Totaal aantal pageviews

donderdag 9 september 2021

Twee molens

 


We gingen naar Hindeloopen en Harlingen. Waarom vertel ik later nog wel een keer. 
En op weg naar Hindeloopen zagen we dit: een beeld van twee molens. 
'Stop', wilde ik nog gillen, maar we zaten op de snelweg en ik begreep dat dat niet mogelijk was. Helaas. 
Enfin, we bezochten Hindeloopen en daarna, op weg naar Harlingen zagen we het nog een keer. Maar nu aan de andere kant en daar liep nog een weg naast. 
Ik hoefde niks meer te gillen, mijn man reed gewoon die weg op. 
Wat een mooi plaatje hè. Ik kon alleen niet zien of er in de molen of in het witte boerderijtje mensen woonden. 
Als er mensen wonen, kan ik me niet voorstellen dat ze blij zijn geweest met zo'n moderne molen in hun achtertuin 



27 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Jammer dat die moderne windmolen niet wat verder weg gezet is.

izerina zei

Wat een mooi tijdsbeeld

Marlou zei

ha Bertiebo,

ja... dat levert wel een bijzonder plaatje op.
Maar diep in mijn hart zie ik liever alleen de oude molen...

groetjes!

Emie zei

Wat een gave foto's! Daar kan je zo een ansichtkaart van maken met Groeten uit Holland.

miekequilt zei

Dit is toch een echt Hollands plaatje, vind ik. Twee molens, oud en nieuw en allebei nuttig. Ik houd er wel van.

Sjoerd zei

Ik vind dit landschapsvervuiling. Ik ben absoluut niet tegen windmolens, maar een beetje uitkijken waar ze staan moet toch kunnen.

Iris Flavia zei

This really is a crazy pic. Or is it. In Perth they combine old and new architecture very well.
I have no idea, though, how much noise such a windmill produces? Maybe I would not be happy, either after all!

Kitty zei

Misschien is dit wel 'gewoon' hun eigen molen...

Jeanette Renting zei

Wat een mooie foto. Oud en nieuw samen, ik vind het prachtig. Voortschrijdende techniek 'moeten' we gebruiken toch....

conny's quilts en creaties zei

Wat een mooi tijdsbeeld.

Judy zei

Ik vind het prachtig: oud en nieuw naast elkaar. Die dingen moeten toch ergens staan.

Goudsjeblommen en geboen zei

https://www.google.nl/maps/place/De+Nijlânnermolen+Workum,+Hylperdijk+3,+8711+HJ+Workum/@52.9740398,5.4300231,13z/data=!4m5!1m2!2m1!1smolen+in+de+buurt+van+Workum!3m1!1s0x47c8ea62e09770d3:0x23f8e75bae196c68 Ik was verbaasd om deze foto te zien. Ik was er molenaar i.o. En het was me niet op gevallen. Dat er zo , n modern ding de buurt stond Als een polder molen draait geeft dat ook een beste herrie. En nee de molen is niet bewoond. Nooit geweest ook. Er wonen wel mensen in dat huisje er naast.

Goudsjeblommen en geboen zei

https://www.google.nl/maps/place/De+Nijlânnermolen+Workum,+Hylperdijk+3,+8711+HJ+Workum/@52.9740398,5.4300231,13z/data=!4m5!1m2!2m1!1smolen+in+de+buurt+van+Workum!3m1!1s0x47c8ea62e09770d3:0x23f8e75bae196c68 Ik was verbaasd om deze foto te zien. Ik was er molenaar i.o. En het was me niet op gevallen. Dat er zo , n modern ding de buurt stond Als een polder molen draait geeft dat ook een beste herrie. En nee de molen is niet bewoond. Nooit geweest ook. Er wonen wel mensen in dat huisje er naast.

Goudsjeblommen en geboen zei

https://www.google.nl/maps/place/De+Nijlânnermolen+Workum,+Hylperdijk+3,+8711+HJ+Workum/@52.9740398,5.4300231,13z/data=!4m5!1m2!2m1!1smolen+in+de+buurt+van+Workum!3m1!1s0x47c8ea62e09770d3:0x23f8e75bae196c68 Ik was verbaasd om deze foto te zien. Ik was er molenaar i.o. En het was me niet op gevallen. Dat er zo , n modern ding de buurt stond Als een polder molen draait geeft dat ook een beste herrie. En nee de molen is niet bewoond. Nooit geweest ook. Er wonen wel mensen in dat huisje er naast.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Juist, twee molens. Ik vind het een mooi plaatje van de tegenwoordige tijd.

biebkriebels zei

Ja ik zie ook liever een echte oude molen dan die moderne dingen. Maar we moeten er maar mee leren leven. Onze polder staat er vol mee.

Ferrara zei

Jammer dat de oude molen een beetje wegvalt naast de nieuwe. Kon niet anders of er is niet goed over nagedacht.

Floor zei

Je ziet in grote steden vaak prachtige oude gebouwen met daarnaast een modern gebouw.
Veel mensen vinden dat contrast zo mooi tussen oud en nieuw.
Maar als het een moderne windmolen betreft is het opeens een ander verhaal, dat vinden de meeste mensen afschuwelijk.
Ik zou zo'n nieuwe molen nou niet perse naast een oude zetten, maar een hele lange rij windmolens, zoals langs het IJsselmeer, vind ik prachtig.

Anoniem zei

Dit is een mooie foto met oud en nieuw. Ik hoop dat in het witte huisje geen mensen wonen. Volgens mij wordt je knettergek van de moderne molen.

blauwruitje zei

Inderdaad oud en nieuw maar of nieuw nou zo dichtbij oud moet staan. Mmm... ik vind van niet.

Mrs. T. zei

Bijzonder plaatje. Beetje vervreemdend ook. Ik had het anders aangepakt.

Marthy zei

De foto is gaaf maar maar de werkelijkheid vind ik niets.

Goudsjeblommen en geboen zei

Als je niet kon stoppen hoe kon je dan de foto maken. Als ik de foto nog eens goed vergelijk met die van mijn googlemaps link staat de nieuwe molen veel verder weg dan op jou foto. Ik heb op de molen data bade rond gespit maar kom geen andere molens met een wit huis tegen. Deze in Workum ligt ook niet aan een snel weg. Dan moet het meer in de buurt van Harlingen geweest zijn.

Goudsjeblommen en geboen zei

Als je niet kon stoppen hoe kon je dan de foto maken. Als ik de foto nog eens goed vergelijk met die van mijn googlemaps link staat de nieuwe molen veel verder weg dan op jou foto. Ik heb op de molen data bade rond gespit maar kom geen andere molens met een wit huis tegen. Deze in Workum ligt ook niet aan een snel weg. Dan moet het meer in de buurt van Harlingen geweest zijn.

KnutzEls zei

Jammer van die nieuwe molen, alleen een oude vind ik mooier. Maar ja, zo is het nu.

Bertiebo zei

Het lijkt erop dat je het niet vertrouwt. Maar het is toch echt een foto die ik afgelopen zaterdag maakte. Precies op de manier die ik uitgebreid beschreef. Er staat ook duidelijk dat we op de heenweg naar Hindeloopen niet konden stoppen. En toen we klaar waren in Hindeloopen en verder reden naar Harlingen kon dat wel. Aan de andere kant dus, op een parallelweg. Precies zoals ik het heb verteld. Ik zou willen dat ik trucfotos kon maken, maar dat kan ik niet hoor. Het is zoals het is, of het nou in jouw database staat of niet.

sjannesblog.com zei

Ik raak al gewend aan windmolens in het landschap. Mooie plaat!