Totaal aantal pageviews

zaterdag 25 mei 2024

Mary Wollstonecraft (1)

 Toen we naar Stoke Newington reden, bovenin de dubbeldekker op de voorste rij, zag onze vriend Bert een mural die,  zo langsrijdend,  deed denken aan Banksy. Het was niet ver van de halte waar we uitstapten om  Abney Park Cemetery te bekijken. 


Dus besloten we op de terugweg even lopend op zoek te gaan. Dat was verder lopen dan gedacht, maar geen nood. Ook hier was weer zoals altijd van alles te zien.  Eerst een soort mural...


Daarna een prachtige vrouw, wachten op de bus:


En tenslotte kwamen we uit bij de bedoelde mural. Vlakbij een halte voor de bus waarmee we de terugweg zouden kunnen aanvaarden. 


Het is Mary Wollstonecraft. Een schrijfster uit London die leefde van 1759 tot 1795. 
Zij was,  en dat vind ik interessant,  een van de eerste feministen. 
En dan heb ik het niet over de eerste feministische golf want die was pas veel later. Misschien was deze Mary zelfs wel DE eerste. De eerste die bekend werd bedoel ik.
Ik laat morgen nog wat meer zien van Mary. 

11 opmerkingen:

izerina zei

Wat mooi,de beide vrouwen

Sjoerd zei

Mooie foto's van de beide vrouwen. dat was best een wandeling waard.

Judy zei

Mooie foto's, alledrie! Ben benieuwd naar het verhaal van deze Mary.

KnutzEls zei

Mooier vrouwen.

miekequilt zei

Mooie vrouw. Ik ben benieuwd naar wie zij was. Leuk om morgen meer te lezen.

Iris Flavia zei

Interesting. Looking forward to learn more tomorrow!

Charlie zei

Wat een mooie ingetogen mural! Ik vind het zo mooi al die vrouwen die helemaal uit zichzelf zo strijdbaar al waren in een tijd dat daar niet over werd gerept!

Jolande zei

Mooie foto´s.
Ik heb nog nooit van haar gehoord, dus ik ben benieuwd naar morgen.

In de weer zei

Een prachtige muurschildering van een mooie vrouw ! Wat zal het verhaal zijn ?

Josephine zei

Wat een prachtige mural Bettie, maar ook de vrouw bij de bushalte is
een prachtige verschijning.

Hans zei

Sommige murals maken een positieve indruk. Hans