Totaal aantal pageviews

zaterdag 7 november 2020

Leve de bibliotheek

Ik had een boek gereserveerd in de bieb. Zoals ik de laatste tijd alles reserveerde wat ik wil lezen. Hoefde ik niet rond te lopen, alleen maar even het boek pakken, pasje gebruiken en klaar. 

En toen moesten de bibliotheken weer dicht.

Ik hoefde geen boeken te gaan hamsteren, want ik heb altijd wel een paar boeken in huis en ook nog meer dan genoeg te herlezen boeken. 
Maar er kwam een berichtje, het (al enige tijd geleden)  door mij gereserveerde boek kon ik toch afhalen:

Wij verzoeken u vriendelijk alleen naar de bibliotheek te komen en bij drukte afstand te houden tot de andere mensen. 
Uw boekenpakket zit verpakt in een tas. U kunt deze boekentas direct bij de ingang van de tafel pakken, uw voorletter en achternaam staan duidelijk op de tas die voor u klaarstaat. De tas mag u houden.

In deze periode wordt er geen telaatgeld berekend, maar we vragen u dringend om de materialen op tijd terug te brengen zodat een volgende klant er weer leesplezier aan kan beleven. Uiteraard kunt u de boeken verlengen op de gebruikelijke manier.
 
Gisteren haalde ik mijn boek op. Het ging precies zoals gezegd. Het boek stond klaar in de tas. Er was op dat moment niemand en als er wel iemand was geweest had ik gewoon buiten kunnen wachten. 
Niks met pasjes, hup,  pakken en wegwezen.
Bij de deur lag ook nog een grote stapel boeken: Het zwijgen van Maria Zachea. 
Dat is het boek dat iedereen in november cadeau krijgt van de bibliotheek. Ik heb het vroeger al gelezen, maar ik vond het een mooi boek dat ik best nog eens wil lezen. 
Dus ook dat ging mee in het tasje. 

Geweldig toch. Wat een service.  
Ik heb hier al vaak verteld hoe blij ik ben met mijn bibliotheek. Maar ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Dus:
Leve de bibliotheek.  Leve 'mijn' bibliotheek!




Ps. Het boek dat ik kon halen en waar ik me erg op verheug is van Stefan Hertmans en is getiteld De Opgang.  Na het lezen van De Bekeerlinge, ben ik voor altijd fan geworden. 

26 opmerkingen:

Katrien zei

Heerlijk! Wat een goed begin van mijn werkdag in de bibliotheek van Medemblik. :-)

Katrien zei

Heerlijk! Wat een goed begin van mijn werkdag in de bibliotheek van Medemblik. :-)

Judy zei

Goed geregeld! Veel leesplezier!

izerina zei

Wat een service. Hier is alleen een brievenbus in de buitenmuur om gelezen boeken terug te brengen.

Sjoerd zei

Dat is keurig geregeld daar, prima service.

miekequilt zei

Goed geregeld. Veel leesplezier. Ik lees momenteel niet zo veel. Ben druk met van alles en nog. Het resultaat krijg je binnenkort te zien.

Emie zei

Zo, je kunt weer even vooruit.

Anoniem zei

Goede service van de bieb. Leuk zo gratis boek.

Happy Earl Grey zei

Mooie service, lezen is zo fijn en extra waardevol in deze tijd. Geniet ervan!

biebkriebels zei

Ja leuk dat ze toch nog een manier vinden on de klanten te bedienen. Dat gaat hier ook zo. Die Maria Zachea heb ik ook vroeger gelezen, zou niet meer weten waar het over ging....

Ageeth Mooij zei

We doen ons best in bibliotheekland! Alleen had je achternaam niet zo pontificaal op het tasje mogen staan in verband met de privacy!

schrijfselsvanmij zei

Netjes geregeld! Ik heb ook veel boeken op voorraad, en nog een heleboel boeken die ik kan/wil herlezen

Nietzomaarzooo zei

Goede service zeg. Veel plezier met je boeken.

Iris Flavia zei

Weird times, but that is a great service indeed!
I was in the book store the other day, full to the brim (with distance of course) - people read more it seems in these times.

Marga zei

ben jaloers, hier is onze bieb jaren geleden weggesaneerd, SCHANDE!

sjannesblog.com zei

Super geregeld!

Marthy zei

h ja, het Zwijgen van Maria Zachea, dat vond ik een geweldig boek, herkende er ook veel in. Groot katholiek gezin en zo.

Marleen zei

Top service daar. Liefde voor boeken en ook voor mensen.

ireneinhetatelier zei

Al ben ik nu een gepensioneerde biebmedewerkster, die is heerlijk om te lezen over de service van jouw bibliotheek. Ik ben woensdagmiddag ook even langs gegaan bij “mijn” bieb. Even bijpraten met de collega’s : hier wachten ze even af voor de afhaalservice weer opgestart wordt. Intussen lag het leensysteem eruit: véél te druk omdat de klanten snel langs kwamen om hun voorraad nog even aan te vullen...

Ferrara zei

Goede service. Zelf ben ik als vrijwilliger voor de bieb aan huis nog snel even extra boeken voor mijn klantje gaan halen.

Bertiebo zei

Daar heb ik nou toch geen enkel probleem mee. Die naam zorgde ervoor dat ik niet hoefde te zoeken

willy zei

ik ben het helemaal met Bertiebo eens. Het is ook mijn bieb en de service is er heel erg goed


In de weer zei

Hartstikke fijn dat dit nu allemaal kan !

Ageeth Mooij zei

Natuurlijk zijn jullie tevreden over de service, ik ook. Maar de eerste vier letters van je achternaam en/of de laatste cijfers van je lenersnummer volstaan prima en maakt dat het correct geregeld is.

mirjam kakelbont zei

Dat is nog eens service! De onze is dicht...

Els04 zei

Zo lief! Karel heeft de Opgang al uit en vond het geweldig!