Totaal aantal pageviews

zondag 3 januari 2021

De genoegens van een wandeltocht

 

Blaren heb ik niet gehad gelukkig. 
Wel behoorlijk wat pijn in allebei mijn benen, (niet tegelijk gelukkig).
Op onze vaste wandelingen wist ik precies waar een paaltje was, of een elektriciteitskastje, een muurtje of een bankje, waar ik eventjes kon gaan zitten, om daarna weer verder te lopen naar het volgende zitpunt. 

Lopen was ondanks dat zo ongeveer een voorwaarde voor ons. 
Om fit te blijven vooral, maar ook omdat het structuur gaf aan de dagen. 
Dat we heel veel hebben gezien, dat we anders gemist zouden hebben, vooral in onze eigen stad, dát was mooi meegenomen.

Ik ben eigenlijk gewoon erg trots op onszelf, dat we het deden. 
Weer of geen weer. Ik denk dat we in totaal vier keer niet hebben gelopen en daar hadden we dan alle vier die dagen spijt van.

Ik denk ook dat ik mijn record van vorig jaar heb verbeterd. Ik heb vorig jaar wel geschreven dat ik het gehaald had, maar niet met hoeveel kilometers. Ik denk dat het toen ongeveer vijfentwintighonderd kilometer was en nu zesentwintighonderd  en nog wat: 2667,05 . Ik heb het heel precies bijgehouden. 

En eergisteren, op 1 januari, zijn we gewoon weer opnieuw begonnen. 
12, 9 km.  
Het was een heerlijk begin van het nieuwe jaar, zulk prachtig weer, het leek wel voorjaar. 
En we zagen sneeuwklokjes!!
Dat en het feit dat het om kwart voor vijf die middag nog niet donker was, dat geeft vreugde, vind je niet? 








22 opmerkingen:

izerina zei

Als wij in de toekomst geen hond meer hebben ,neem ik jou als voorbeeld om toch te gaan wandelen.

miekequilt zei

Wat geweldig knap van jullie. Daar mag je zeker trots op zijn. Wij lopen ook veel, maar slaan makkelijk een dagje over. En daar wil ik dit jaar verandering in brengen. Dus blijf er over schrijven, dan voelen wij ons aangespoord om ook te gaan.

Emie zei

Fantastisch dat het zo'n onderdeel van je dagritme is geworden. En wat een afstand in totaal! Petje af voor jullie.

Mevrouw W. zei

Goed gedaan, hoor!

Rianne zei

Ik wens jou/jullie veel genoeglijke wandelmeters in 2021..

KnutzEls zei

Nu ik weer wat langer lopen kan, gaan Leo en ik ook regelmatig een rondje maken.

ella zei

Ik probeer elke dag even te wandelen maar manlief is bijna niet van de bank te krijgen maar áls we eenmaal buiten zijn vindt hij het wel lekker. Maar een half uur is voor hem lang genoeg. Jammer ik zou wel langer willen maar ja het is niet anders.
Leuk dat je het zo precies bij houdt.

Anoniem zei

Dat is een goed begin voor 2021.
Ik probeer mijn man ook zover te krijgen om meer te gaan fietsen en wandelen. Tot nu toe is dat nog niet gelukt.

mar zei

Mooie prestatie.

Sjoerd zei

Dat hebben jullie mooi gedaan, hier was het gisteren grauw en grijs, we zijn de deur niet uit geweest. Gelukkig moesten we oppassen op onze kleindochter, dat geeft toch wat gezelligheid.

Ferrara zei

Zelfs hier duikt Roodkapje op. Goed bezig. Wij zijn meer van de fiets en dan liefst met mooi weer.

Bertiebo zei

Oooh Ferrara... jij denkt dat het geen blaren zijn, die jongen is gewoon gebeten door een wolf

Floor zei

Hahaha, sneeuwklokjes, die liet ik ook al zien in mijn tuin. Zo veelbelovend, want de lente komt, ook al duurt het nog even.
Wat goed van jullie al die kilometers lopen op een dag, echt mijn petje af hoor.
Nu weer het voornemen om dat te gaan doen dit jaar.
Mijn hondje moet ik ook wel uitlaten, maar zoveel kilometers maak ik niet (zij ook niet trouwens, daar is ze te oud voor)
Veel succes dit jaar.

schrijfselsvanmij zei

Goed bezig!

sjannesblog.com zei

Wij wandelen ook veel, maar ik hou eigenlijk niet bij hoeveel kilometers. Ik weet alleen dat het een mens goed doet. We gaan er dus ook lekker mee door.

Judy zei

Geweldig, dikke pluim!
Jee, die benen, ik herken het van paaltje naar bankje naar muurtje... heel goed. Gaat nu beter met mijn knie. Wel voorzichtigaan. Die hoeveelheid kilometers van jou haal ik niet.
Wandel ze in het nieuwe jaar!

Ferrara zei

Ik keek meer naar het pittige hoofddekseltje van de wandelaarster.😀

Marleen zei

Wat een kilometers, knap gedaan.
Ik heb inderdaad ook nog nooit zoveel gelopen en gefietst als in 2020, niet alleen vanwege de corona-omstandigheden trouwens maar ook door de mooie omgeving waar we begin vorig jaar zijn komen wonen.

elly zei

Wat knap! Ik ben niet zo n wandelaar.
Ben maar begonnen met thuis oefeningen. Dat voelt voor mij goed.

Marthy zei

Laar maar komen die sneeuwklokjes, krokussen en narcissen en licht, heel veel licht.

Iris Flavia zei

Oh, yes, the days are getting longer!
Sadly it started snowing here today... grey, grey, grey. Hard lockdown.

Jolande zei

Wow wat een afstand, hartstikke goed van jullie.