Totaal aantal pageviews

woensdag 8 september 2021

Zon onder

Een mooie zonsondergang, wat kan ik daar van genieten. We zijn deze zomer toch een paar keer naar het strand geweest, een keer zelfs lang gebleven om zo'n zonsondergang mee te maken. Maar die keer kwam er tamelijk dichte nevel opzetten, net voor het moment suprême. Pech


Afgelopen zondag was het raak. We hadden van tevoren opgezocht wanneer het moment zou zijn. Het moment dat je verwacht gesis te gaan horen. 
En wat was het mooi! 
Ik ben dan altijd verbaasd dat de meeste mensen gewoon doorwandelen en kletsen. Wij niet, wij zitten heel stil aan de rand van het strand, we houden onze mond en beleven het magische moment in alle rust. 
Zondagavond, 5 september 2021, 20.17 uur.



25 opmerkingen:

Nietzomaarzooo zei

Prachtig. Wil altijd wel 1 keer per jaar de zon in de zee zien zakken en hoop dat me dat nog gaat lukken. Die kleuren en het ritueel van verdwijnen. Weten dat wat er ook gebeuren gaat, de zon de volgende dag er weer is.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Wij wonen vlak bij het Østerstrand. Hier dus zonsopgangen 😃

Emie zei

Ja, dit is echt iets om op je gemak te bekijken en van te genieten, prachtig!

Marlou zei

Ha Bertiebo,

het zal je niets verbazen: ik ga regelmatig even naar de zonsondergang kijken.
Zo mooi.
En gewoon lekker zitten en kijken...

Dagdag!

miekequilt zei

Ja, jullie waren op het juiste moment op de juiste plek. En dan is het echt genieten hè.

Jeanne zei

Mooi!
Je voelt de stilte

klaproos zei

prachtig Bertie, een moment van rust,
heerlijk, ja ik zou ook blijven staan of zitten :-)
sommige mensen zien dingen gewoon niet

sjannesblog.com zei

Wij deden hetzelfde, maar aan de Waddenkust. Prachtig!!

Kitty zei

Prachtig, elke keer weer. Ik zie regelmatig foto’s van zonsondergang aan het strand omdat mijn broer en schoonzus in Zandvoort wonen en een paar nichtjes een strandhuisje daar hebben. Die krijgen er ook nooit genoeg van 😊

pourquoi pas ??? zei

Het verbaasd mij ook zo vaak dat mensen gewoon doorlopen. Waar wij heen gaan voor zonsondergang verschijnen ook de herten achter ons en geloof mij, niemand ziet ze.
Erger nog is de 3 seconden selfie en dan weer doorlopen.

Anoniem zei

Dat zijn twee hele mooie foto’s. De mens is tegenwoordig te druk om van de natuur of andere kleine genoegen te genieten.

mar zei

Schitterend.

schrijfselsvanmij zei

Schitterend!

biebkriebels zei

Mooi zo'n bloedrode lucht is toch een wonder om te zien!

Jolande zei

SChitterend!
Wij blijven ook altijd zitten om te kijken als we ergens zijn waar de zon in de zee zakt.
Kennissen van ons wonen aan de westkant van het eiland en zien het altijd vanaf hun terras.
Dat hebben wij dan weer niet, maar je kunt niet alles hebben :-)

izerina zei

Ik had laatst het omgekeerde. Een open mond van verbazing,bij de rode bal aan de ochtendhemel

Iris Flavia zei

Wonderful!
I remember holidays. At the beach of course. Whilst others sat at the bar Ingo and I went too the beach to watch the magic.

Sjoerd zei

Om daar even te gaan kijken is net wat te ver weg... Wel mooi natuurlijk.

johmar zei

Was ooit eens op vakantie in Italie toen het in de avond ging onweren boven zee. Wat een magisch moment, mijn toen vriendje en ik waren alleen op het strand, schuilend voor de regen onder een parasol hebben we daar uren gezeten. Pas jaren later dacht ik met verbazing waarom andere mensen daar geen oog voor hadden.

Ferrara zei

Wat een schoonheid, die foto. Ik was er niet bij, maar word er hier voor mijn laptop stil van.

Els04 zei

Mooi! Ik ben jaloers, het is ons niet gelukt deze vakantie :(

Judy zei

Geweldig! Ja, daar moet je voor gaan zitten. De son in see sien sakken.

Floor zei

Lekker rustig genieten samen. Stil zijn is soms best moeilijk, maar dan beleef je het toch intenser.

Marthy zei

Dit blijft mooi, hoe vaak je het ook ziet.

blauwruitje zei

prachtig!!