Totaal aantal pageviews

vrijdag 19 maart 2021

Verrassingstas nummer twee.

 

Zeg eens, spreekt dit boek, de kaft bedoel ik, je aan? Mij absoluut niet. 

Ik vroeg weer een verrassingstas aan bij de bieb. En dit boek zat er in. Ik had meteen mijn twijfels en helemaal toen ik las dat het een tweede deel is en dat men beter eerst deel een zou kunnen lezen. Maar ik probeerde toch een stukje. En vond het net als de kaft: verschrikkelijk, in een woord. 

Er zat ook een boek in de tas dat ik ter plekke al weer in de bus deed, omdat ik het al gelezen had. Dat konden ze niet weten hoor, want dat was nou net het enige boek dat ik de afgelopen twee jaar zelf aanschafte, met een boekenbon. Ze hadden dus een prima keuze gemaakt. 

Het derde boek was het soort boek dat ik normaal gesproken graag zou lezen, van Elle van Rijn over Betty Oudkerk die samen met andere kinderverzorgsters van de Joodse Crèche ruim zeshonderd kinderen redde. Dit boek kreeg een lading kritiek waar je u tegen zegt. Vooral vanwege de vele fouten. Ik zou er dus niet voor gekozen hebben, maar nu het eenmaal hier is, lees ik het toch. 

De eerste keer was de verrassingstas echt een heel grote verrassing. Alle drie de boeken achter elkaar uitgelezen. De tweede keer was het dus ietsje minder, maar toch twee boeken van de drie goed gegokt. Ik vind het knap. Enfin nu ga ik weer lekker zelf weer een beetje speuren en een lange lijst met leestips wegwerken en reserveren. 

Volgens mij is er niets gezegd over het openen van de bibliotheken. En ik ben nog steeds superblij dat het zo kan en dat mijn bibliotheek het zo goed organiseert.

19 opmerkingen:

izerina zei

Met leen-boeken van kennissen heb ik dat ook wel eens. Net niet helmaal,wat ik zelf in de bieb gekozen zou hebben. Of juist verrassend

Judy zei

Het blijft toch een leuk idee: een verrassingstas!

Jeanne zei

Dit boek zou mij juist wel aanspreken.
Mooie foto, lekker romantisch, ja hoor, dat boek zou ik zo gaan lezen.
Alleen wel frustrerend dat het deel 2 is.
Maar het blijft een mooie service van de bibliotheek.

nicole orriens zei

Grappig die verschillen, ik vind dit juist een aansprekende en mooie cover : )

Iris Flavia zei

You really do a lot of reading and that´s an interesting concept with those surprise-bags.

Sjoerd zei

Het idee op zich vind ik toch wel leuk...

Mormorsweb.blogspot.com zei

Ik ben zo blij met het lenen van digitale boeken bij de bieb. Dat werkt zo goed hier.

Marlou zei

Ha Bertiebo,

haha... dat boek lijkt me een romantiese draak!
Maar och... fijn, dat de bieb dit doet!

Prettig weekend, Marlou

Emie zei

Dat lijkt me inderdaad een boek om snel weer terug te brengen! Gelukkig blijft er genoeg over om te lezen.

Ferrara zei

Dat lijkt me echt een boek voor mijn lezer bij Boek aan huis. Ik heb laatst zelf zo'n boek gelezen om eens te zien wat ik haar, op verzoek, breng. Ik vond het verschrikkelijk. Het stond boordevol valkuilen waar de schrijfcoach fanatiek op is. Hoe krijg je het uitgegeven ... maar er is bkijkbaar een markt voor.

Kitty zei

Nee de kaft spreekt me niet aan, maar ik ben niet zo'n lezer... #vloekenindekerk ;)

Neeltje zei

Wel een mooie zonsondergang! 🤣

biebkriebels zei

Soms zit het mee, soms zit het tegen...

Jeanette Renting zei

Heerlijk dat ze dit doen. Gisteravond weer een paar boeken gereserveerd en kan er straks al eentje ophalen. Weer leesvoer voor het weekend.

miekequilt zei

Die kaft spreekt mij ook niet aan. Ik ben niet bij de bieb, maar zo'n verrassingstas lijkt me heel leuk.

Firma Fluitekruid zei

De kaft ziet er uit als de Bouquetreeks. Wat niet altijd iets wil zeggen. Ik had een keer zo’n soort romannetje, en dat bleek een avonturenverhaal met ook nog humor erin. Dus het is goed jezelf af en toe te katen verrassen.

Marleen zei

Ja fijn hoor zo'n klantvriendelijke bibliotheek.

Floor zei

Vind het wel een romantische opslag hoor, maar ja het verhaal moet ook goed zijn.
Jammer dat het tegenvalt, maar wat maakt het uit, het heeft geen geld gekost.
Dacht eigenlijk dat de bieb allang weer open was, 2 mensen per keer op afspraak, dat zou toch makkelijk kunnen?

Céline zei

Ik zou dit boek ook niet hebben gekozen.
Ben nu wel benieuwd naar het boek van Elle van Rijn...
Ik kom er alleen niet aan toe om te lezen....