Totaal aantal pageviews

zaterdag 16 januari 2021

't Oog omhoog..

 

't Oog omhoog, 't hart naar boven... Dat is het begin van een psalm. 

Ik ging vroeger graag naar de kerk. Ik hoefde helemaal niet, maar ik vond het mooi om zo samen te zingen.  De preken hebben nauwelijks herinneringen achter gelaten, maar het zingen, ja dat vond ik heerlijk. Ik hield trouwens meer van de gezangen dan van de psalmen, maar deze tekst is van een psalm en die zit er nog goed in. En de wijs ook. De psalmen gingen altijd een stuk langzamer, vandaar misschien.

Maar 't oog omhoog, dat kan natuurlijk helemaal geen kwaad, je ziet nog eens wat. 
Deze  windwijzers bijvoorbeeld. Ik zag ze in Broek in Waterland. Prachtig dorp om eens even rond te wandelen. 
Met 't oog omhoog...



20 opmerkingen:

KnutzEls zei

Dat is tenminste 1 voordeel van deze tijd, we kijken veel aandachtige om ons heen. Zien meer details. Zo'n mooi raam ook.

Judy zei

Ja, dan zie je nog eens wat!

Emie zei

Wat een leuke man met hond!

Jolande zei

Ik kijk ook altijd naar windwijzers, deze vind ik heel erg mooi.

biebkriebels zei

Dat is een leuke die eerste, tegen de wind in lopen.

Jeanette Renting zei

Is dit het begin van een nieuwe verzameling, of zijn het gewoon 2 toevoegingen ;-)
Ze zijn echt mooi, en mooi weer ook zo te zien.

Sjoerd zei

Kop op zeggen ze dan als het even tegenzit...

sjannesblog.com zei

Helemaal mee eens!

Iris Flavia zei

Nice ones for sure!

elly zei

Zo zie je maar het oog omhoog is overal goed voor 🤣

Ferrara zei

Ze zijn leuk. Omhoog kijken loont.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Heb je ooit een kerkdienst meegemaakt in London? Dat doen wij als we daar zijn. Zo waren we in St Pauls en Westminster. Die koorknaoen, DIE kunnen de engelen uit de hemel zingen. We kregen zelfs churchcoffee na afloop.

miekequilt zei

Wat een leukerds. Heb je hier ook een verzameling van?

Marthy zei

Alleen om het zingen zou ik weer een geregelde kerkbezoeker willen zijn.

Bertiebo zei

Ha ja, nog niet zo uitgebreid hoor en het is lastig fotograferen

Bertiebo zei

Of course, maar niet in die grote kerken. Dat moet dan de volgende keer maar eens

Anoniem zei

Het lied is van Jodocus van Lodenstein (1620-1677) en staatin verschillende liedbundels. Mooie windwijzer!

Floor zei

Kijk altijd naar de grond of ik niet struikel :-)
Maar jij ziet altijd van alles, zoals deze mooie windwijzers.
Die met het paard zou ik wel in mijn tuin willen hebben.

lien zei

Hier in de straat staat een huis met een heks op de schoorsteen, vond ik als kind al fascinerend en ze staat er nog steeds met haar bezemsteeltje :)

Mirjam Kakelbont zei

Op de fiets kijk ik ook altijd omhoog. (Boerderijgevels, ramen, windwijzers...)
In de polder ook, maar dan zie ik alleen vogels (-:
Mooi, je onderste foto!