Totaal aantal pageviews

donderdag 5 november 2020

Lichtpunt


 Kijk, dit mannetje. Hij heet Flip en hij zit al een paar jaar op de trap, in onze kamer. Een tamelijk nietszeggend figuur zou je misschien denken. Maar niets is minder waar. Flip straalt me iedere avond tegemoet. Flip is een lamp. 

Je kunt er een klein beetje mee spelen. En dat doe ik ook. Soms zet ik hem helemaal bovenaan de trap, met z'n gezicht de andere kant op. Soms is-ie dwars en bungelen zijn benen onverschillig aan de zijkant. Soms begint hij onderaan . 



Flip stond nu al een hele tijd onderaan de trap. Echt een hele tijd. Niet omdat ik hem vergeten was, maar omdat hij de Coronasituatie uitbeeldde. Het ging heel slecht.

Maar kijk, nu zit hij toch al mooi op tree vijf. Dat staat voor de vijfde achtereenvolgende dag dat het aantal besmettingen daalde. Hopelijk mag hij vanmiddag een treetje hoger. En stijgt hij verder. 

En zo is deze lamp letterlijk en figuurlijk  een lichtpuntje


30 opmerkingen:

Lot zei

Leuke lamp

Emie zei

Wat een gave lamp met stemmingsindicator. Ik hoop dat Flip over een paar weken stralend bovenaan kan zitten.

KnutzEls zei

Laten we hopen dat ie gauw boven kan komen.

Marlou zei

Ha Bertiebo,

wat een mooie symbolische handeling...
En 's avonds het lampje aan...
Echt mooi!

groetjes!

mar zei

Mooi om dat zo te duiden.

pourquoi pas ??? zei

Wat mooi. Ik hoop ook dat Flip de top gaat bereiken en weer blij kan zijn. liefs van mij. Ik heb het idée dat je erg lijdt onder de omstandigheden, veel sterkte.

Jeanette Renting zei

Geweldig ding. Ik heb hem wel vaker op plaatjes gezien, maar wist niet dat je het poppetje kon verplaatsen. Dat maakt hem nog leuker!!

Jolande zei

Wat een grappig lampje.

Iris Flavia zei

Well, I hope the cute guy makes it to the top soon!

Bertiebo zei

Zal het vanavond proberen.

Bertiebo zei

Lief van je, Helene, maar van lijden is geen sprake hoor. Ik mis dingen, ja dat zeker, maar wie niet? Verder tel ik dagelijks mijn zegeningen en dat zijn er heel wat.

Nietzomaarzooo zei

Interessante lamp.

Ageeth Mooij zei

Mooi geschreven Bertie, ik voel met je mee! Ik vind dat Flip er een beetje griezelig uitziet, misschien beter als het licht aan is ;-)

Sjoerd zei

Ik vraag me af of er niet gewoon minder mensen zich laten onderzoeken... Ik ben een beetje de logica van alle berekeningen kwijt.

schrijfselsvanmij zei

Leuke lamp

biebkriebels zei

Die Flip verliest zo te zien veel gewicht met de trap op en neer lopen....

Floor zei

Wat een leuke, mooie en aparte lamp! Nu kan je hem ook nog gebruiken voor de stand van de besmettingen.
Hoop dat ie heel snel op de bovenste tree zit.

Judy zei

Wat een leuke lamp! En leuk dat Flip steeds weer op een andere plek kan zitten. Mooie symboliek. En fijn dat hij al weer wat hoger zit.

Els04 zei

super tof, qua idee en uitvoering!

sjannesblog.com zei

Een prachtlamp!

Mormorsweb.blogspot.com zei

Wat een leuke lamp en wat een positive invloed. Elke dag een stapje hoger...

miekequilt zei

Wat een leuke lamp. En wat heerlijk dat Flip al zo hoog zit.

Ferrara zei

Wat een gave lamp. Nooit gezien. Geweldig dat je Flip als graadmeter gebruikt. Mooi dat hij in stijgende lijn is.

Marga zei

PRACHTIG!

Mrs. T. zei

Wat een leukerd die lamp.
Ik heb in de boekenkast zo'n tekenpopje staan. Iedere week tijdens het stoffen zet ik hem in een andere pose.

Firma Fluitekruid zei

Leuk, die rituelen en symbolen. Ik heb een verdrietig mannetje op mijn kast. Daar leg ik vaak bloemetjes, veertjes en blaadjes bij, of een mooi steentje. En ik aai hem vaak even over zijn bol. Dat beeldje herinnert mij aan de mensen die het moeilijker hebben dan ik. Mensen die wel wat troost kunnen gebruiken.

Kitty zei

Geweldige lamp!

Jeanne zei

Wat leuk!

elly zei

Wat origineel en leuk!

Onliemie zei

Hoe leuk is dit!