Totaal aantal pageviews

dinsdag 30 maart 2021

Van de dames Mager, tante Saar en Anna

Van geveltuintjes in Amsterdam,  naar bruggen. 
Deze blijft natuurlijk altijd prachtig. Een soort boegbeeld ook wel denk ik:



De Magere brug, ik kan me niet voorstellen dat je daar zo maar aan voorbij zou lopen. 
Vroeger is mij verteld dat de brug genoemd was naar de dames Mager, die de brug hadden gefinancierd. Ik weet nog niet zo heel lang, dat dat verhaal onzin is. De brug heet Mager omdat-ie van hout was. Veel goedkoper, magerder,  dan steen. 


Elders zagen we nog de Tante Saarbrug. Er zal vast wel een bordje bij staan met een uitleg over de naam, maar dat zag ik niet. Dus thuis even zoeken. 
Tante Saar was een Joodse vrouw, die heel lang een bloemenstal had op het Rembrandtsplein en bij tout Amsterdam  bekend en geliefd was. 

Enfin, er zijn nog meer bruggen in Amsterdam, heel veel meer en ik was net bezig, na ons Amsterdambezoek, om daar een en ander over uit te zoeken en er iets over te melden, toen ik een appje van onze dochter kreeg. Heel toevallig, we hadden het er helemaal niet over gehad. 

Een appje met een foto van een meisje. Een meisje op het Liefdesbruggetje... Onze Anna!


Nou ja, daar kan geen verhaal over bruggen, wat voor bruggen dan ook, tegenop natuurlijk. Dus lamaar.


21 opmerkingen:

Judy zei

Dat was een mooi bruggetje dat je kreeg aangereikt door Anna!

Mevrouw W. zei

Een mooi bruggetje met een mooi meisje.

Emie zei

Heerlijk soort toevalligheden. Schattige foto. Die onderste hè.

nicole orriens zei

Wat een mooie en bijzondere bruggen allemaal. Ik kijk met nieuwe ogen naar bruggen nu.

mar zei

Leuke foto met Anna.

Nietzomaarzooo zei

Mooi lettertype ook voor de namen van de bruggen. Laatste brug is superschattig natuurlijk.

izerina zei

Geweldige foto op dat liefdesbruggetje

Kitty zei

Erg leuk die brugnamen. Ik heb altijd gedacht dat de Magere Brug zo genoemd werd omdat hij smal was of zo. Nooit opgezocht of nagemeten hoor, hahaha, dat dacht ik gewoon. En het Annabruggetje, ehh, Liefdesbruggetje is zeker het leukst!

Jeanne zei

Maoh....!!😍

KnutzEls zei

Die laatste foto is natuurlijk helemaal het einde ;-)

Sjoerd zei

Inderdaad, de liefde van een kind in onvoorwaardelijk...

Floor zei

Leuke foto van Anna. Op die brug zullen heel wat mensen hun liefde verklaard hebben, of misschien wel ten huwelijk gevraagd. Romantisch hoor, daar moet Anna over een aantal jaren nog maar terug gaan met haar vriendje :-)

biebkriebels zei

Ja al die bruggen hebben namen. Is die laatste in het Vondelpark? Meen me vaag te herinneren.

Neeltje zei

Dát zijn inderdaad de mooiste bruggetjes!Die laatste.

miekequilt zei

Ik vind het lettertype op de Amsterdamse bruggen mooi. Ik dacht altijd dat het Mager was omdat het een smalle ( magere) brug was. Weer wat geleerd. En Anna staat prachtig bij haar brug.

Marthy zei

Die laatste foto is het helemaal met leuke Anna erop, daar kan geen brug of verhaal tegenop.

Mirjam Kakelbont zei

De foto van de Magere Brug is prachtig maar haalt het niet bij de foto van jullie Anna (-:

sjannesblog.com zei

Leuk!

Ferrara zei

Liefdevol slot aan je blog over de bruggen

Jolande zei

Wat leuk die namen op de bruggen en dat je dan net ook zo'n foto van je dochter krijgt met Anna erop: toeval bestaat niet.

In de weer zei

Wat een leuke toevalligheid !