Totaal aantal pageviews

woensdag 10 maart 2021

We zagen weer een hinde lopen...


En zo gingen we eindelijk, op maandagmorgen, naar de Amsterdamse Waterleiding Duinen. Om te wandelen, om herten te spotten. 
Het was prachtig daar. Stil, groots, geweldig. Maar herten zagen we niet. 
'Nou ja', zei mijn man, 'nou ja, gelukkig weten we hoe een hert er uit ziet!'  Die man heeft geduld, een kwaliteit die ik mis.
Maar toen zag ik een voorbode:


En ja hoor, vlak daarna zagen we twee jonge herten.  Reeën. Op hun dooie gemakje waren ze aan het grazen. Mooi om te zien. Maar die poepfoto, was mijn enige geslaagde foto. 
We liepen verder en nog verder en nog verder en toen we bijna op de terugweg waren, was er een soort weitje, waar wel eens stuk of zes herten bezig waren. 
Wat zijn ze toch ook mooi, met die geweien. 


Er waren er twee die met die geweien en elkaar aan het spelen waren. Het kletterde gewei tegen gewei dat het een lust was. 
We denken dat het oefenen was. Speels oefenen. We hebben lang staan kijken. 




Het bezoek was de moeite waard en we  hebben ons voorgenomen zeker nog eens terug te keren in de duinen daar. 
Oh ja, en de foto's, behalve die van de keutels, zijn allemaal gemaakt door mijn man. 



 

30 opmerkingen:

izerina zei

Prachtig!

Miriam zei

Hoewel ik weet dat de herten soms veel overlast geven aan de mensen die er dichtbij wonen, is het een fantastisch gezicht. Fijn dat je man ook foto's heeft gemaakt, zodat we het niet alleen met de keutels moeten doen .... (volgende keer beter Berti)

Marleen zei

Daar zou ik ook een hele tijd naar blijven kijken. Mooi!

mar zei

Mooi.

Iris Flavia zei

Learning by doing, they sure are.

KnutzEls zei

Spelende herten, zomaar in het wild. Daar kan geen Netflixfilm tegenop.

Emie zei

Complimenten voor je man!

Judy zei

Wat een cadeautje om ze zomaar tegen te komen!

Marlou zei

Die man van jou maakt mooie foto's!
:-))

Jeanne zei

Ik vind jouw foto ook heel artistiek hoor, met die bruine 🍁 bladeren.
En die van Frits waren wel een uitdaging, goed gedaan!

pourquoi pas ??? zei

Als ik iets moeilijk vind in de waterleiding duinen is het om GEEN reeen te zien. ;-) Ik weet dat ik op gegeven moment zei; en nu wil ik weleens een konijn zien. Tientallen waren er. Reeen dus.

Kitty zei

Poepelepoep, wat een mooie plaatjes! :)
Bij mijn broer en schoonzus in Zandvoort lopen ze regelmatig door de straat, en in de tuin. Ze grazen ook op grasveldjes bij flatgebouwen.

Onliemie zei

Haha de keutelfoto! Mooi gelukt. ;-) Prachtig die herten. Ook mooi vastgelegd. Bravo voor de echtgenoot.

Nietzomaarzooo zei

Verleden jaar maart, nog net voordat alles dicht ging, was ik in Zandvoort naar een tentoonstelling over Sissi. De laatste keer naar een museum. Op de weg erheen met de bus en op de terugweg zag ik herten, inderdaad vlakbij de bewoonde wereld, in de duinen achter een hek. Ik was helemaal blij, maar snapte ook dat ze in het dorp aardig wat overlast kunnen geven.
Prachtige dieren.

Floor zei

Wat een mooie foto's van de herten die aan het oefenen zijn. Later, als ze volwassen zijn, gaat het er minder speels aan toe.
Vind die foto van de keutels ook heel mooi geworden hoor :-)

biebkriebels zei

Heb het een keer gezien in de Ardennen, dat die herten met geweien aan het vechten waren. Was geen prettig gezicht, ze zaten op een gegeven moment vast in elkaar. Hoe ze weer loskomen, daar heb ik maar niet op gewacht...

nicole orriens zei

Oh wauw, prachtig! Zoiets is echt zo'n cadeautje. Afgelopen zaterdagmorgen, bij het hardlopen, zag ik een hert dat vlak voor mij uit sprong. Ik vond het echt geweldig.

Matroos Beek zei

Een prachtige ontmoeting!

Marthy zei

Wat leuk dat je in de AWD bent geveest, het is toch een beetje mijn thuisland. Geweldig, die stoeiende herten, jonge knapen die elkaar een beetje uitdagen. Chapeau voor Frits.

sjannesblog.com zei

Het is toch een prachtig gebied en die herten zijn een cadeautje erbij.

In de weer zei

Mooie foto’s die jullie hebben gemaakt.

Els04 zei

Wow, zo tof! Indrukwekkend in het echt hé!

Firma Fluitekruid zei

Mooi zeg!!!

elly zei

O jee wat heb je er mooie foto's van kunnen maken. Prachtig. Heerlijke wandeling ook natuurlijk

miekequilt zei

Verdorie, nou ben ik er nog niet geweest. En ik wil zo graag. Gauw maar eens plannen. Tot die tijd maar naar jouw blog kijken.

Mirjam Kakelbont zei

Hahaha! Laat ik de poepfoto nou de best geslaagde foto vinden. Jullie hebben een geweldige dag gehad. Mijn man zou familie van de jouwe kunnen zijn (-:

Kitty zei

Zit ik net nog even bij te lezen hier, lees je titel bij dit stukje weer, denk ik huh, Hindeloopen, zou dat toeval zijn, of omdat ze naar Friesland geweest is... of... het ringelde ergens een belletje in mijn achterhoofd. Even op Google gekeken, en blijkt Seth Gaaikema een liedje gemaakt te hebben met allemaal van dat soort taalgrappen 😁😊

Ferrara zei

Wat weer een topuitje en geluk met zo'n echtgenoot.

Sjoerd zei

Dat is een cadeau toch, zo'n uitje.

Alet Venhuizen zei

Het zijn prachtige mooie beesten!