Totaal aantal pageviews

woensdag 11 november 2020

Ik wil mijn lampion

 Ik stond net klaar om een foto te maken van dit bordje, toen er pal aan de overkant van de straat een luid gejammer klonk.
IK WIL MIJN LAMPION!
Ik keek en zag een kleine kleuter, die nog net niet stond te stampvoeten. 
'Wat is er nou allemaal aan de hand?, vroeg haar moeder die ook nog een kind in het voorzitje had en de deur nog dicht moest doen en...
IK WIL MIJN LAMPION!
'Ja',  suste de moeder, 'ja, die nemen we ook echt mee naar school hoor'.
IK WIL HEM VASTHOUDEN
Nee, dat gaat niet want als-ie dan valt is-ie meteen stuk
Hevig gesnik. 
Het meisje kreeg haar zin niet en de moeder bleef uiterst kalm, ik had graag voor haar geapplaudisseerd. 
Maar ja, ik moest die foto maken. Die was echt zeer toepasselijk:


Echt gebeurd,  gisteren, 10-11, de dag voor St Maarten


28 opmerkingen:

Iris Flavia zei

The circus would be quite full!

KnutzEls zei

Was ik nou maar niet zo braaf geweest... Was ik misschien wel trapeze artiest of clown geweest.... ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ€

Judy zei

Wat een typisch bord om naast je voordeur te hangen! :) Een engelengeduld, die moeder.

sjannesblog.com zei

Toeval bestaat niet, zegt men dan.

Emie zei

Een soortgelijk bord hangt bij een strandtent in s Gravenzande. In plaats van ' niet luisteren' staat er 'krijsen'. Bij driftige en koppige peuters kan dit nog een hele toer zijn. Hulde voor de ouders die kalm blijven.

Marlou zei

hahaha Bertiebo,

heerlijk!
Ik zie het allemaal voor me...

Groetjes!

Anoniem zei

Wat grappig en wat toevallig dat dat net gebeurd toen jij een foto wilde maken.

Sjoerd zei

Dat hebben mijn kinderen gelukkig nooit gedaan.

lien zei

Haha wat ontzettend grappig dat je dit net hoorde bij het zien van het bordje :)

Mevrouw W. zei

Dat is weer iets anders dan in de zak van Sinterklaas mee naar Spanje.

PerthDailyPhoto zei

Hats off to any parent who can say NO to their children these days ๐Ÿ˜‰

PerthDailyPhoto zei

Hats off to any parent who can say NO to their children these days ๐Ÿ˜‰

mar zei

Leuk.

Marleen zei

Haha hilarisch!

biebkriebels zei

Nou dat is toevallig!

klaproos zei

whahaahahhaha ja geweldig,
dรกt zouden meer moeders moeten doen chapeau

Floor zei

Hahahaha! Heerlijk dat bordje! Zo te zien al heel oud, had het graag willen hebben vroeger :-)
Maar natuurlijk had ik ze niet verkocht hoor, maar wie weet hielp het wel een beetje.

Griemmank zei

Een buiging voor alle ouders, die kalm blijven, grenzen stellen รฉn ze bewaken.
Laatst zag ik ergens datzelfde bordje: helemaal super! :-)

Nietzomaarzooo zei

Dat bordje zou nu natuurlijk geheel politiek niet correct meer zijn. Doet me ook aan Roald Dahl denken toen er aan hem gevraagd werd of hij van kinderen hield. Ja, met chocoladesaus.

Och..die lampion. Wordt er bij jullie nog aan Sint Maarten gedaan dan (ivm Corona overal afgeraden)?

Ferrara zei

Geweldig dat dit nou net bij elkaar moest komen. Zoiets kun je niet organiseren.

Marthy zei

Hilarisch! Het kan maar duidelijk zijn, haha.

mirjam kakelbont zei

Hahaha, hoeveel toeval wil je hebben? Geweldige foto en geheel mijn motto (-:

Els04 zei

super!

miekequilt zei

Vandaag geen Sint Maarten. Heel jammer, maar wel logisch. Hopelijk volgend jaar weer. Het bordje vind ik leuk zeg, ik denk dat veel ouders dat af en toe zouden willen ( ik vroeger ook wel eens hoor).

In de weer zei

Haha, lachen zeg zo’n bordje.
Toffe moeder !

Elizabeth zei

Ah.., mooi verhaal!

elly zei

Geweldig. Je bracht me een lach

Onliemie zei

Haha heerlijk. En ik klap mee voor de overbuurmama.