Totaal aantal pageviews

dinsdag 14 mei 2024

Nomen

 

'Vanmorgen een berichtje in de Volkskrant over de halal kip.Vond het heel toevallig dat de boer Vogel van zijn achternaam heet. Op internet opgezocht en het is waar', aldus bloglezeres Marja

En Marga meldt: Dit komt uit een krantenknipsel uit 1984.  De Belgische directeur-generaal van het zeewezen en de binnenvaart: ir. R. Vancraynest


Elke keer weer verbazingwekkend. Dat je een beroep kiest dat bij je naam past. Deze, van  brandweerman Vonk, werd me gestuurd door bloglezer Dora. 


En Heidi zag ineens dat de achternaam Eickhout heel goed past bij Bas' werk. Hij zit voor Groen Links in  het Europees Parlement 

Heidi zag er kort daarna weer een en daar heb ik echt hardop om zitten lachen: 


En tenslotte, van mijn bijnabuuf Kitty: 


Ik heb nog even gecheckt of Hovenier echt een voorkomende achternaam is . En dat is het. Hoe is het mogelijk hè. 

Ze zijn weer superleuk. Hartelijk dank en jullie weten het hè. bettievdgriend@hotmail.com 


15 opmerkingen:

Judy zei

Hoe is het mogelijk, hè. Superleuk!

Sjoerd zei

Ze zijn weer prachtig...

Charlie zei

Ze zijn weer prachtig! En dhr. hovenier heet ook nog Niko, de vroegere hovenier van de tv!

Emie zei

Ha, ha, wat geestig weer. Mij schieten er nog twee te binnen. Dokter Arts ( neuroloog) en dokter Snijder (chirug) maar misschien heb je die al eens doorgekregen?

Miriam zei

Het is niet te geloven! En je moet het maar zien, wat een attente bloglezers!

Kitty zei

Ja soms lijkt het wel te mooi om waar te zijn he? Ze zijn weer superleuk!

Ferrara zei

Vogel was onlangs in het programma van de keuringsdienst van waarde ik spotte hem daar, maar dat wist je al.
Leuk dat vishandel Graat ook nog steeds in bedrijf is.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Zo leuk altijd!

Elizabeth zei

Leuk als je zoiets tegenkomt... Ik ga er eens op letten!

conny's quilts en creaties zei

Wat een prachtige vondsten weer.

In de weer zei

Ongelooflijk, wat een leukerds weer !

Jolande zei

Oh dat zijn toch weer hele leuke.
Hou je bij hoeveel je er hebt? Dat moeten er toch inmiddels al heel wat zijn.

Lot zei

Een paar maanden geleden heb ik je een foto gestuurd van de auto van de Slager in verderop gelegen dorp. Is die niet door de ballotagecommissie gekomen?

Aleida zei

Vind ze leuk, vooral Wilma Graat. Helaas zie ik ze nooit. Pas eentje die een klein beetje in de buurt kwam: tandarts Bijl, maar tis m niet natuurlijk. Helaas heet hij geen Boor

Josephine zei

Echt weer een geslaagde serie. Heel af en toe kom ik het weleens tegen maar vergeet dan een foto te nemen.