Totaal aantal pageviews

zaterdag 18 mei 2024

Geschenk

 Toen ik deze week in de trein zat,  las ik het Boekenweekgeschenk.

Eerder ging ik in de boekwinkel een boek bestellen( geen roman, nee echt niet).
Dat zou een paar dagen duren, dus ik vroeg of ik dan toch nog het Boekenweekgeschenk zou kunnen krijgen. 
Ik werd vrolijk uitgelachen. 'De boekenweek is al een week geleden geëindigd',  zei de verkoopster, 'Maar u mag het boekje toch hebben hoor. Kijk, alstublieft'. 
Dat was natuurlijk hartstikke aardig. Soms zijn mensen dat zomaar ineens. Dit was in boekhandel Stumpel in Hoorn.

Ik had het boekje nog niet meteen gelezen, maar toen ik deze week een paar uur in de trein zat, nam ik het mee en las het uit. Het boekje  van de Chabotten. Ik moet zeggen dat ik het met plezier heb gelezen.  Verrassend vond ik het en lief.  

Geschreven dus door Bart Chabot, zijn vrouw Jolanda en hun vier zonen: Sebastiaan, Maurits, Splinter en Storm. 

De hond Bril moet ook even genoemd worden. Haar verhaal werd geschreven door Splinter. 


Haar portrét, Brils portret,  is geschilderd door Marlene Dumas. 
Over Dumas had ik het gisteren. Dit is de voorkant van het boekje zoals je ziet. 

En op de achterkant een prachtig portret van de zes Chabotten.  Van Marlene Dumas dus!




11 opmerkingen:

Judy zei

Wat een familie is het. Stuk voor stuk bijzondere individuen.

izerina zei

Door dat boekje las ik ook " mijn vader's hand". indrukwekkend

Kitty zei

Ik heb het nog liggen, zal er toch eens aan beginnen.

Charlie zei

Ik las het boekje niet helemaal uit, de stijl van schrijven van ieder lid van de familie Chabot vond ik nogal op elkaar lijken en dat kwam mij wat vreemd voor, dat kan toch niet dat ieder familielid op dezelfde wijze zou schrijven? Het verhaal over de hond vond ik erg mooi en de afbeelding van Marlene Dumas ook.

Sjoerd zei

Mooi dat ze nog een exemplaar voor je hadden. Veel leuker dan bij bol iets bestellen.

KnutzEls zei

Ik moet het nog lezen. De stapel blijft maar groeien.

Iris Flavia zei

Nice they gave you the book and you found time to read it .Cute portrait.

Emie zei

Marlene Dumas dus. Om nooit meer te vergeten.

Ferrara zei

Sluit mooi aan bij je vorige blog. Ik vind de hond erg leuk. Dit boek heb ik nog niet gelezen. wel andere titels van Pa en Splinter.

In de weer zei

Dát is leuk Bettie, wist het niet.
Is dit jaar helemaal aan mij voorbij gegaan.
Misschien heeft onze dochter het boek ook, want zij koopt vaak boeken en zeker altijd in de boekenweek.

Marthy zei

Ik heb het niet gelezen, eenvoudigweg omdat ik geen boek kocht.