjoerd zei

Zolang het spontaan anders gaat blijft het leuk...

Ineke zei

Zo leuk zijn spontane gesprekken!

Kitty zei

Ik vind jouw manier van denken zo mooi. Als er iets niet loopt zoals je gehoopt had weet je er altijd wel weer een positieve draai aan te geven, bravo! Een ander zou allang teleurgesteld afgedropen zijn...

Nietzomaarzooo zei

Mooi gesprek en inderdaad een reden om toch nog maar een keertje terug te keren naar Londen.
Is die laatste foto een waterbak voor honden?

Bertiebo zei

Ja. Ik had het voor de zekerheid gevraagd

Bertiebo zei

Nee hoor want we liepen gewoon in London en om de hoek is weer wat te zien. Sterker nog, aan de overkant ook. Dus niks afdruipen, hihi

biebkriebels zei

Leuke ontmoeting!

Ferrara zei

Weer zo'n leukerd in werkkleding. Het lijkt me doodeng om tijdens een veiling, waar dan ook, te bieden. Tenzij je natuurlijk het object echt graag wilt hebben.

Kitty zei

Je schijnt trouwen op de Broeker veiling ook te kunnen bieden... ;P

Rianne zei

Aardige man. En leuk dit soort spontane gesprekken.

Floor zei

Grappig, die hondendrinkbak op het stoepje. Als je je hond bij je hebt, kan je toch mooi zeggen dat je hond bij Christies water heeft gedronken :-)
Denk haast dat die dingen die daar in de catalogus staan allemaal veel te duur zijn voor een gewone portemonnee, maar het had wel leuk geweest om te kijken naar het bieden.

blauwruitje zei

Ik neem aan dat de hond niet hoeft te bieden op de drinkbak :). Wat jammer dat je geen veiling kon bijwonen. Dat lijkt me een hele aparte gebeurtenis.

KnutzEls zei

Super chique hondenbak, typisch Engels, net als de man in uniform. Dat kan toch alleen maar in the UK