Totaal aantal pageviews

donderdag 2 september 2021

Pff...

Heel hartelijk dank voor alle meelevende en  bemoedigende reacties hier. En voor de tips. 

Ik kan inmiddels opgelucht melden dat het wat de harde schijf betreft niet meer goed komt. Maar dat mijn man er na veel pogingen toch nog wat informatie af heeft kunnen  halen. Daarna heeft hij zich snel verdiept in harde schijven en een nieuwe besteld. Een hele dure. Er blijkt heel wat vernieuwd te zijn in de wereld van de harde schijven. 

De ramp is verder veel minder ernstig dan ik aanvankelijk veronderstelde,  want ik had naast die schijf niet een, maar zelfs twee usb-sticks als back-up. 

De ene was ver weg opgeborgen in een van mijn vier dozen. Dat zijn kleine dozen die ik maakte met echte foto's en herinneringen. En daarin dus die stick, met alles daarop wat ik digitaal heb willen bewaren. Als een soort erfenis voor onze kinderen. Die stick was ik een beetje vergeten, maar die is er dus nog gewoon.

Ik vertelde al over de andere stick , die ik niet goed durfde te gebruiken. Ja ik bedoel als een harde schijf kapot blijkt te zijn als je hem invoert in een pas gerepareerde laptop, wat kan je dan van zo'n stickie verwachten nietwaar? Ik had het eerder andersom verwacht, dus dat die harde schijf het eeuwige leven zou hebben en niet die sticks.

Maar uiteindelijk met angst en beven toch geprobeerd en bijna alles staat er op. En wat er niet op staat: jammer dan. 

Mijn laptop loopt weer als vanouds. Hij was ook nog maar een jaar oud. Maar ja voor hij ter reparatie werd opgestuurd, moest alles er af. En het kost veel tijd om alles er weer op te krijgen zoals ik dat wil. Gedoe met wachtwoorden, sowieso gedoe. Alles weer afhalen van die oude laptop en zo. Weer op een stick zetten.  

En ik  heb erg weinig tijd momenteel. Vrijwilligen hè. Ik vind het heerlijk, maar ik ben 's avonds redelijk afgedraaid en doe dan niet veel meer. 

Dus ik neem even pauze hier, om alles weer even goed te organiseren. 

Nogmaaals dank allen en tot snel! 

25 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Gelukkig toch nog goed nieuws! Gewoon even ergens de tijd voor nemen, moet toch ook kunnen. We zien het wel weer als je tijd hebt om te schrijven en te posten. Succes met alles.

guusje zei

O wat fantastisch nieuws.Ik ben zo blij voor je. Denk goed om jezelf, een beetje rustig aan. Dat mag nu.

mar zei

Fijn dat je er zo opgelucht over kunt vertellen. Succes met de herinstallatie. Het zal wel even wennen zijn: voorlopig in de ochtend geen nieuws van Bettie.

Judy zei

O wat fijn, dat het meevalt allemaal. Kom maar even bij van de schrik.

Els04 zei

Klinkt gelukkig al net iets minder erg, blij voor je!

Purperpolletje zei

Wat heerlijk, joh! Even adempauze, het is je gegund.

Anoniem zei

Echt fijn dat je het meegevallen is en dat je de foto’s ook op sticky’s hebt staan.
Misschien een andere tip: zet dee foto’s ook in een cloud. Bij voorbeeld in Dropbox. Deze is gratis. Je kunt de foto’s dan ook nu al delen met je kinderen.

biebkriebels zei

Pffft, wat een opluchting dat je toch nog iets hebt gelukkig!

Floor zei

Fijn dat je de foto's allemaal nog op stick heb.
Harde schijven kunnen zomaar kapot gaan, helemaal als het nog draaiende zijn zoals ik hier heb.
Tegenwoordig is het een stilstaand systeem en is er minder risico.
Doe maar even rustig aan, geeft niks om even een blogstop te houden.

Ferrara zei

Oh mens, wat een opluchting. Ik had zo'n meelij met je. Doe rustig aan. We zijn al lang blij dat je de draad weer kunt oppakken.

miekequilt zei

Hoera, het valt gelukkig allemaal mee. Maar de schrik zit er vast goed in. Nu even rustig aan en dan zien we je wel weer verschijnen.
Groeten aan je man die zo goed geholpen heeft.

Marthy zei

Ik moest er vannacht uit om te plassen en dacht direct aan jou en je ellende met de verloren foto's. Kan me zo goed voorstellen hoe erg dat is. Even naar adem happen, alles in goed banen leiden en weer aan de slag.

Emie zei

Een en al meeleven hier en terecht want het zal je maar gebeuren! Kom maar lekker tot blogrust en we wachten even rustig af.

Sjoerd zei

Dat is dan toch nog even een geluk bij een ongeluk...

elly zei

Wat fijn dat je uit de brand bent. Tot later.

In de weer zei

Gelukkig Bettie, echt fijn dat het toch nog goed komt.

Iris Flavia zei

Great all came out (more or less) well!

Jeanne zei

Gelukkig!

Kitty zei

Dat valt dan toch weer mee, gelukkig. Ik ben heel blij voor je!

izerina zei

Oh wat fijn,dat je niet alles kwijt bent. En je man en jij het zelf kunnen verhelpen

nicole orriens zei

Phew, wat goed van je dat je backups had zeg! En fijn dat je man nog wat heeft kunnen redden bovendien.

Marlou zei

ha Bertiebo,

fijn, dat alles uiteindelijk meeviel en op z'n pootjes terecht is gekomen.

Prettig weekend, Marlou

Mrs. T. zei

Gelukkig! Tot ziens.

Neeltje zei

Gelukkig toch nog de foto's! De rest komt later. Succes!

Marga zei

gelukkig!