Totaal aantal pageviews

zondag 10 januari 2021

Natte pootjes

 


Dit vind ik toch zulke leuke vogeltjes. Ik kan er op het strand echt heel lang naar kijken. Ze hebben het zo druk, ze zijn voortdurend in beweging en in actie. 
Vrijdag waren we naar het strand. Het was heel stil en deze strandlopertjes stonden ook heel stil. En bovendien op een poot. Ik vond het al zielig, maar even later zagen we een grote groep en die stonden ook op een poot(je). Dus het zal wel normaal zijn, in rust. 

En over pootjes gesproken, zelf haalde ik ook natte pootjes. Twee nog wel. Ik werd overspoeld door een flinke golf. Echt ik liep te soppen in mijn schoenen. Het was heerlijk weer en niet koud, maar toch verbaasde het me dat ik absoluut geen koude voeten kreeg. Overigens had ik het er graag voor over. 
Er was ontzettend veel schuim op het strand. Wolken van schuim. En dat, in combinatie met de wolken aan de lucht, dat maakte het echt prachtig.  Wolken in de lucht en wolken in het water. En daar wilde ik foto's van maken. Nou, kijk zelf maar:








35 opmerkingen:

Judy zei

Leuke vogeltjes! Frappant, wolken in de lucht en op het strand!

izerina zei

Wat mooi! En niet druk daar

In de weer zei

Prachtig, jaloersmakend en wat een rust straalt dat uit !

Emie zei

Jij was met recht helemaal in de wolken!

miekequilt zei

Wat zijn dat toch schattige vogeltjes hè. Vooral als ze langs het water dribbelen. De foto's met de wolken zijn prachtig. Ik kreeg echt heimwee naar de zee.

Mevrouw W. zei

Mooie foto's! Fijn hè op het strand? Ik kom er ook zo graag.

sjannesblog.com zei

Heerlijke plek om te zijn! Prachtige foto's!

Sjoerd zei

whauw, wat een schitterende foto's. Ik zou zo met je meegegaan zijn. Al is dat wat ver van hieruit.

Kitty zei

Prachtige foto's Bettie. Wij keken er toen we op het strand 'stonden' ook graag naar, naar die strandlopertjes. Hoe ze met z'n allen wegrenden voor een golf en weer met z'n allen terug renden om eten te zoeken. Grappige vogeltjes.

Ton zei

Hoi Bertie, Als man van de kust die veel van strand en zee houd heb ik echt nog nooit de mooie combinatie gezien die jij hebt gemaakt tussen het schuim en de wolken. De mooie foto’s laten dat ook nog eens duidelijk zien. Met groetenTon

Iris Flavia zei

Thank you for giving me a huge, huge smile. Awwww, lucky you, even with wet feet. Sooo beautiful.

Jeanette Renting zei

G E N I E T E N !!!!

mar zei

Mooie plaatjes.

guusje zei

Oh wat een prachtige foto's. Perfect!

Nietzomaarzooo zei

Prachtig, witte wolken in de lucht en op het land. Zijn je schoenen alweer droog?

biebkriebels zei

Wat een gek gezicht, het lijkt wel IJsland met dat schuim.

Firma Fluitekruid zei

Ze zijn leuk hè, die strandlopertjes. Daarover staat ook zo’n schattig kort animatiefilmpje van Pixar, op YouTube. Piper, heet het. Maar misschien had ik dat al eens verteld toen jij (?) of iemand anders over deze vogeltjes blogde.

mrs H. te B. zei

Práchtige foto's!!! Nu ik zelf niet naar het strand kan, geniet ik op deze manier maar even met je mee, dank je wel!

Ferrara zei

Wat heb je de wolken en het schuim prachtig vastgelegd.
Die natte voeten is minder aangenaam, ik neem aan dat jullie niet op de fiets waren, want dan was dat nog knap koud geweest aan je onderdanen.

Neeltje zei

Prachtige foto's!

KnutzEls zei

Die vogeltjes heb ik nog nooit zien stilstaan. Dus ook nooit zulke foto kunnen maken 😪 jammer, maar ik kan nu bij jou kijken 😄

Marthy zei

Prachtige foto's, wat zal jij genoten hebben.

Marleen zei

Die Strandslopertjes zijn ontzettend leuk om naar te kijken. Een heerlijke strandwandeling hadden jullie!

Floor zei

Wat een prachtige foto's heb je gemaakt Bertie! Kan zo op een kalender of in een fotoboek.

Sjaantje zei

Ook ik ben weg van je foto's. Heel mooi. En ook die vogeltjes, vind ik ontzettend leuk.

elly zei

Heel mooie foto s

Matroos Beek zei

Prachtige foto's en prachtige vogeltjes!

klaproos zei

supermooi bertie

Elizabeth zei

Ah, wat een mooie beestjes... Prachtige foto's maakte je!

Onliemie zei

Heerlijk het strand. Mooie foto's hoor.

Maria zei

Door deze blog ben ik in gedachten weer op het strand. Die leuke vogels en dat schuim. Zo mooi je foto's ook. Genieten zo'n wandeling!

Sami zei

Pretty pictures with the foam mirroring the clouds :)
The birds are very cute.

Firma Fluitekruid zei

Wat een leuke vogeltjes, hè? Heb je het animatiefilmpje 'Piper' al gezien, op YouTube?
Ik tipte hem, een tijdje terug. Gaat over zo'n schattig strandlopertje, met watervrees.
Zo leuk gemaakt.

Anita Willems zei

Fijn om zo even met je mee te wandelen langs het strand. Met mijn voeten in mijn pantoffels :-)

Els04 zei

prachtig!