Totaal aantal pageviews

donderdag 25 maart 2021

Wie we daar hebben

 


Nou, dat waren wij. Ik vertelde al eerder dat we eindelijk weer eens in Amsterdam waren. 
We kwamen er altijd vaak en graag en ik had eigenlijk niet gedacht dat ik een stad,  die niet eens mijn stad is, zo zou kunnen missen. 
Het is wel de stad van mijn man en van mijn moeder. Twee van onze kinderen wonen er en drie kleinkinderen. Het is gewoon... er is altijd wat te doen en te zien. 
En dat hoeft helemaal niet iets groots of meeslepends of belangrijks te zijn. Ook, maar niet alleen!


We parkeerden de auto hiernaast. En dan voel ik me meteen op m'n gemak. Het barst overal al weer van de potten en planten, van kleine tuintjes zou je kunnen zeggen. En dat blijft leuk. Daar fleurt een mens van op





En over tuintjes gesproken... dit vond ik ook wel heel erg leuk:

Je ziet hier een lijst met alle bloeisels die in het piepkleine tuintje hiernaast groeien. Nu nog niet, maar straks. 
Het is niet goed te lezen, dat ligt niet aan het bord, dat ligt aan mijn foto. 
Maar er worden twintig soorten genoemd. Met de mooiste namen : Varkensgras, Hondsdraf, Zilversalie, Boslathyrus...  
'Staat allemaal hier in de border', staat er bij. 





20 opmerkingen:

izerina zei

Er is ook zo'n stukje woonboten met planten in Middelburg. Loop ik ook te genieten

Judy zei

Je hebt ze hier ook, die geveltuintjes en potten. Maar niet zo mooi als deze! Prachtig!

Jeanne zei

Wat gezellig ziet dat eruit!
Hoe heerlijk om weer eens in Adam te zijn.

Emie zei

Wat enig om de namen erbij te zetten. Mooie serie Bertie.

klaproos zei

ja het is een leuke stad,
ik zie er veel van via marlou en henry,
en geniet daar erg van

Mormorsweb.blogspot.com zei

Gek is dat toch met Amsterdam. Ik ben opgegroeid in het zuiden en dat was indertijd ver van Amsterdam. Toen mijn man naar Nederland kwam en daar een paar jaar woonde verloor hij zijn hart aan Amsterdam. Als we in NL zijn dat móet hij altijd een een keer daarheen.

Kitty zei

Ik krijg hier de kriebels van. Leuke kriebels, plantenkriebels, waar-kan-ik-ze-kopen-kriebels... Zijn de tuincentra al open...?

mar zei

Leuk, die kleine tuintjes.

Els04 zei

tof!

Iris Flavia zei

So good to see all the fresh flowers!

Sjoerd zei

Ik mag dat wel, al dat groen.

Miriam zei

Leuk dat je zo genoten hebt van jullie bezoekje aan Amsterdam!

Floor zei

Ongelofelijk dat er zoveel verschillende planten kunnen groeien in dat kleine strookje.
Heerlijk al die potten met bloemen.

biebkriebels zei

Dat ziet er vrolijk uit, beter dan geparkeerde auto's in ieder geval. Las laatst dat ze allemaal willen verbannen van de grachten omdat de kades dreigen in te storten.

Ferrara zei

Leuke serie geveltuintjes. Vrolijkt de boel heerlijk op.

miekequilt zei

Amsterdam 's morgens vroeg is echt heerlijk. Wij wandelden er vroeger vaak. Nu komen we er nog zelden, dus genoot ik even van jouw verhaal en foto's.

Mrs. T. zei

Prachtig dit.

Marthy zei

Die laatste twee foto's zeggen mij dat dit iemand is die gek is op planten, vaste planten. Ik ook!

Mirjam Kakelbont zei

Door dit soort foto's en de goede natuurzorgen van de mensen, kan een stad aanvoelen als een dorp.

sjannesblog.com zei

Amsterdam is ook de stad naar mijn hart! Je merkt het beter als je er zo'n tijd niet geweest bent. Fijn dat het wel weer sporadisch kan toch?