Totaal aantal pageviews

vrijdag 24 september 2021

Heerlijk in het zonnetje

 


Van verre zag ik hem al zitten, vanaf de andere kant van de brug. 
'Wat een mooi plaatje', dacht ik.

 
Dichterbij gekomen vroeg ik het maar gewoon: 
'Meneer, u zit daar zo heerlijk in het zonnetje, met uw kat, het is een plaatje. Mag ik een foto van u maken?'. 


'Natuurlijk mag dat', zei hij vriendelijk. (De meeste mensen zijn echt aardig). 
'Natuurlijk mag dat, maar eh... u moet wel weten dat het niet mijn kat is. Ik woon hier niet. 
Ik ging hier gewoon eventjes zitten uitrusten en toen sprong de kat op mijn schoot. Ik zit hier al een hele tijd. En kijk, het geld ligt daar gewoon op de grond'. 

We keken en inderdaad, daar lagen wat munten. Mijn man bukte, raapte het voor hem op en legde het naast hem op de bank. Hij grijnsde

Hij en de kat zagen er buitengewoon tevreden uit. Ik denk dat ze er nog een hele tijd hebben gezeten. 
Zondagmorgen in Haarlem! 



22 opmerkingen:

izerina zei

Dat zijn pareltjes,zulke ontmoetingen

Iris Flavia zei

Awwwww.
Awww. So cute.
And, wow, I don´t know if I´d braved up to ask for a pic, think I´d secretly snapped away. But you were rewarded big, such a sweet story and pics! Thank you for sharing and making me smile big.

nicole orriens zei

Dat het zijn kat niet is maakt het nog extra bijzonder zeg! Wat een prachtige foto en idem verhaal!

mar zei

Mooi moment.

Sjoerd zei

Ik wordt er stil van...

Nietzomaarzooo zei

Wat een mooie foto's en nog mooier verhaal. Je hebt er oog voor.

Anoniem zei

Schitterend gewoon. Echte mooie lieve foto’s.

Judy zei

Dat die twee mekaar zo vonden op zondagmorgen! En jij maakte een mooi plaatje!

Floor zei

Die kat heeft gewoon aangevoeld dat het een lieve man was waar hij wel even lekker bij wilde zitten, katten zoeken vaak hun eigen personen uit.
Mooi plaatje.

s.c zei

En zo hoort het eigenlijk maar ja.

Elizabeth zei

Dat is toch gewoon genieten!

biebkriebels zei

Leuk dat die kat bij hem wil zitten.

In de weer zei

BIJZONDER !

Els04 zei

gezellig!

Marthy zei

Mooi en ik ben het me je eens, de meeste mensen zijn aardig, beslist.

Mevrouw W. zei

Dat lijkt me een lieve man... Heel aandoenlijk!

Mrs. T. zei

Wow, prachtig(e ontmoeting)!

Ferrara zei

Mooi moment.

Kitty zei

Wat een heerlijk verhaal en heerlijke foto’s.

Hans zei

Wat een bijzonder logje, heerlijk de liefde tussen mens en dier.
Daar kun je van genieten. Hans

Neeltje zei

Prachtig vastgelegd!

sjannesblog.com zei

Lief en bijzonder!