Totaal aantal pageviews

vrijdag 26 maart 2021

Britta Maria: De Optocht

Vorig jaar, in februari, net voor niks meer kon, waren we naar een voorstelling van Britta Maria in het Huis Verloren. 
Van Britta Maria en haar man Maurits Fondse. Ik weet niet meer of ik er toen iets over heb geschreven. Ik weet wel dat ik erg genoten heb van die voorstelling
Britta Maria komt ook uit Hoorn. Nu ik er over nadenk zijn er toch een paar flinke talenten opgestaan in deze stad. Tim Knol bijvoorbeeld. 
Enfin,  nu liet Frits Spits, in de Taalstaat, een paar weken achter elkaar, een lied van deze zangeres  horen. 
Dat deed hij natuurlijk niet voor niets. Het is echt prachtig vind ik. 
De tekst is van Ivo de Wijs. Gezongen door Britta Maria. Ga even zitten en luister goed, dan zie je vast je eigen optocht van het leven langskomen: 
De optocht


En voor meer info: klik

14 opmerkingen:

KnutzEls zei

Wij zagen haar in De Rode Bioscoop met een hommage aan Aznavour. Super goed. Dit is ook prachtig. En een dijk van een tekst van Ivo de Wijs. Oh wanneer kunnen we weer naar zoiets...... zucht.....

klaproos zei

ja mooi bertie,
genieten als je daar bij mag zijn,
als alles weer mag geniet je nóg meer

miekequilt zei

Mooi lied om zelf de personen bij te bedenken.

sjannesblog.com zei

Gewoon mooi!

nicole orriens zei

Wat een prachtige stem heeft ze zeg! Ik kende haar niet, maar wat een mooi lied inderdaad1

pourquoi pas ??? zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
pourquoi pas ??? zei

De optocht van het leven. Je gaat meteen nadenken over die van jezelf. Zag haar ook in de roode bioscoop bij ode aan Aznavour.

Sjoerd zei

Uiteraard moet ik me schamen, maar ik ken haar niet... Toch eens in de gaten gaan houden.

biebkriebels zei

Ik ken haar niet, maar ze heeft een prettige stem om naar te luisteren.

Emie zei

Mooie stem, mooie tekst!

Marthy zei

Fije stem, leuk om naar te luisteren.

Ferrara zei

Hoe kan het dat we zo weinig van deze dame horen? Moeite waard. Je hoort ze heel wat slechter in diverse Tv-programma's.

Kitty zei

Wat een mooi lied, je gaat het vanzelf voor jezelf invullen. En wat een mooie stem ook!

Britta Maria zei

Dank jullie wel voor jullie reacties op het lied De Optocht waar Ivo de Wijs de tekst van schreef en mijn man, pianist en zanger Maurits Fondse, de muziek. We hebben ook een tweede lied opgenomen samen met Ivo, dat heet Drone, een meer eigentijds lied, Mocht je meer over ons willen weten kijk op mijn site www.brittamaria.nl Drone: https://www.youtube.com/results?search_query=drone+britta+maria