Totaal aantal pageviews

dinsdag 14 september 2021

Tollen

 


In 2015 vertelde ik iets over mijn verzameling kleine tollen. Het belangrijkste nieuws was dat er houtworm in een paar houten tolletjes zat, die ik dus moest verwijderen. En verder schreef ik toen dat Anna er later misschien  wel mee zou willen spelen.  Dat later was vorige week.

Ze kijkt hier naar een speciale tol. Een met een viltstiftje erin, die dan al tollend wat tekeningetjes maakt. 


En natuurlijk werden ook bijna alle andere tolletjes uitgeprobeerd. Behalve de straattollen, daar zijn we niet eens aan toe gekomen. Nou, misschien als ze weer komt logeren. 





21 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Wat een grappige verzameling!
Ik vind de eerste foto prachtig!

miekequilt zei

Wat een leuke verzameling. Ik had nooit gedacht dat er zoveel verschillende rollen zouden zijn.

izerina zei

Dan had je vroeger maar twee vormen van een tol. De paddenstoel en de dennenappel

Sjoerd zei

Goh, daar hebben we vroeger ook veel mee gespeeld. Stokje met een touw eraan paddestoeltje met ijzeren punt. Volgens mij was er toen geen plastic speelgoed.

Judy zei

Leuke verzameling! En leuke foto's van Anna! Ik kon dat nooit vroeger, met zo'n stok met een touwtje.

mar zei

Wat gaaf, die tekenende tol.

nicole orriens zei

Wat leuk dat je kleindochter er ook echt mee gaat spelen! Ik vind het een vrolijke verzameling!

Iris Flavia zei

I´ve never seen one that can paint, how cool!

Marlou zei

ha Bertiebo,

wat geinig... die tolletjes.
ja... daar heb ik "vroegâh" heel veel mee gespeeld.
Ineens was het dan tollen-tijd...
Heerlijk...

groetjes, Marlou

Els04 zei

Een tekenende tol: cool!

schrijfselsvanmij zei

Nog een verzameling!

biebkriebels zei

Geen idee dat er zo veel tolletjes zijn. Heb het vroeger als kind wel gedaan maar op die stoeptegels vroeger ging dat nooit zo lekker en asfalt was voor de auto's daar mocht je niet spelen.

s.c zei

Inderdaad een leuke verzameling moderne tollen.Wij oudjes kennen er maar 2.

Kitty zei

Heeft iemand wel eens gezegd wat een leuke oma je bent? Superleuk die tolletjes, wij hebben er welgeteld één, hahaha. En er moet ook nog ergens een groene straattol zwerven hier in huis, maar het is me nooit gelukt die aan de draai te krijgen.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Da's een leuke, die met een viltstift. Ik deed het vroeger ook graag. Tollen. Haktollen noemden we het.

In de weer zei

Wat leuk die tol met de viltstift erin, ik hoor net van onze kleinzoon dat hij die ook ooit had.
Ik wist dat niet, anders had ik er vast mee gespeeld.

Marthy zei

Wat een mooie collectie tollen en wat leuk dat Anna ze kan laten draaien. Er is toch een handigheid voor nodig.

Ferrara zei

Wat een leuke verzameling. Ik had geen idee van al die variaties.

sjannesblog.com zei

Wat een prachtverzameling!

Mrs. T. zei

Wat leuk die tol met een stift. Nog nooit gezien.

Emie zei

Zo maken we kennis met een voor ons nieuwe verzameling, en wat een leuke! Die tekentol is inderdaad de allerleukste van de tollen. Want Anna is natuurlijk de aller aller leukste!