Totaal aantal pageviews

vrijdag 8 januari 2021

Regen

Soms hè, soms kan ik echt genieten van regen. Best vaak eigenlijk. Het regent vaak 's nachts en dan hoor ik het en draai me nog eens lekker om. 
Ik denk ook vaak als het regent dat er weer wat tekorten worden aangevuld. En dat m'n tonnen lekker worden gevuld.
Ik wandel veel en iedere keer denk ik dat het eigenlijk helemaal niet vervelend is. Mits goed aangekleed natuurlijk. 
Maar er zijn ook momenten dat ik baal van regen. Van de zomer bijvoorbeeld  op die kilometerslange fietstocht.



 Verder heb ik altijd een liefde gehad voor leuke en/of mooie paraplu's. 
Mijn twee mooiste exemplaren ben ik helaas kwijt geraakt. Laten liggen, laten hangen... ik weet het niet. 
De ene had een knopje en als ik daar op drukte werd de knop bovenop verlicht. In verschillende kleuren ook nog. Zo leuk. 
De tweede was er eentje waar op stond: Merde, il pleut. 


Deze kaarten heb ik trouwens allemaal ontvangen via Postcrossing. Leuk zijn ze hè. Paraplu's vrolijken het straatbeeld op.
Neemt niet weg, dat het de laaatste tijd wel erg regenachtig is en dus nogal grauw...

 

21 opmerkingen:

izerina zei

Een hekel heb ik niet aan regen. Maar voor de ronde met de hond kijkt ik toch even op de buienradar of er een droog moment is.

Sjoerd zei

Ik zoek de regen niet op, maar heb er ook niets op tegen. Een lekkere zomerbui die alles verfrist kan ik wel hebben.

Iris Flavia zei

"Merde, il pleut." :-) I loooove rain, true Pluviophile here!
Wonderful post, thank you! Sadly just grey and dry here. But you sure gave me a big smile. Sorry for your lost umbrellas! Love the blinking-idea!

klaproos zei

het maakt ons niet uit, wind of regen :-)

wij gaan :-)

zo'n mooie regenboog plu heb ik ook

Emie zei

Jij bent dus van 'singing in the rain' en ik net iets meer van' zachtjes tikt de regen op mijn zolderraam'

Kitty zei

Leuke verzameling pluutjeskaarten. :)

nicole orriens zei

Ik houd erg van regen, want ik vind het zo gezellig. Maar inderdaad soms is het minder leuk. Bijvoorbeeld bij het hardlopen en ik niets meer kan zien door de regen.

Judy zei

Ach, capuchon op en het valt best mee. Niet op de fiets vind ik.
Jammer van die leuke paraplu's!

biebkriebels zei

Ik houd helemaal niet van regen en het regent hier heel wel vaak de laatste tijd.....

Nietzomaarzooo zei

Als je door de regen naar je werk moet, is het wat minder prettig. Hahah...zo leuk dat ik dit nu kan schrijven. Ga na een wandeling gewoon weer huiswaarts, dan weet je dat daar droge kleren wachten en hoe je eruit ziet (verzopen kat) dat maakt ook niks uit. En oh ja..of je laptoptas wel water kan hebben?
Regen is het heerlijkst als je in bed ligt en het hoort regenen tegen je raam. Zachtjes. Op zolder.

schrijfselsvanmij zei

Ik zie liever een blauwe lucht, maar om de tekorten aan te vullen is de vele regen van de laatste tijd zeer welkom

Floor zei

Hoewel ik erg kan genieten van regen na een grote periode van droogte, heb ik over het algemeen een verschrikkelijke hekel aan regen.
Soms moet ik er 3 of 4 keer door, en dan steeds mijn natte hondje afdrogen..... nee geef mij maar lekker zon.
Maar je kaarten zijn wel leuk.

Els04 zei

Wij hebben een regenboog paraplu!

miekequilt zei

Ik ben niet zo van de regen. Maar ja, het is wel nodig. De kaarten vind ik trouwens enig.

Marthy zei

Achter de ramen lijkt regen erger dan dat het echt is, dus hup naar buiten. Ik heb nog zo'n dure merk paraplu van mijn moeder, ik krijg hem makkelijk uitgeklapt maar om hem op te vouwen
is het een onding. Toch doe ik hem niet weg.

Ferrara zei

Ik heb het niet erg op regen. Neemt niet weg dat we een aardige verzameling onder de kapstok hebben staan en ook nog twee afdankertjes in de auto hebben liggen. Ik schreef er een blogje over. https://ferrara-victoriene.blogspot.com/search?q=pluvius
Wat een leuke verzameling aan kaarten!

Marleen zei

Tja, regen hoort erbij in Nederland. Vandaag genoot ik dan ook dubbelop van het zonnetje.

Mrs. T. zei

Ik wandel elke dag, ook als het regent. Maakt me niets uit. En er moet nog heel veel vallen om de tekorten een beetje op te vullen. Wat zou het mooi zijn als het gewoon iedere nacht regent. Zo van 01.00 tot 6.00 uur. En dan de rest van de dag een blauwe lucht!

blauwruitje zei

Ik heb ook een beetje haat-liefde verhouding met regen. Nu vind ik het helemaal niet erg en ook als het in de zomer lang droog is geweest kan ik zelfs knakken naar een regenbui. Maar als het in het voorjaar of in de zomer maar blijft regenen terwijl ik graag vitamine z op wil doen, ben ik niet zo blij met regen. Het is maar goed dat we er niets over te zeggen hebben.
groetjes Sandra

Ageeth Mooij zei

De geur van een regenbui in de zomer, zo lekker!

Onliemie zei

Regen en regen is twee voor me. Een beetje miezerig is heerlijk om door te lopen maar als het giet zit ik toch liever binnen. En 's nachts met het raam open en dan buiten zo een malse regen... heerlijk dan warm in je bed. Kan ik ook zo van genieten. :-)