Totaal aantal pageviews

vrijdag 10 mei 2024

La vie en rose

 

Terwijl we daar zo lekker aan het rondkijken waren, op de Noordermarkt, was er ineens een violist. Eentje die prachtig speelde. Niet zo heel hard en erg mooi. Hij speelde La vie en rose. 
Het leven is niet zo rose vandaag de dag. Niet in de wereld in elk geval. Toch moet je zo'n moment grijpen. 
We stonden dus even te luisteren daar in de zon. We dokten onze laatste munten, Els en ik.  
Het was maandagmorgen en sindsdien heb ik het lied weer een beetje paraat en in mijn hoofd. 
De violist heet Benjamin Konrad en ik heb hem even gegoogeld. Hier: klik

Vioolmuziek kan heel mooi zijn. Maar ja, dat lied... dat behoort natuurlijk maar toe aan een vrouw.
Hier is ze: Edith Piaf (1915-1963)

14 opmerkingen:

Sjoerd zei

Met de tekst erbij is het ook goed te verstaan. Heerlijk nummer...

Emie zei

Toen ik Piaf voor het eerst op tv zag, schrok ik. Nooit gedacht dat deze stem uit dat kleine onooglijke vrouwtje kon komen.

Judy zei

Ja, prachtig lied!

KnutzEls zei

Goed dat je hem goooglde. Was mooi moment.

In de weer zei

Is en blijft een prachtig chanson, op wat voor manier uitgevoerd, maakt niet uit. Genieten toch !

Nicole Orriëns zei

Wat mooi! Het lijkt me geweldig als je zoiets kunt en mensen daarmee kunt blij maken.

Charlie zei

Prachtig nummer van Edith Piaf en dat brengt mij terug naar een jeugdherinnering: Edith P. Zou op de televisie zingen en wij hadden nog geen tv, maar mijn moeder wilde het graag zien en zo geschiedde: wij mochten bij de buurvrouw komen kijken en dat was een feest natuurlijk. Prachtig Edith P. Zo teer, in haar zwarte jurkje, maar die stem!!

miekequilt zei

Mooi nummer hè. En Edith Piaf was een zangeres met een prachtige stem.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Een van de mooiste liederen.

Anna Lines zei

Bij het horen van Edith Piaf zit ik in gedachten weer op de schoolbanken in de jaren '60. Edith Piaf is net gestorven en een van mjn klasgenoten zit er stilletjes over te huilen. Het Eurovisie Songfestival bestond destijds uit liedjes die in eigen taal werden gezongen. De Engelse taal vierde niet de hoogtij en we werden niet afgeleid door al het huidige licht en spektakel, laat staan politieke demonstraties. Helaas, die tijd is voorbij.....

Elizabeth zei

Vioolmuziek... prachtig... het maakt altijd veel bij me los!

Josephine zei

Ja dit is een fantastisch mooi nummer in welke vorm dan ook. Uitgevoerd op een
viool geeft het een extra vleugje melancholie.

Kitty zei

Prachtig die oude opname! Ik zong "Non, je ne regrette rien" al op de kleuterschool, ongetwijfeld in kleuterfrans, hahaha, maar het staat me nog zó bij dat de juf daar iets over zei...
Nog niet zo lang geleden zag ik een film over Piafs leven (of een serie...?), ik dacht op Netflix.

Miriam zei

Dat "piaf" mus betekent, had ik echt nog nooit gehoord. Weer wat geleerd!