Totaal aantal pageviews

vrijdag 10 september 2021

Hier wil ik wel wonen

 


We waren lekker aan het fietsen in West-Friesland en kwamen door het mooie dorp Twisk. Je ziet daar werkelijk het ene prachtige huis na het andere, ongelooflijk. 

Ik vond dit echt zo'n mooi huis. Ik bleef even staan om te kijken en zag toen pas dat het te koop was. Ik deed een half rondje om het huis, ja ik kon altijd zeggen dat ik een potentiële koper was nietwaaar? 

Het huis ligt op een groot terrein, met nog een boerderij er achter. Maar mij ging het echt om het huis. Met dat torentje. En een soort dakterras. 


En die serre. Ik zag me daar echt zitten.

Nou ligt het helemaal niet in mijn bedoeling om te verhuizen en ik zag natuurlijk ook wel aankomen dat de prijs ons eventuele budget iets te boven zou gaan. Iets, hahaha.

Thuis even gegoogeld. Het blijkt dat het huis net verkocht is. De vraagprijs was 1. 350.000 euro. 

Ik wilde graag iets weten over het huis, maar ik kwam niet verder dan dat Wiebi Soerjadi er heeft gewoond en dat het daarna een restaurant is geweest. En je kon er trouwen.

' t Twiskerslot ... mooi hè


24 opmerkingen:

Jeanne zei

Prachtig!
Ja daar. zou ik me ook wel thuis kunnen voelen…

Iris Flavia zei

Ingo and I did this, too. In Perth we pretended to be rich and went through show houses. Oh, one can dream great like that, huh?

klaproos zei

prachtig om te zien, en dat doe ik het liefst,
want ik weet uit ervaring dat zo wonen ook héél veel werk met zich mee brengt...
daar zit je niet op te wachten als je ouder wordt toch :-)

izerina zei

Droom je dan ook al van inrichten?

Mevrouw W. zei

Een prachtig huis!

Sjoerd zei

Ieder huis zou een torentje moeten hebben... Een mooi pand.

Emie zei

Dat wegdromen bij huizen doe ik ook geregeld, inclusief inrichten. De serre is gereserveerd voor lezen!

ella zei

Ik kijk wel eens op Funda en dan verbeeld ik me dat geld geen probleem is. Dit zou dan inderdaad een huis zijn waar ik meer van zou willen weten. Zo mooi.

Judy zei

O ja, ik ben ook gek op huizen kijken. Vooral dit soort, buiten budget. Torentje en serre...

nicole orriens zei

Oh prachtig inderdaad! Die serre alleen al!

Anoniem zei

Dit is zeker een mooi huis. Wat een prijs zeg en dan moet je nog heel veel bij leggen om te verbouwen.

Els04 zei

Oh ja, mooi! Wil ik ook wel wonen! Even opslag vragen aan mijn baas ;) Mijn loon maal 100 doen ofzo ;)

Marlou zei

Ha Bertiebo,

haha... geweldig, wat een huis.
Daar wil ik wel je buurvrouw worden...

Prettig weekend!
Marlou

biebkriebels zei

Ja mooi, zo'n serre is leuk en op dat dakterras heb je vast een mooi uitzicht.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Dat zou het ook hier in DK kosten. Echt mooi Hollands huis.

Marthy zei

Helemaal mijn smaak, die glas in lood raampjes in de erker, prachtig. Als ik veel geld had en ik was een jaar of veertig dan zou ik het wel weten. Maar....wij hebben 24 jaar in een heel klein huis gewoond met drie opgroeiende kinderen en verhuisden daarna naar een prachtig groot huis, zelf laten bouwen en weet je wat, ik was in dat kleine huis net zo gelukkig.

In de weer zei

De serre doet het hem !

Luz zei

Het was het huis van een oud klasgenoot van mij, Jan Peter Bos, zijn vader was huisarts in Twisk

KnutzEls zei

Prachtig, vooral om te bewonderen. Wonen, schoonhouden en onderhouden.... Maar dagdromen, geen probleem.

Ferrara zei

Oh ja, in die serre zitten met een goed boek of je laptop om zelf wat te schrijven. Maar dan wel met iemand die op het goede moment thee en een koekje komt brengen. 😉

Mrs. T. zei

Wauw, prachtig inderdaad.

miekequilt zei

Wat een mooi huis. En een grote tuin eromheen. Ik zou een mooi atelier in die serre maken, lekker ruim en licht. Maar ja, die vraagprijs hè.

Alet Venhuizen zei

Ik ook wel. Schitterend gewoon!

sjannesblog.com zei

Prachtig, alleen om naar te kijken, maar aankomen niet!