Totaal aantal pageviews

woensdag 8 mei 2024

Dagje Els

 

Dat was ontzettend lang geleden, dat zij en ik 'een dagje' deden. 
Het was al lang in de pen, maar het kwam er niet van en nu dus eindelijk wel. 
Voor de duidelijkheid: zij, dat is natuurlijk Els. Van KnutzEls.

Wij kennen elkaar door het bloggen en dat doen we allebei al heel lang. We kennen elkaar goed. 
Ik kan me niet eens meer precies herinneren waar we allemaal geweest zijn met ons tweeën. 
Het gaat ook gewoon altijd hetzelfde: we spreken ergens af en beginnen te praten. 
Dan doen we wat en praten door. We gaan lunchen en praten verder en blijven praten tot en met het afsluitende etentje en nemen dan weer afscheid op het perron. Zij de ene kant op met de trein en ik de andere kant. 

Deze keer begonnen we in Amsterdam. Het was maandag en dus gingen we naar de Noordermarkt. Daar is altijd wat te zien natuurlijk. Het was lang geleden dat ik er geweest was, maar het was nog precies hetzelfde met af en toen een nieuwe kraam ertussen. Deze met heel erg veel sjaaltjes bijvoorbeeld:

En dan nu drie keer raden waar ik mee thuis kwam. Tip: ik had er geen nodig en in het kader van opruimen had ik er net twee verkocht op koningsdag. 

We hadden niet echt een plan gemaakt van tevoren, maar na de lunch (broodje oude kaas, broodje osseworst, café Papeneiland) gingen we naar het Westergasterrein.  Lekkere wandeling ook hoor: Haarlemmerstraat, Haarlemmerdijk, park. 
Maar we gingen om te kijken of Fabrique des Lumières iets voor ons zou zijn. 

We aarzelden nogal, ook vanwege de prijs. Maar ik had er al veel positiefs over gehoord en ondanks dat alle voorgaande afleveringen gemist, dus we besloten nu maar naar binnen te gaan. Om een immersieve reis te maken. Immersief, een woord dat ik nog nooit had gehoord. Klik

Nou het wás wat voor ons. Om,  als je er niet geweest bent,  te zien wat het is, kun je het best hier klikken, want foto's maken viel nog niet mee. 
Ik laat er toch een paar zien. Waarop je ziet,  door de mensen die zitten te kijken, hoe groot het is. 



Ik vond het een bijzondere ervaring. Je wordt  ondergedompeld in een schilderij. Ja, daar komt het eigenlijk op neer. 
Na afloop was het buiten nog steeds heerlijk weer. 
We wandelden op het gemakje terug door de Jordaan, zagen een zaak die Els kende en aten er erg lekker. 
Verder lopen naar het station en dat was het. Wat een fijn dagje hadden we met elkaar! Hopelijk zal er niet zo veel tijd zitten tussen nu en de volgende keer! 

21 opmerkingen:

izerina zei

Wat klinkt dat heerlijk. Hadden jullie "mond-moeheid"aan het eind van de dag?

conny's quilts en creaties zei

Gezellig hoor

Sjoerd zei

Fabrique des Lumières had ik ook nog wel willen zien. Iets soortgelijks heb ik in Amersfoort gezien in het Mondriaan museum. Alleen ligt Amsterdam een beetje uit de slag voor ons.

Iris Flavia zei

Your meeting sounds very familiar :-)
And wow gigantic painting!!!

Judy zei

Wat een fijn uitje met collega blogger!

KnutzEls zei

Alsof er geen jaren maar dagen tussen hadden gezeten. Heerlijke dag, fijne vriendschap. 👍🍀

Emie zei

Leuk hoor meisjes, dit soort vriendschappen en gezelligheid!

Marieke zei

Het is altijd gezellig met jou.

pourquoi pas ??? zei

Dat klinkt inderdaad als een hele leuke dag. Heerlijk.

Jeanette Renting zei

Wat is dat toch leuk, de vriendschappen die ontstaan door het bloggen. Vaak zou je 'ze' anders nooit hebben leren kennen.

Kitty zei

Wat heerlijk zo'n dagje!

Charlie zei

Wat is dat bloggen toch een positieve bezigheid! Vooral in deze toch onpersoonlijkere tijd. We leren van elkaar, sommigen leren elkaar persoonlijk kennen en bij jullie is dat al van lange duur! En nog maar niet te spreken van het uitwisselen van interessante zaken en wetenswaardigheden enz. Zet het voort!!

Griemmank zei

Topdagje dus :-) En nog goed weer erbij: helemaal leuk.

sjannesblog.com zei

Klinkt als een gezellig en goed bestede dag!

Lot zei

De vorige twee versies van FdL heb ik al gezien en vind het dan wel voldoende. Het is geweldig om mee te maken maar de verrassing is de tweede keer er dan wel af. Vond wel de muziek mooier passend bij Dali.

Ferrara zei

Wat een fijne dag. Als je elkaar goed kent heb je niet veel nodig om het naar de zin te hebben.

Bettie zei

Hahaha, met jou ook!

Elizabeth zei

Nou, jullie hebben een hele gezellige dag gehad... Fijn om als 'gelijkgestemden' zo met elkaar op te trekken!

Marthy zei

Heerlijk, zo'n dagje met een blogvriendin. Ik weet uit ervaring dat je dan niet uitgepraat raakt.

Josephine zei

Wat zullen jullie genoten hebben samen, dit zijn de mooie vriendschappen. Bijzonder
vind ik dat altijd, zelf ervaar ik ook dat je met sommige mensen nooit ben uitgepraat.
Na een lange tijd pak je draad weer op en gaat gewoon weer verder.
Het blijft altijd zeer aangenaam, heerlijk!!!

In de weer zei

Wat een héérlijke dag !