Totaal aantal pageviews

vrijdag 29 januari 2021

Ik zag een hinde lopen

Al vanaf het begin van de crisis, zeiden we tegen elkaar: als we weer eens weg kunnen, gaan we naar Hindeloopen. 


Waarom Hindeloopen? Geen flauw idee. Het had iedere andere stad kunnen zijn.  Maar het bleef zo'n herhaalde uitspraak: als het voorbij is, gaan we naar Hindeloopen

Sneller dan verwacht bracht het oranje monster ons naar Hindeloopen, een van de elf steden.  
Natuurlijk met het versje van Seth Gaaikema  in het hoofd: 

En ik zie een Hinde lopen daar bij de rivier
Ik zie een mooie hinde lopen daar bij de rivier
't Scheelde weinig of ik Hattem
't Scheelde weinig of ik Hattem
Ik denk dat ik een Boskoop
Een Boskoop voor het dier

Nou ja en zoals ik in Monnickendam op monniken hoopte, zo wil ik natuurlijk wel hindes zien, daar in Hindeloopen.  Zo veel mogelijk hindes. 

En dat lukte hoor, steeds een hert of/en een hinde. Ik vind het een mooi beeld.  
Het is ook leuk om in zo'n stad te speuren naar hindes. 
Ik ben echt weg van Hindeloopen. Ik wil beslist nog eens terug in betere tijden als de musea weer open zijn en de winkeltjes. En niet te vergeten de terrassen. 
Maar om goed te kunnen kijken, was het nu natuurlijk wel heel erg prettig rustig


Ja ik ga nog eens  terug, maar ook hier op mijn blog kom ik er nog een keer op terug. 


Tot die tijd: ik denk ook aan jou Hindeloopen



23 opmerkingen:

KnutzEls zei

En dan straks naar Hattem..Boskoop...?

klaproos zei

leuk van seth.
tof

Emie zei

Die laatste muurschildering is lekker in contrast met de gevelornamenten.

Judy zei

Ja een leuk plaatsje! Nou heb ik dat liedje in mijn hoofd.:)

memvan7 zei

Leuk , een voormalige woonplaats van mij. En idd in de winter heel rustig.

nicole orriens zei

Nou lijk mij dit ook een erg leuk plaatsje om te bezoeken. Dankjewel voor de inspiratie!

sjannesblog.com zei

Leuk die hindes! Het is een Friese parel dat stadje!

Sjoerd zei

Lijkt me een heel leuk dorpje...

Marlou zei

ha Bertiebo,

voor jou hoop ik hecht, dat het gauw weer allemaal kan.
En ook voor mij en voor iedereen.
Weer lekker de hort op en musea bezoeken.

Blijf gezond!
Marlou

Onliemie zei

Ja, het is daar zo mooi. We waren er een paar jaar geleden in de zomer met de fietsvriendinnen. Lekker gegeten op een terrasje aan de dijk en genoten van de mooie winkeltjes en gezellige straatjes. Leuk liedje over Hindelopen. :-)

Jeanette Renting zei

Heel lang geleden eens geweest. Echt een plaats om weer eens heen te gaan, maar inderdaad, we gaan als alles weer open mag.

Neeltje zei

Nog even volhouden!

Nietzomaarzooo zei

Die naam is alleen al mooi en een beetje sprookjes-achtig. Net als het woord "Hinde". Fijn dat oranje monster van jullie; zo kom je nog eens ergens.

In de weer zei

Ah leuk, je eerste foto had ik ook op mijn blog over de Elfsteden fonteinen route.
Heb je de fontein, Flora & Fauna, ook gezien ?

biebkriebels zei

Kan me niet herinneren er dat ik er ooit geweest ben, misschien als kind een keer. Dat stijlicoon is grappig!

Floor zei

Hindelopen.... ik zou daar nou nooit opkomen om heen te gaan, maar er is vast veel moois te zien.
Lekker nog eens terug over een tijdje, ben benieuwd.

Marleen zei

Daar wil ik ook graag eens naar toe. Mooie fotogenieke plek.

Ferrara zei

Wel fijn rondkijken als het rustig is. Nu de andere elf steden nog. Ook de moeite waard.

Ferrara zei

Elf? 10 natuurlijk .

miekequilt zei

Hindeloopen is een leuk plaatsje. Heb je nog iets van de mooie stoffen en stipwerk gezien ?

Mevrouw W. zei

Ik moest gelijk aan het Hindeloopen schilderwerk denken. Zag je dat daar ook terug?

schrijfselsvanmij zei

Leuk dorpje, ik was er een jaar of 15 geleden.

guusje zei

Volgens mij zijn jullie de enigen in de kop van NH met een Oranje monster! Als ik er 1 spot, zal ik een briefje opplakken. Hindeloo
pen ken ik, dacht dat ik daar ooit een leuk 2e hands boekwinkeltje gespot had. Over de Afsluitdijk geeft altijd een vakantiegevoel. Ik hoop binenkort naar Witmarsum te gaan naar de verjaardag van mujn lagere schoolvriendin (join the club,70!)