Totaal aantal pageviews

donderdag 7 januari 2021

DNA

Het is zover.  Eindelijk. 

Ik had 'De Kit', al een hele tijd in huis. En daarvoor had ik jaren getwijfeld. 
Eigenlijk vanaf het moment dat ik las dat je gewoon zelf een DNA-onderzoek kunt regelen.
Dus niet dat je een misdadiger bent en gedwongen wordt en ook niet omdat je ernstig ziek bent of een ziekte vermoedt. Maar gewoon omdat ik geïnteresseerd ben in mijn voorgeschiedenis. 

Ik vond het steeds te duur, maar nu door Corona,  heb ik heel weinig geld uitgegeven en was er bovendien een aanbieding. Ik hapte toe. 
Het is ongelooflijk, maar ik had het gewoon echt druk met van alles en nog wat. En nu pas is het ervan gekomen. 
Gistermorgen schraapte ik mijn beide wangen leeg. Stopte de schraper in een buisje met een vloeistof. Stopte de buisjes in een plastic zakje en dat in een envelop. En postte. 

Tja en dan is het nu afwachten. Drie tot vier weken. Dus ik ga niet iedere dag naar de post rennen, ik ga er gewoon van uit dat het langer gaat duren. Ik heb ervaring met post naar Amerika momenteel, (dit moet naar Houston, Texas),  en die ervaring is niet best. 
Ik heb niet eens veel verwachtingen trouwens. De kritieken op My Heritage zijn wisselend en soms uitgesproken slecht. Maar ik ben zo benieuwd naar mijn eventuele Zweedse roots. Of er ligt een link naar Engeland, London om precies te zijn. Of....

Wat een pech dat ik totaal geen geduldig type ben. Wat een pech!!!

28 opmerkingen:

KnutzEls zei

Wat spannend... ben benieuwd tot hoever in de geschiedenis ze dat uit kunnen zoeken. Wordt toch wel vervolgd he....

Bertiebo zei

Ja dat hoop ik wel, Els!

izerina zei

Dat is wel iets anders dan onderzoek op een stamboom-site

Judy zei

Oh wat spannend, Bettie! Ik heb er ook wel eens over nagedacht. Mijn ervaringen met post naar Amerika is goed. Het duurt wat langer zegt postnl, door corona.

mar zei

Wat een bijzonder leuke actie. Spannend.

Emie zei

Dat zou wat zijn zeg, als je een lijntje hebt met Londen. Maar wie weet levert het iets totaal anders op, het lijkt me reuze spannend.

miekequilt zei

Nou dat is spannend. Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt. Heb je al een " gewone" stamboom?

klaproos zei

spannend bertie en ook erg leuk weet ik van een kennis :-)

Neeltje zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Neeltje zei

Vooral leuk spannend!

madelief zei

Ik ken iemand die te vondeling is gelegd en zo haar biologische familie ontdekt heeft!
Terwijl ze hoopte om in elk geval er achter te komen waar haar roots lagen...

Kitty zei

Spannend en leuk! Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat soort dingen zelf nooit zo aandurf, omdat ik me altijd afvraag of zo'n aanbieder betrouwbaar is. Misschien ben ik te achterdochtig, maar dan denk ik dat ze ergens een kant en klaar iets uit een laatje trekken en hup, kassa. Ben toch erg benieuwd wat er uit komt en wat jouw ervaring hiermee is. :)

biebkriebels zei

Nou we zijn benieuwd.

Sjoerd zei

Haha, of zoals de oranjes, Wilhelmus van Nassouwe ben ik, van Duitsen bloed.

sjannesblog.com zei

Leuk spannend! iI ben zelfs benieuwd wat er uit komt!

Floor zei

Hahaha, ik kan me zo goed voorstellen, dat je de uitslag gelijk de volgende dag (of eigenlijk nog eerder) wilt hebben. :-)
Zo ben ik ook hoor, je kunt het lang uitstellen, maar dan opeens moet het gelijk.
Spannend om te weten waar je vandaan komt, misschien wel invloeden uit verschillende landen.
Gewoon niet meer aan denken, dan zijn de 4 weken zo om....

Ferrara zei

Spannend. Londense roots, dat zou wat zijn.

Sami zei

That's exciting, I bet you can't wait for the results!

Anoniem zei

Ons dna zit al in een databank van my heritage via mijn broer en zus. Ik vind dat niet zo leuk want het is niet duidelijk wat my heritage allemaal met jouw of mijn dna gaat doen en al doet.

Ageeth Mooij zei

Oh, leuk! En spannend en wat zou ik ongeduldig zijn, hahaha!

Matroos Beek zei

Nu maak je mij toch ook nieuwsgierig. Benieuwd wat het resultaat zal zijn.

Rianne zei

Ik ben benieuwd of jouw ideeën bewaarheid worden of dat er bijzondere apen uit de mouw komen.

Mrs. T. zei

Oh wat leuk. Dat wil mijn jongste ook heel graag een keer doen. Ben benieuwd naar jouw afkomst!

Marthy zei

Goh...daar heb ik nou nog nooit over nagedacht, mijn afkomst onderzoeken via mijn DNA. Ik hoop voor jou dat er uitkomt wat je wenst.

anja zei

Nou, dat wordt heel veel geduld hebben!
Ik ben niet blij met My Heritage, daar staat al een paar jaar dat ik ben overleden! En niet mijn (ex)man maar zijn neef wordt genoemd als degene met ik ooit trouwde. Ik heb al meermalen de juiste gegevens doorgegeven, maar er komt gewoon geen enkele reactie op.
Benieuwd of je interessante gegevens krijgt, en of het klopt met wat jij tot nu toe hebt gevonden.

Bertiebo zei

Marthy: het is niet dat ik iets wens hoor. Ik ben tot nu toe tevreden met wat ik weet. En trouwens het is zoals het is. Maar nieuwsgierig ben ik wel

Bertiebo zei

Anja: vervelend zeg. Ik heb meer verhalen zoals het jouwe gelezen. Maar ook hele mooie. Ik heb ook lang getwijfeld. Maar de nieuwsgierigheid won

blauwruitje zei

Wat grappig. Ik ben benieuwd of je wat wijzer gaat worden.