Totaal aantal pageviews

donderdag 12 november 2020

Een briljant idee

 Twee dingen vielen daarnet samen. Mieke, die vroeg hoe je een filmpje moest plaatsen hier op Blogger. Ik had geen idee. En dacht ik ga lekker mee kijken naar de antwoorden die Mieke ongetwijfeld gaat krijgen.

Toen bedacht ik welk filmpje ik dan hier zou willen laten zien als ik het kon. En dat was toevallig een geweldig leuk filmpje. Maar dan moest het wel vandaag. Het gaat over Sint Maarten en om dat nou morgen pas te laten zien, dat is snoepen na de maaltijd, toch?

Dus ik probeerde het op mijn oefenblog en het ging eigenlijk echt heel simpel.

Eerst even over Sint Maarten. Ik was al heel erg te spreken over het feit dat er in de straat van mijn kleindochters geen Sint Maarten zou worden gelopen. 

Ik heb een hoop gezeur gelezen over zielige kinderen. Nou, Nederlandse kinderen zijn echt niet zielig als ze geen snoep kunnen ophalen hoor. Absoluut niet. Hier  bij mij is trouwens ook niemand aan de deur geweest. Ik zou niet hebben open gedaan. 

Wat ik leuk vond, was dat er mensen waren die zeiden: dan vieren we het wel in maart en dan noemen we het Sint Maart. Ook een oplossing die ik op verschillende plaatsen las. Echt leuk!

Onze dochter had ook een idee, een briljant idee mag ik wel zeggen. En dat idee, zie je op dit filmpje: 


Gewoon thuis Sint Maarten lopen, te beginnen bij de wc. Reken maar dat mijn kleindochters plezier en snoepjes hebben  gehad. In het donker, mét hun lampion! En zingen maar. Welkom in de wc!


22 opmerkingen:

miekequilt zei

Geweldig!! Leuk filmpje en goede tip. Ik ga ermee aan de slag.

biebkriebels zei

Ha,ha wat enig bedacht! Hier heb ik ook niemand gezien of gehoord.

Nietzomaarzooo zei

Hier werd het ook niet gevierd, want ik kreeg maar één groepje kinderen aan de deur. Drie kinderen. Had een Gardena-stok met harkje en daaraan een mandje met snoep, dus kon makkelijk wel 2 meter afstand houden. Zou zelf niet gaan lopen denk ik en het alternatief van jouw dochter is toch superleuk?

Jolande zei

Oh wat een geweldig idee en wat een leuk filmpje.

sjannesblog.com zei

Leuk bedacht! Hier liepen de kinderen wel. Bij ons is het sowieso nooit druk, maar bij het tiental, dat wij aan de deur hadden, waren er een aantal met een beschermklep van doorkijkplastic. Vol trots vertelden die kinderen het zelf gemaakt te hebben. Je zag ook dat ze goed geïnstrueerd waren, ze bleven heel erg op afstand staan.

Sjoerd zei

Haha, schitterend gewoon. Een super idee en de kinderen vinden het zeker leuk.

schrijfselsvanmij zei

Hë, wat leuk! Hier dit haar geen kinderen langs de deur met Sint Maarten, de regels zijn hier ivm C. strenger dan in Nederland

Marthy zei

Grandioos idee en wat vonden die meiden dit leuk. Hier kent men de traditie van Sint Maarten niet zo. Nu nog even bij Mieke kijken hoe dat werkt met dat filmpje.

Mevrouw W. zei

Leuk bedacht!

Céline zei

Wij hebben geen Sint-Maarten, maar we hadden op 31 oktober Halloween.
Ik zat in de deuropening, met mijn zwarte regenponcho aan, zwart mondkapje en voorhoofd wit geverfd. Ik had in een doos, voorverpakte snoepjes gedaan. Die doos stond ver van mij vandaan op een stoel. Met een lange bamboe stok met doodshoofd-lichtjes wees ik de kinderen de weg naar de snoepjes.
De ouders bleven netjes achter de heg op de stoep wachten, die kwamen niet in mijn buurt!
Mijn man ging met dochtertje langs de deuren, ging prima Corona proof.

In de weer zei

Echt super super veel lol daar bij jullie kleinkinderen, geweldig idee.
Hier kennen we dat gebruik hélemaal niet, wel hadden we vroeger Drie Koningen zingen, maar dat wordt steeds meer of bijna helemaal verdrongen door Halloween, tsja !!!

marga zei

Onze dochter had hetzelfde idee. Goed gevonden toch 11 deuren totaal en achter twee deuren stond ze klaar met de telefoon waarop oma en opa te zien waren middels video bellen. En als je dan zoals wij aan de andere kant van het land woont is dat dubbel leuk als de kleintjes hun liedje staan te zingen.
Groeten
Marga

Ferrara zei

Kostelijk filmpje. En een goed idee.
Hier in de straat was de afspraak wie meedoet zet een lichtje in het portiek.
Ik had het samen met een mandje verpakt snoep op een hoge kruk gezet zodat ieder kind het zelf kon pakken. De kinderen waren duidelijk goed voorgelicht, allemaal afstand houdend. Zelf deed ik ook een stap terug en zo werd het toch een leuke Sint Maarten.

Judy zei

Leuk idee, om zo St. Maarten te vieren! En bedankt voor de tip over het plaatsen van een filmpje!

Els04 zei

super tof!

Ageeth Mooij zei

Zo leuk!

Petra1945 zei

Bettie, ik ben ziedend nieuwsgierig naar dat filmpje. Maar ik kan hem niet aan de praat krijgen, niet linksklikkend en niet rechtsklikkend. Hoe nu?

Bertiebo zei

Sorry Petra. Bij mij werkt het wel. En zo te lezen bij anderen ook. Geen idee wat ik er aan zou kunnen doen

Floor zei

Moest wel 2 x klikken op het pijltje, maar toen ging het filmpje toch van start.
Grappig hoor, Sint Maarten in de w.c. In mijn w.c. is daar echt geen ruimte voor haha!
Maar buiten in je eigen tuin of op balkon had het ook gekund hoor. Ze hebben wel een snoepje verdiend.

Elizabeth zei

Super de super...hoe krijgen jullie het verzonnen!

Emie zei

Met een beetje creativiteit is veel op te lossen! Geweldig gedaan door jouw dochter..

Onliemie zei

Bravo voor het filmpje. Ik lees bij Mieke dat je het helemaal zelf hebt gevonden. Helemaal bravo want mij is het niet eerder gelukt maar ik denk dat je het inderdaad eerst op je bureaublad moet krijgen. :-) Dankjewel voor die tip. Sint Maarten wordt hier enkel gevierd naargelang in welke streek je woont. Als kind deden wij er niet aan. Wij gingen driekoningen zingen in januari. Leuk idee van je schoondochter. Toch nog pret op die manier.